Kuidas ma Piibe maanteel käisin

Postitatud 4.oktoober 2003 | Postitaja Marika Kulmar
Kuidas ma Piibe maanteel käisin
Postitaja C9110E on Laupäev, Oktoober 04, 2003 – 07:36 PM EET,
Viimati käisin üksi lähialast väljas umbes 2 kuud tagasi Ämaris. Pärast seda olen enne marsruutlennu starti kõrvalistmelt ikka kellegi leidnud – kas siis oma õpetaja, kontrolllenduri või mõne teise lenduri. Nüüd tahtsin minna üksi

Panin lennuki kinni kellaajaks 9.00-11.00. Kell 8 oli OVC008, kell 9-10 oli BKN008 ja taevast oli näha, et kohe tuleb ka SCT, et saaks minna lendama. Kaasas oli lennukaart ja paberile kirjutatud tabel, kus marsruut Tallinn, Vaida, Kehra, Jägala, Muuga, Tallinn koos vajalike kursside ja lõigu läbimise aegadega. Kella 10.50 ATISe ajaks olin juba lennukis, mootor töötas, kuulasin ATISt ja ootasin VFR ilma, mis ka saabus – SCT013.

Peale starti võtsin kursi Vaidale. Vaidas anti mind üle lähenemise lennujuhile ja talle ütlesin, et lähen Kehrasse ja Jägalasse. Oma tabelist vaatasin Kehra kursi, pöörasin lennuki sinna suunda ja vaatasin kella, et 10 minuti pärast peaks olema kohal. 10 minuti pärast nägingi asulat kirikuga ja korstnaga – järelikult Kehra – asula kahe kõrgema ehitisega. Nüüd võtsin kursi 340 Piibe maantee peale ja lootsin, et 3 minuti pärast olen kohal ja rada peaks olema risti minu ees. Ootasin 3 minutit ära, rada ei paistnud. Lendasin edasi sama kursiga, vaatasin aknast välja ja otsisin Piibe maantee teelaiendit. Mõtlesin, et äkki vaatasin kella valesti ja pöörasin Kehra juures varem ära või oli aeg natuke valesti arvutatud ja sellepärast Piibe maantee veel ei paista.

Siis lennujuht ütles, et ma torniga ühendust võtaks. Lugesin selle jutu tagasi, et ta teaks, et ma olen kuuldel. Aga tegelikult ma ju veel tagasi minna ei tahtnud. Sain aru, et ma vist ei ole seal, kus ma oleks pidanud olema ja olen sattumas kontrollitavasse õhuruumi tagasi. Võtsin kursi põhjasuuna ja kirdesuuna vahele ja ütlesin lähenemise lennujuhile, et ma veel ei tule Tallinnasse. Vaatasin kaardilt, et kui ma nii jätkan kuni Peterburi maanteeni, siis peaksin sealt hakkama tagasi lendama ja Piibe maantee niiviisi leidma. Vahtisin kordamööda kaarti ja aknast välja, et leiaks mingeid vihjeid sellest, kus ma praegu asuda võiks. Aga nii eksinud ma veel polnud, et lennujuhilt abi küsima peaks – Tallinn oli ka näha.

Järsku märkasin, et ületan raudtee ja vasakul on üks asula kirikuga ning paremal on mingi teine asula suitseva korstnaga. Vaatasin kaarti ja sain aru, et tõenäoliselt on minust vasakul Raasiku ja paremal Kehra – asula, millest ma omaarust juba mööda olen lennanud. Lendasin edasi ja varsti jõudsingi oma sihtkohta – Piibe maantee teelaiendini. Nägin seal ruleerimisteel autot ja inimesi ning ühte punase tiivaga motodeltaplaani. Vaatasin need üle ja asusin tagasiteele. Ütlesin lähenemisele kes, kus ja millal jõuab Muugale ning kontolltsooni piiril anti mind üle tornile, kes küsis, kas tahan otse või Muuga kaudu Tallinnasse. Tahtsin Muuga kaudu, sest varem pole Muuga kaudu lennanud Tallinnasse. Aga teinekord, kui lennuki tagasitoomisega hiljaks jään, peaksin rõõmuga olema nõus otse tulema.

Peale maandumist ruleerisin tanklasse, et paak täis panna, ja siis nägin, et seekord olidki teised lendurid tahtnud lennata kohe peale mind. Nad ei näidanud välja, et mu peale kurjad on oma lennu hilinemise pärast.

Aga millest siis oli põhjustatud see, et lähenemise lennujuht mulle ootamatult tahtis mind torni lennujuhile üle anda? Äkki ma ei vaadanud kella õigesti ja pöörasin varem enne Kehrat ära. Teinekord peaksin enne ruleerimist, kui lennujuht aja ütleb, ka oma kella kontrollima, et see samapalju näitaks.

Siis vaatasin seda enda koostatud marsruudi tabelit. Lõigu Vaida->Kehra kurss oli mul seal märgitud 255! Olin selle kaardilt valesti mõõtnud. See jääb ju hoopis teise suunda ja selle vea oleks võinud ju tabeli koostamise ajal avastada. Või siis lendamise ajalgi, et Vaidas oleks tulnud pöörata vasakule mitte paremale. Ja see asula, mis ma arvasin Kehra olevat, võis tegelikult olla Kose, kus ka 2 kõrgemat ehitist kaardil tähistatud – kirik ja ohutuledega lennutakistus. Kehras aga on kaardil tähistatud suur tehas ja ohutuledega lennutakistus. Koselt kursiga 340 lennates aga satubki lähialasse tagasi.

Jube piinlik eksimus.

Kommentaarid on suletud.