Inglise Lennuameti raport "On-Track" kontrollitavasse õhuruumi loata sisenemiste kohta väikeste õhusõidukite poolt ja soovitused probleemi lahendamiseks

Postitatud 17.september 2003 | Postitaja Marika Kulmar
Inglise Lennuameti raport “On-Track” kontrollitavasse õhuruumi loata sisenemiste kohta väikeste õhusõidukite poolt ja soovitused probleemi lahendamiseks
Postitaja HendrikAgur on Kolmapäev, September 17, 2003 – 02:07 PM EET,
Inglise lennuameti kodulehe regulaarse lugejana edastab Lennuliiklusteeninduse ja lennuväljade osakonna inspektor Katrin Klimson selle aasta 11. juulil avalikustatud huvipakkuva projekti tulemused, millega võiksid tutvuda nii meie lennujuhid kui ka Eestis tegutsevad era- ja harrastuspiloodid.

Inglismaal on viimaste aastate jooksul märgatavalt kasvanud kontrollitavasse õhuruumi loata sisenemiste arv väikeste õhusõidukite poolt. Projekti “On-Track” raport sisaldab terve hulga soovitusi, kuidas antud probleemi lahendada ning selle töötasid välja Inglise lennuametist sõltumatud praegused ja endised oma ala kogenud piloodid. Olgu ka mainitud, et projektist osavõtt oli anonüümne. Kokku uuriti 165 juhtumit ning internetis avatud foorumi kaudu koguti üle 2500 kommentaari ja ettepaneku, mis oli projekti läbiviijate jaoks äärmiselt hea tulemus.
Inglise lennuameti raportit saab avada siit ja kokkuvõtet raportis esitatud märkustest ja soovitustest loe altpoolt :

1. loata kontrollitavasse õhuruumi sisenemine toimub tavaliselt siis, kui kontrollitava õhuruumi ümbrusse jääb väga vähe kontrollimata õhuruumi ehk tekib nn “pudelikael”;
2. tuleks arendada madalama õhuruumi radarteenindusala just nn “pudelikaela” piirkondades;
3. eralennundust harrastavate pilootide ja lennujuhtide omavaheline usaldamatust;
4. mõnede juhtumite põhjuseks oli pilootide ebakompetentsus NOTAM-te ning AIC-de lugemisel ja arusaamisel;
5. paljud piloodid kasutavad GPS süsteemi, ometi puudub efektiivne viis süsteemi täpsuse tagamiseks;
6. pilootide ebapiisav koolitus, eriti navigatsiooni ja raadioside fraseoloogia valdkonnas;
7. tuleks hoogustada ohutusalase informatsiooni levitamist eralennunduses;
8. pilootidepoolset intsidentidest raporteerimist takistab süüdimõistmise kartus.
Projekti tulemustega võib lähemalt tutvuda lisatud faili lugedes, mis on inglaslikult mahukas (62 lehekülge) ning nende endi sõnul “excellent”… milles tegelikult polegi põhjust kahelda.

Katrin Klimson
Lennuliiklusteeninduse ja lennuväljade osakonna inspektor
E-post: katrin@ecaa.ee

0 kommentaari

Kommentaarid on suletud.