Kes võiks hakata deltaplanerismi eestvedajaks Eestis?

Postitatud 29.september 2003 | Postitaja Marika Kulmar
Kes võiks hakata deltaplanerismi eestvedajaks Eestis?
Postitaja AntsTaul on Esmaspäev, September 29, 2003 – 11:02 AM EET,
Nagu võsalendurite ümarlaual lennuameti esindaja maha ütles, on Eestis lennuõpetaja pädevus deltaplaanil ainult kahel mehel- Viktor Belovil (tal veel ka kontrolllenduri pädevus) ja allakirjutanul Ants Taulil. Kumbki meist, ei mina ega Belov ei avaldanud aga soovi hakata lennukoolitust korraldama, ehk tegema seda, mida illegaalselt teeb Olav Neuland, kelle poolt väljaantud pilooditunnistused, nagu selgus koosolekul, aga ei kehti.

Mulle jääb arusaamatuks, miks Neuland ei ole lennuametis oma asju niikaugele ajanud, et ta võinuks paljudele tema käe all õppinutele ikkagi n.ö. ehtsad tunnistused organiseerida. Kuidas mina sain ja tema ei saa. On ta ju tegelikult suurte kogemustega mees, keda aga ma kõikide külgede pealt kahjuks ei tunne, et võiksin siinjuures tema eest seista. Skeem on ju lihtne – tuleb lennuameti poolt väljastatud kehtiva pilooditunnistusega lennata 75 tundi täis, sooritada lennuametis lennuõpetaja eksam ja ongi korras.
Mina pakuksin välja ühe teise mehe meie kõikide etteotsa. Kui küsida, kes on deltaplanerismi isa meil Eestis? Vastuse leiab ENE-st, see mees on Tiit Kirsipuu. See mees on ise otsast lõpuni valmistanud mitu motodeltaplaani ja on need teinud filigraanselt. Ta valdab motodelta ehitustehnoloogiat kõrgel tasemel ja on aastatepikkuse lennupraktika tulemusel saavutanud ka meisterliku piloteerimistehnika. Tiit Kirsipuud võib raudselt usaldada lennukoolitust läbi viima, sest temas on kõik ideaalse õpetaja omadused ühes isikus- valdab kõrgel tasemel tehnikat, omab väga pikka lennupraktikat, on ka hea katselendur. Kirsipuu võiks ka teha koostööd lennuameti tehnika osakonnaga motodeltaplaanide ülevaatajana, siis saaksime turvalise tulemuse.
Olen ka ise nõus alati aitama võimaluste piirides lennupraktikat läbi viima. Teen seda turvaliselt ise õpilasega kaasa lennates, nii on võrreldes sooloväljaõppega tulemus palju kiirem. Kahjuks on minu deltaplaani tiib õpilase jaoks liiga kiire. Tegelen väljaõppeks sobivama tiiva muretsemisega.

Teile kõigile meeldivaid lennuelamusi soovides

Ants Taul

7 kommentaari

Kommentaarid kuuluvad nende postitajale. Meie sisu eest ei vastuta.

Re: Kes võiks hakata deltaplanerismi eestvedajaks Eestis? (Skoor: 1)
HendrikAgur (hendrik@pilots.ee) on 09. 29, 2003 – 12:27 PM
(Kasutaja info | Saada sõnum) http://www.treklaam.ee
Vaieldamatult on ka Olav Neuland motodeltadega suure kogemusega lennupraktik. Olavi eestvedamisel toimunud viimaste motodeltakursuste pädevus aga, tõepoolest… parim oleks kui ta ise kommenteeriks. Ümarlaual tuletati aga kõigile meelde Eestis kehtivat seadusandlust. UL-A klassi piloodi pädevustunnistuse saab väljastada siiski ainult Lennuamet. O. Neulandi õpilaste poolt sooritatud “eksamid” Lennuspordiföderatsiooni esindajale ei oma seaduse silmis kahjuks mingit jõudu. Võrdselt nagu oleks need antud aiandusseltsile või elamuühistule… Täna veel mitte, võib-olla et tulevikus küll võik neil olla seaduslik jõud. Aga selleks et asju ajada kõigile motodeltaplanerismiga tegelejatele seaduslikke ja legaalseid teid pidi, ongi tugevalt jõus ümarlaual esitatud üleskutse – valige enda alale usaldusväärne juht! Ja EEHL on pakkunud lahkelt võimalust seda teha EEHL nn osakonnana. Loeme, et meil on usaldus pilootide ja ametkondade silmis. Kuid see pole eesmärk omaette. Palun, looge ka eraldi ühendus. Miks mitte ka Lennuspordiföderatsiooni all? Ainult organiseerudes on võimalik korrastada seda vahvat ja põnevat ala – motodeltaplanerismi.
Märkusena veel antud “eksmitest”. Ekspertide hinnangul anti kõneallolevad eksamid Lennuspordiföderatsioonile, kel on õigus FAI liikmena anda õigused võistlejatele rahvusvahelistel võistlustel osalemiseks aga mitte Eesti Vabariigis legaalselt UL-A klassi lennuvahenditega lendamiseks. Tekkinud olukorrast saigi nonsens. Rahvusvahelistel oleks nagu õigus võistelda aga seadustega nõutavat UL-A klassi litsentsi pole…

Ants Taul pakkus soojalt välja Tiit Kirsipuu kanditatuuri. Miks mitte? ja miks mitte ka Olav Neuland, Viktor Belov või keegi neljas. Ainult temal peab olema alaga tegelejate usaldus. Selleks ka see pakkumiste kanditaatide esitajate voor.
Jõudu!

