Tallinn Airshow 2004 – Piibe 29. ja 30. mail, ettevalmistustest

Postitatud 26.mai 2004 | Postitaja Marika Kulmar
Tallinn Airshow 2004 – Piibe 29. ja 30. mail, ettevalmistustest
Postitaja HendrikAgur on Kolmapäev, Mai 26, 2004 – 08:57 AM EET,
LISATUD 26. mail
Täna kolmapäeval 26. mail kell 16.30 toimub viimane simulatsioonitreening Lennuliiklusteeninduses. Eesmärk on tutvustada eesti lenduritele Piibe show protseduure ning anda võimalus lennujuhtidele harjuda liikluse juhtimisega uues keskkonas. Piloodid, kes tulevad, võiks teada anda 5036333!
Terv Tiit

Lisatud 22. mail
22. mail kell 11 ja 23. mail kell 10.00 toimub Lennuliiklusteeninduse AS õppeklassis simulaatortreening Piibe lennuvälja lennujuhtidele ja üritusel osalevatele pilootidele. Palun osalejatel ja külalispilootidel treningust osa võtta.
Lisatud 13. mail
Peamine info vt www.airshow.ee kuid korraldusteami tegevus on täistuuridel ja tegemistest väike ülevaade alljärgnevalt.
12. mail toimus Piibe maanteel Tallinn Airshow 2004 – Piibe toimumispaigas ja hiljem Kõrvemaa matkakeskuses lennushow korraldustoimkonna work-shop tüüpi koosolek.
Kui seni olid ettevalmistused käinud töögruppide kaupa ja üldise projektijuhtimise alusel, siis projektplaanis on ette nähtud ka kaks suuremat koosolekut kus kõik korraldajad, kohtuvad korraga silmast-silma. Esimeseks oligi eilne koosolek, järgmine üldkoosolek toimub vahetult ennem üritust. Töögruppide aktiivne tegevus käib aga pidevalt. Suure ürituse korraldamisel on alalõike sadakond, mis kõik võrdselt tähtsad ja pühendumust nõudvad.
Alljärgnevalt väljavõte eilse koosoleku päevakorrast:

Koosoloeku päevakord:
1. Projekti juhtimine, load, dokumentatsioon – Hendrik Agur
2. Lennundusprogramm, kommunikatsioon – Tiit Paananen
3. Kultuuriprogramm – Tõnis Lepp
4. Meediaplaan, pressi koordineerimine, akrediteerimine – Tõnis Lepp; Paul Liivoja
5. Turva – Falck Eesti koostööpartner, turvajuht Riivo Lõoke
6. Publikuala atraktsioonide park – Terje Pihl
7. Autode liikluskorraldus, teesulud, raja ja perroni ettevalmistus – Kaido Kaup, Jaak Luik, Kristiina Herem
8. Bussiühendus – Martti Kuldma
9. Eelarve, piletimüügi ja sissepääsulubade süsteem ning korraldus – Martti Kuldma
10. Raamatupidamine, finantsanalüüs – Kristiina Herem
11. Kindlustused – Hendrik Agur
12. Venekeelne meedia – Paul Liivoja
13. Külaliste meened, majutus – Kristiina Herem
14. Osalejate ja külaliste vastuvõtt, pilootide briifing, mandaat – Raul Reap
15. Falker Lasteklubi programm – Toomas Uibo
16. Lava- ja helitehnika, tualetid, vesi- ja elektrivarustus, järelkoristus – Kaspar Eeroja
17. Toitlustuslepingud – Kaspar Eeroja
18. Päästetehnika ja evakuatsioon- Jaanus Orusalu, Hendrik Agur
19. Show juhtimine – Alari Kivisaar, Margus Pilt
20. Web – Jaanus Teiva
21. Disain, platsi kujundus – Andres Tarto
22. Pealtvaatajate ala ehitus – Kaido Kaup; Hendrik Agur
23. Pealtvaatajate ala, müügiplatside, pääslate haldus – Martti Kuldma
24. Lennukite täpsusmaandumis- ja pommitusvõistluse korraldamine – Mati Metsjõe
25. Lennukite staatilise ja dünaamilise näituse ala ekskursioonide juhtimine – Raul Reap
26. Sponsorlus – Priit Palumaa
27. Virtuaal- ja mudellendude alad ja korraldus – Kaspar Reili
28. Noorte abikorraladajate koordineerimine, on-line ühendused, Lennundusmuuseum Airshow`l – Kert Normet
29. Lendude juhtimine, briifing – Tanel Kulbas, Tarmo Pihlak, Raido Rebane, Tõnis Kalde, Marek Jürna
30. Kokkuvõte – Hendrik Agur

