Malmi lennates ülimat tähelepanu!!!

Postitatud 28.mai 2003 | Postitaja Marika Kulmar
Malmi lennates ülimat tähelepanu!!!
Postitaja HendrikAgur on Kolmapäev, Mai 28, 2003 – 07:56 PM EET,
Teisipäeval 27.05.03 kell 6.25 UTC startisin Tallinnast Helsinki – Malmi üle Muuga ja Nokka. Suurepärane lennuilm, cavoc nii Malmis kui Tallinnas.
Kõik sujus. 8 minutit ennem Nokkat kontakteerusin Malmi torniga 131,25 Mhz, teatasin kutsungi, ATIS-i kinnituse, kõrguse ja arvestusliku aja Nokkale, sõnaga kõik nagu peab. Malmi torni lennujuht andis loa ühineda baasosaga rada 27 Nokka kaudu visuaalselt. Sellise loa tagasi lugesingi ning sellega kogu suhtlus piirdus. Kõik oleks nagu korras olnud … aga… Lennuväljaringil käis tihe liiklus, seda oli eetrist kuulda. Jutt muidugi soomekeelne. Vahetult ennem Nokkat aga märkan – peaaegu otse vastu kihutab Cessna, kõrgus 1000 ft meil mõlemal, üle naftamahutite, ilmselt veidike Nokka täpse sisenemispunkti kõrvalt (vastutulevana paremalt). Jõudnud ehmatusest toibuda, ca 1 minuti pärast – vastu kihutab juba teine Cessna, samuti veidi paremalt, üle Nokka. Mina aga hoidsin täpselt Nokkale.
PROBLEEM! LENNUJUHT EI HOIATANUD MIND MITTE SÕNAGAGI VASTUTULEVAST LIIKLUSEST!!!
Ootamatu, halb ja väga ohtlik olukord. Hea küll, kui selle soomekeelse jutuvada sees lennujuht eeldas, et ma kõike perfektselt haaranuks ja seda arvestanuks, siis võiks ja aru saada, kuid just eelnevalt olime lennujuhiga suhelnud inglise keeles, ta teadis selgelt, et tulemas on lennuk Eestist, st rahvusvaheline lend ning mina olin valmis saama ka samas keeles infot. PEAN TEKKINUD OLUKORDA OHTLIKUKS JA PALUN KÕIGIL MALMI LENDAJATEL OLLA ÄÄRMISELT TÄHELEPANELIK! VASTU VÕIB LENNATA SUVALINE LENNUK ILMA MINGI EELNEVA INFOTA! “Lennujuhtimise” eest Soome Vabariigi kontrollitavas õhuruumis koos lennujaama tasudega maksin sel korral 532 krooni ja 44 senti… Tekib küsimus: nüüd siis, mille eest? Minu ja mu reisijate ohtlikku olukorda seadmise eest? Kuid lennundus on ala, kus täpsus, kohusetundlikkus ja korrektsus on möödapääsmatud. Rääkimata – professionaalide poolt!
Eesti lennujuhtide kiituseks – ALATI on informeeritud võimalikust vastas- või samasuunalisest liiklusest, isegi kui see on 20 NM kaugusel. Kuidas käituda aga Soomes? Rootsis? Mujal? Kus liiklus palju tihedam, oma väljakujunenud arusaamad, kombed, nüansid, samas aga kõigile ühtsed lennureeglid…

Samas vt ka Tõnis Lepa juhtnööre just sel samal teemal “Lennukool” soovitustest, kus Tõnis soovitab järgida nn parempoolse liikluse põhimõtteid. Sellele on olnud ka karme vastuväiteid, kuna reeglite järgi peaks nagu ikkagi täpselt üle sisenemispunkti lendama. Palun vaidleme selle teema selgeks.
Lugupeetud lennuõpetajad, lennujuhid, piloodid ja teised päedevad lennundustegelased. Palun seekord mitte vaikida, vaid võtta aktiivselt sõna sel samal leheküljel! Mida ja kuidas siis teha? Mida arvestada? Kas Soomes klubilennuvälja väljakujunenud kombeid, ainiti lennureegleid, neid kõiki korraga või pommitada Malmi lennujuhti 10 sekundilise intervalli tagant küsimusega: “Kas on oodata kohest vastutulevat liiklust?”… “Kas on oodata kohest vastutulevat liiklust?”… “Kas on oodata kohest vastutulevat liiklust?”… “Kas on oodata kohest vastutulevat liiklust?”…

1 kommentaar

Kommentaarid kuuluvad nende postitajale. Meie sisu eest ei vastuta.

Re: Malmi lennates ülimat tähelepanu!!! (Skoor: 0)
Külastaja on 05. 28, 2003 – 03:08 PM
Antud situatsiooni kohta oleks tulnud teha ettekanne.

Kommentaarid on suletud.