Re: Kes võiks hakata deltaplanerismi eestvedajaks Eestis? (Skoor: 0)
Külastaja on 10. 02, 2003 – 10:20 PM
Kahjuks pole mul au tunda ei Viktor Belovi ega Ants Tauli.Küll tunnen aga Olav Neulandi ja võin väita,et vaatamata n.ö. mittekehtivale pilooditunnistusele teeb ta oma tööd proffesionaalselt ja armastusega.Et selle eest maksta tuleb,on iseenesest mõistetav.Kütus, motoplaani hoolduskulud jne.Kõik see nõuab raha.

…ei mina ega Belov ei avaldanud aga soovi hakata lennukoolitust korraldama, ehk tegema seda, mida illegaalselt teeb Olav Neuland…
Ise ei söö,aga teistele ka ei anna. Tõtt öeldes ei saagi ma täpselt aru,miks on oma ala profid selle vastu,et meie oma Eestimaa taevast turvalisemaks muuta.Sest lennatakse nagunii.Vahe vaid selles,et paberiteta mehed kõrgel sügava võsa kohal.
Mõelge selle üle…..

lugupidamisega…carsec

carsec@hot.ee

Re: Kes võiks hakata deltaplanerismi eestvedajaks Eestis? (Skoor: 0)
Külastaja on 10. 03, 2003 – 01:08 PM
Olav Neuland oleks hea kandidaat küll oma oskuste poolest aga tema kursustel käinute käest on kurba informatsiooni,et ta oma asjajamistes mitte kõige ausamalt ei käitu.Oskusliku ja ladusa jutuga võib ta tänavalttulnud lennuhuvilised meisterlikult ära eksitada,sest lennundusalast ja muud spetsiifilist terminoloogiat kasutades jääb ilmkahtlemata mulje inimesest kui teadlikust lennuinimesest.
Olav Neulandi saaks kasutada küll lendamise nüansside ja õpetamise poole pealt aga kellegi korrektse inimese eestvedamisel, kes on aus ja asjatundlik.Motodeltanduse isana ja eestvedajana tema kanditatuuri ei toeta.
Hr.Kirsipuud isiklikult ei tunne aga asjatundliku spetsialisti kuulsus on tal küll.Ei tea kas mees ainult ise nõus on.Ise olen võsalendur heas tähenduses ja oleks huvi küll paberid korda ajada aga otsin usaldusväärse teooriakursuse korraldajat,lendamisega pole probleemi ja kõik need muud küsimused.Toetan eralendurite liidu poolt algatatud diskussiooni.Kui me praegu pealikku ära ei vali,siis teda ei tulegi.
Veel tegutseb hr.Ussanovi seltskond Keilas.Kas keegi teab nende pädevustest?
Seniks annan hääle Hr Tiit Kirsipuule.
Lugupidamisega, Raini Koovit

Re: Kes võiks hakata deltaplanerismi eestvedajaks Eestis? (Skoor: 1)
MarttiKuldma (martti@lennuklubi.ee) on 10. 03, 2003 – 01:57 PM
(Kasutaja info | Saada sõnum) http://www.lennuklubi.ee
Tackmer Air paneb hetkel kokku UL-B koolituse õppegruppi. Kui on motodelta meeste hulgas huvilisi siis on võimalik meie juures teha ära teooriakoolitus ning Lennuameti eksamid, seda kõike juba sellel sügis-talvel. Õpilaste nimekirja läheme Lennuametisse kinnitama nädala pärast, oluline oleks oma huvist järgmise nädala jooksu teada anda.

Täpsem info lehel www.lennuklubi.ee -> KOOLITUS all, seal ka kontaktandmed.

    Re: Re: Kes võiks hakata deltaplanerismi eestvedajaks Eestis?(Skoor: 0)
    Külastaja on 04. 09, 2004 – 10:43 PM
    Kui Tacmar Air paneb õla alla teooriakoolituse ja Lennuameti eksamite osas, siis oleme ju lahenduse leidnud, ongi vastus käes- eestvedajaks on Tacmar Air. Koondugem tema ümber. Mina ja Viktor Belov oleme nõus aitama lennupraktika osas. Andsime Olav Neulandi õpilaste lennupraktika läbiviimiseks selles osas nõusoleku. Lennukoolitajaid oleks veelgi vaja. Nii saaks Neuland ise oma papred korda ja veel teised tasemel lendajad, et teisi lendama õpetada. Eks siis selgub, keda õpilased usaldavad, keda mitte.
    Tunnen, et asi edeneb.

    Ants Taul

    [ Anonüümsed kommentaarid pole lubatud ]

Re: Kes võiks hakata deltaplanerismi eestvedajaks Eestis? (Skoor: 0)
Külastaja on 10. 11, 2003 – 03:11 AM
Olen kindel, et Olav Neuland võiks olla MD eestkostja. Kuulun ise tema poolt juhendatavasse gruppi ja näen, kuidas mees panustab ULA koolitusse 24/7 andes mitte ainult haridust vaid ka oma hinge.
Kuigi loomeinimesena on tal teatud erinevusi näit. karmis nõuka lennukoolis profipiloodi hariduse omandanud ja nüüd erapiloodiks siirdunud kasarmukasvandikust pensionieeliku ees, tundub siiski, et O.N. on parim kandidaat asja vedama.

Re: Re: Kes võiks hakata deltaplanerismi eestvedajaks Eestis?(Skoor: 0)
Külastaja on 10. 12, 2003 – 12:56 AM
Eelkõnelejaga 100 % nõus.Kui ta parajasti kellegagi koolitunde ei tee,nokitseb ta teiste asjade kallal.Ja uskuge mind-needki on lennundusega seotud.

[ Anonüümsed kommentaarid pole lubatud ]

Kommentaarid on suletud.