Kokkuvõtteks võibki öelda, et sedatüüpi koosolek oli väga vajalik ning tulemuslik. Ehkki kõigil on omad konkreetsed ülesanded, on vaja oma alalõigust täieliku pildi saamiseks kuulata ära ka partnerite info ja märkused. Näiteks olid esimest korda teamiga kohtumas show juhid Alari Kivisaar ja Margus Pilt. Ühise arutelu käigus selgus palju tähtsat ainuüksi kultuuriprogrammi korraldamise seisukohalt, märkused kasvõi lava jm objektide paiknemise kohta looduses. Kultuuriprogrammi sulandumine lennuprogrammi, need on küsimused, mille paikaloksumiseks on vajalikud nii ajurünnakud kui puhtpraktilised esinemiskogemused.

Eelmise, 01.04.04 avaldatud uudise tekst:

Rahvusvaheline lennundusüritus Tallinn Airshow 2004 – Piibe toimub 29. ja 30. mail 2004 Piibe maantee teelainedil.
Lennundusüritus Tallinn Airshow 2004 – Piibe on sisult lennupäevad ja lennukite näitus, seotult erinevas eas ja lennundushuvilistest sihtrühmale suunatud lennukite ja lennuspordialade tutvustamisega. Ürituse kandvaks sisuliseks teljeks on lennunduse kui kultuurse huvitava vaba-aja veetmise vormi ning kaasaegsete tehniliste saavutuste tutvustamine laiematele rahvahulkadele üldiselt, kuid ka lennundusinimeste kokkusaamise nii hobi- kui ka professionaalse erialase lävimise elavdamiseks. Ürituse laia sihtrühma tagab lisaks õhus toimuvale lennushow`le ja maal paiknevale lennundusnäitusele kogupereürituse iseloomuga kultuuriprogramm, mille ülesehitus tagab meeldiva tegevuse nii lennundusspetsialistile, hobipiloodile kui ka meelelahutusprogrammist osasaavale lastega perekonnale.

Lennushow programmis esinevad:
Jurgis Kairys – mitmekordne maailmakarika võitja vigurlennus. Lennukiks on tema enda projekteeritud ja Suhkoi tehases ehitatud SU-26 koos suitsumehhanismiga. Jurgis viib läbi kolm etendust. Üllatusprogramm päev enne lennushowd, mis avaldatakse meediaprogrammis, sooloprogramm, kus esitatakse maailma tipptasemel trikke lennukiga, eirates gravitatsiooni, grupilend AN-2’ga, suur ja väike lennuk lendavad koos tehes keerukaid manöövreid.

Yakovlev Team – Kuulus tiivaljalutaja! Noor kena daam on kinnitatud lennukile
ja sooritab koos lennukiga peadpööritavaid manöövreid. Lisaks on lennukil
suitsuefektid.

DC-3, Ake Jansson – legendaarne lennuk, valmistatud 1937 ja samasuguseid lendab tänapäevani Lõuna-Ameerikas. Planeerime lisaks tuua veel ühe DC-3 lennuki Soomest (Air veterans) ja sooritada veteranide grupilennu. Taevas
kattub suurte lennukisiluettidega ja mürin annab tunnistust, kuidas lennukid meie vanaisade nooruses lendasid.

Air Bandits – Leedu YAK-52 vigurlennukite team. Grupilend ja ektreemsed manöövrid. Publikul on võimalik lennata sama tüüpi lennumasinatega huvilende

Copterline Sikorsky 76 – Eesti ja Soome vahel lendav tipptasemel tehnikaga kopter. Ekstreemsed manöövrid ja huvilennud. Lisaks on võimalikud huvilennud

Eesti purilendurite paremiku kõrgpilotaaz – Ridali, Viljandi ja Nurmsi purilendurite etteasted

L-29, L-39 – Õppe ja treening reaktiivhävitajate demonstratsioonlennud

AN-2 – Moosiriiulite grupilend ning aeglaseima lennu demo

Cessnade grupilend – 6 Eesti väikelennukit tõusevad grupis õhku ja teostavad grupilennu koos lihtsamate manöövritega, mis on sel alal Eestis esmakordne etteaste ning grupilennu rekord. Juhiste taga eesti pilootide paremik

