Torni lennujuhilt

Postitatud 30.juuli 2003 | Postitaja Marika Kulmar
Torni lennujuhilt
Postitaja Kaupo on Kolmapäev, Juuli 30, 2003 – 11:56 PM EET,
Tere!
1,5 aastat Tornis annab paraja kogemuse, et mõningatele situatsioonidele tähelepanu pöörata. Uue rubriigi sisseõnnistamiseks võiks tuua mõningad mõtted lennujuhi seisukohalt, mis puudutavad just eralendurite lendamist lähialas…

Viimasel ajal on olnud positiivne tendents, et piloot, soovides lennata lennuväljaringil või lähialas, helistab Torni ette ja uurib liiklussituatsiooni…See võiks saada täiesti tavaprotseduuriks, sest kuna lennuväljal eksisteerivad siiski mõningad kellajad, mida võiks pidada “tipptunniks”, oleks nii piloodile (eriti esimesi soololende sooritavatele õpilastele) ja lennujuhile kergem, kui paljude väljuvate ja saabuvate IFR-ide ning ringil lendavate VFR-ide vahel ei tekiks konflikte, samuti ei oleks väikelennukipiloot sunnitud tegema konveierite asemel tiire pärituuleosal või ootetsoonis.

Väikelennukipiloot võiks teatada oma soovitud ruleerimissihtkoha (näiteks tankla) juba enne maandumist, et vältida lennujuhi poolset üleküsimist rajal, sest lennujuht üldjuhul ei tea, et tahate tanklasse ruleerida ja suunab otse perroonile.

Startides rajalt 08 loaga väljuda lähialast otse (näiteks lennates Tapale või Rutjale), tuleks arvestada, et lähiala ei lõpe Muuga või Vaida traaversil vaid 10 NM Tallinnast idas, seega loata kõrgemale tõus koheselt peale eelpoolnimetatud traaversit tähendab reeglite rikkumist…

Maandumisel EI OLE vaja küsida nn. pikka maandumist (rajale 26), maandumisluba tähendab ju, et võite kasutada rada kasvõi kogu pikkuses…Ja arvestades Tallinna raja ja ruleerimisteede konfiguratsiooni, on täiesti tervitatav, kui valiksite maandumispunkti mitte raja läve lähedale vaid pisut kaugemale, et koheselt oleks võimalik vabastada ruleerimisteele A

Kui lennujuht suunab teid ootetsooni või annab korralduse viiranguks, ei tähenda see, et lennujuhil oleks teie vastu midagi.Paraku on meil protseduurid, mis on vaja täita,et liiklus oleks sujuv ja turvaline.Tavaolukorras on alati prioriteet regulaarliiklus, mistõttu VFR õhusõidukid jäävad teiseks või isegi kolmandaks.

On olnud juhuseid, mil 2 lennuväljaringil lendavat õ/s-t teevad niivõrd erinevaid ringe, et lennujuhil on raskusi järjekorra kindlaksmääramisega. Ringide ajad varieeruvad 4-9 minutini, seetõttu on kahel erineval ringil lendava õhusõiduki vahelist järjekorda vaja muuta korduvalt.

Ja veel – raadioside!!! Kui inglise keel tundub teile raske, palun väga, minge eesti keele peale üle, eriti oleks seda soovitav teha kiiretes olukordades, kus igasugune kordamine ja üleküsimine võtab omajagu aega…

Küsimused ja vastused – Kaupo@www.com

0 kommentaari

Kommentaarid on suletud.