Eesti Õhuvägi – Õhuväe kopterite Robinson 44 demonstratsioonlennud. Pääste ja vaatlustehnika demonstratsioon

Piirivalve lennusalk – L-410, Cessna 172 ja MI-8 helikopterite demolennud, päästetehnika demonstratsioon, ülesannete tutvustus

Täppismaandumis- ja pommitamise võistlused väikelennukitele (Cessna, Piper, Aerostar, Ikarus-42)

Klubi Propeller – mootorvarjude demonstratsioonlennud

Eesti Langevarjuklubi – langevarjurite täpsusmaandumisvõistlus ja swoopi võistlus. Lisaks langevarjude formatsioonlend

Motodeltaplaanid – Motodeltaplaanide demonstratsioonlennud

Aerosport – kuumaõhupall

Motobike`i ja lennuki kiirendusvõistlus (kiirused kuni 300 km/h)

Soodla Motoklubi kummikärsatus- ja tagarattalsõitmise võistlused

Lennundusmuuseumi väljapanek lendavatest ja mittelendavatest imelennumasinatest

Niisiis lennushow osas astuvad üles Baltikumi ning Skandinaavia suuremad tähed oma programmiga. Kohal on eesti era- ja harrastuslennunduse ning kommertslennunduse esindajad. Lisaks ootame eralennukeil arvukalt külalisi Soomest ning Rootsist
Õhus toimuv programm põimub muusika ning asjatundlike kommentaaridega, millele pööratakse käesoleva ürituse korraldamisel suurt tähelepanu, et tagada kõrgel tasemel informatsioon lennukeid puudutava kohta. Publikul on võimalus tutvuda perroonil paiknevate lennukitega ning osaleda ka huvilendudel erinevate lennumasinatega (Cessna 172, DC-3 ning kopter Robinson 44. Pealtvaatajatele korraldatakse võitlusi, mänge ja loosimisi. Peaauhindadeks huvilennud ja huvilennud kõrgpilotaazi-ässadega.
Ürituse toimumispaika teenindab regulaarne bussiliiklus Tallinnast alates 29. mai hommikust kuni 30. mai õhtuni.
10 online töökoha loomise üle käivad läbirääkimised sideoperaatoritega, et avada virtuaallendurite telk kus nad saaksid lennata virtuaalselt üle maailma ning õpetada publikule lennusimulaatoril lendamist. Omaette ala saavad enda käsutusse Eesti mudellendurid, kus nad saavad terve ürituse vältel sõltumatult muust lennuliiklusest omi etteasteid demonstreerida.

TAP 2004 korraldamise vajaduse Tallinna läheduses Piibe mnt teelaiendil tingis asjaolu, et Tallinna Lennujaamas ei saa rahvarohket lennuüritust korraldada seoses turva ja rahvusvahelisele lennujaamale esitatud käituskorra tõttu. Kuigi Eestis on igal aastal korraldatud lennupäevi (Pärnu, Kärdla, Kuressaare, Tartu jt), ei ole juba aastaid hõlmatud sihtrühmana Tallinna ja Põhja-Eesti elanikkonda, keda ometi on suhtarvult kõige enam. Korraldajad on omale eesmärgiks seadnud Tallinn Airshow 2004 – Piibe üritusest teha Eesti parim ja kvaliteetseim lennundusüritus, mis oleks edaspidi Eesti visiitkardiks rahvale suunatud lennundusürituste nimistus.
Aeg
Tallinn Airshow 2004 – Piibe toimub 29. – 30. mail 2004 aastal Piibe mnt laiendusel 20 km Tallinnast. Üritus algab 28. mail kell 15.00, kui suletakse maanteelaiendus ja on avatud ajutiselt sertifitseeritud lennuväli saabuvatele lennukitele, ning lõpeb 30. mai õhtul 20.00, milliseks ajaks peavad olema lahkunud viimased lennukid, et taasavada maanteelaiendus üldiseks liikluseks.
Koht
Piibe mnt laiendus on 2,5 km pikk maanteelõik, mis ürituse ajaks suletakse ja organiseeritakse autotranspordi ümbersõit Raasiku ja Anija kaudu. Ürituse jaoks on reserveeritud ka ümberkaudsed põllud ja väiksemad teed. Eraldatakse neli ala, millel igaühel on oma eesmärk:
• Lennurada – 1200 meetri pikkune maanteelõik Piibe maantee teelaiendil (Jägala – Järva-Jaani – Tartu mnt, mis saab ajutise lennuvälja sertifikaadi koos kõige ettenähtud dokumentatsiooni ja varustusega ning lennukite parkimiseks ja ruleerimiseks vajalikud ruleerimisteed;
• Staatiline lennukite näituse ala – ruleerimisteede kõrval asuv piirkond, kuhu on publikul vaba pääs, et tutvuda näitusel olevate lennukitega lähemalt. Lennukite juures on piloodid või määratud turvatöötajad, kes tagavad lennukite turvalisuse ning takistavad publiku edasipääsu lennurajale või ruleerimisteele. Lisaks veetakse turvalindid, mis eraldavad staatilise näituse ruleerivatest lennukitest;
• Vabaõhuala – toitlustuse ja meelelahutusprogrammi jaoks eraldatud ala;.
• Mudellennukite ala – piirkond kus toimub muust lennuliiklusest sõltumatu mudellennukite demonstratsioonesinemine ning näitus.
Staatiline lennukite näituse aja ja ruleerimisala piirid muutuvad ürituse käigus vastavalt, et demonstratsioonesinemise lõpetanud lennumasinad on ligipääsetavad publikule.

Lisaks eraldatakse lennuraja juures ala, kuhu on ligipääs ainult ürituse korraldajatel ning pilootidel, kus toimub lendude planeerimine, briifing, meteoroloogia ja lennujuhtimine. Eraldi on lennuraja Kehrapoolses otsas ala, kus toimub lennumasinate tankimine.

Korraldajad
Tallinn Airshow 2004 – Piibe korraldab Eesti Era- ja Harrastuspilootide Liit koostöös ürituse läbiviimiseks vajalike instantsidega. Korraldajate kogemus hõlmab mitmete õnnestunud lennundusalaste ürituste korraldamist:
• Pärnu Airshow 2003
• Riidaja Kerglennunduspäevad 2003
• Mootorlennukite täpsusmaandumisvõitlused Tapal 2003
• Rutja lennupiknik kombineeritud täpsusmaandumis- ja pommitamisvõistlusega
TAP 2004 – Piibe korraldustoimkond. Isikud, taust ning ülesanded:

Nimi tegevusvaldkond Taust
Hendrik Agur
5077757 TAP 2004 peakorraldaja, load, sponsorid, koostööpartnerid EEHL juhatuse esimees, erapiloot, lennundusaktivist
Tiit Paananen
5036333 Programmidirektor, osalejate kutsed, osalejatega suhtlemine Piloodiõpilane, kogenud langevarjur, varasem lennupäevade korraldamise kogemus (Pärnu Airshow 2003, Lennuspordiföderatsiooni 10. aastapäev, ~15 demohüppe korraldamine). Mitmete lennupäevade külastamine (Soomes, Venemaal, Poolas, Saksamaal).
Martti Kuldma
56575766 TAP 2004 korraldustoimkonna staabi juhataja Harrastuspiloot, Tacmer Air ja EEHL juhatuse liige, lennundusürituste korraldamise kogemus.
Raul Reap
5065232 Programmi projektijuht Eesti Lennuspordiföderatsiooni juhatuse liige, langevarjuinstruktor, piloodiõpilane
Tõnis Lepp
5181818 Välissuhete juht Lennuõpetaja, Copterline Eesti OÜ juhatuse esimees, EEHL juhatuse liige
Kristiina Herem
5039303 kristiina@nevotex.ee TAP 2004 korraldustoimkonna staabi juhataja
Ingrid Piirsalu
5107185 Sponsorite projektijuht
Tanel Kulbas
5107254 Lennujuhtimise korraldamine, lennujuht, õhuruumi planeerimine Lennuliiklusteeninduse lennuliikluse osakonna juhataja
Tarmo Pihlak
5172844 Lennujuhtimine, meteo Lennujuht, lennundushuviline
Raido Rebane
5172833 Lennujuhtimine, meteo Lennujuht, lennundushuviline

Võimalused sponsoritele, koostööpartneritele
– Oma sümboolika eksponeerimine ja/või toodete realiseerimine üritusel vastavalt kokkuleppele;

– võimalik ürituse peasponsori staatus, koos sellest tulenevaga kokkuleppel;

– Sponsori spetsiifikast tulenevaid eripärasid arvestav TAP 2004 – Piibe ürituse tele-, trüki-, raadio- ja välimeediakampaaniates ning PR-kampaaniates osalemine.

Hendrik Agur
Tallinn Airshow 2004 – Piibe peakorraldaja
EEHL juhatuse esimees

Tel 50 77757
Faks 6015979
e-post: tallinn.airshow@pilots.ee

NB! Era- ja Harrastuspiloodid! Piibe mnt teelaiendile taotletakse ürituse toimumise ajaks Lennuametilt ajutise lennuvälja sertifikaat ning teelaiendi kasutamine ajutise lennuväljana on lubatud ainult 28.05.04 kella 15.00-st kuni 30. mai kella 20.00-ni ning sedagi vastava briifingu läbinutele ning käesoelva lehekülje ametliku teate kinnituse ning notamiteni. Palun mitte mingil juhul võtta teavet Piibest kui lennuväljast, et nüüd võib seal vabalt maanduda – NB, see on keelatud ning karistatav! Valmimas on spetsiaalsed VAL-kaardid ning muu Piibe õhuruumi puudutav ametlik kõigile nõuetele vastav dokumentatsioon. Lennuvälja külgohutustsooni rajamiseks võsaraie ning muud tööd juba käivad. Jälgige spetsiaalinformatsiooni!

22 kommentaari

Kommentaarid kuuluvad nende postitajale. Meie sisu eest ei vastuta.

Re: Tallinn Airshow 2004 – Piibe toimub 29. ja 30. mail (Skoor: 1)
HendrikAgur (hendrik@pilots.ee)
on 04. 01, 2004 – 03:13 PM
(Kasutaja info | Saada sõnum) http://www.treklaam.ee
Elu Tallinn Airshow korraldamise ümber on täies hoos. Head EEHL liikmed ja kõik lennunudshuvilised, kellel on tahtmist Eesti suurima lennushow korraldamisel kaasa lüüa, palun andke endast teada e-mailile tallinn.airshow@pilots.ee või tel 5077757.
Tegevuste nimekiri on väga pikk, mille täitmisel on iga abikäsi väga toeks.
Näiteks Viljandi Lennuklubi liige Arvo Sild on oma firma kaudu organiseerinud Piibe torni varustamise sertifitseeritud meteoseadmetega ning raadioreklaamiklipi valmistamise teavituskampaania jaoks. Samuti on nõu ja jõuga appi tulnud Ants Taul lennundusmuuseumi lendavate ja mittelendavate eksponaatide väljapanekul. Abikäsi läheb vaja lennuraja märgistamisel, rajaläve märkide ja piirdealade mahapanekud. Veel on sadu pisiasju. Lennundushuvilistel palutakse siis kontakteeruda. Esimene võimalus korraldustoimkonnaga töiselt kohtuda on 3. aprillil peale üldkoosolekut-seminari. Lööge kaasa!
Loomulikult on oodatud toetajaid. Kellel on oma või tuttava firma, kes sooviks toetada lennundusüritust ja seeläbi ka meediakampaanias osaleda, võtke aga lahkesti ühendust tingimustes kokkuleppeks.
          • Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tallinn Airshow 2004 – Piibe toimub 29. ja 30. mail(Skoor: 0)
            Külastaja on 05. 25, 2004 – 09:50 AM
            Kui kaua peaks lein kestma?? Mina omalt poolt arvan, et õnnetustes hukkunud piloodid oleksid omaltpoolt soovinud, et üritus toimuks ja et selle ümber ei toimuks sellist jahumist. Mis puudutab P. Ventseli hukkumist siis kurb küll öelda aga ta oli selles õnnetuses suuresti ise süüdi.

            [ Anonüümsed kommentaarid pole lubatud ]

        • Re: Re: Re: Re: Re: Tallinn Airshow 2004 – Piibe toimub 29. ja 30. mail(Skoor: 0)
          Külastaja on 05. 20, 2004 – 12:43 PM
          Lugupeetud Tundmatu. Miks ei ole sul julgust esineda oma nimel. Mina ei karda oma nime pärast.

          Kas sa siis tõesti ei saa aru, et meie lennunduses on LEIN, meie niigi väikesest lennuhuviliste perest on lahkunud kaks väga toredat inimest… See, et jätta ära lennupäev Piibel, ei ole mitte viha selle ürutuse vastu (võib-olla on sul omal sellised rumalad mõtted, ma ei tea..), vaid austus nende lendurite vastu… Lihtsalt ei ole ilus pidutseda ja nautida seda lennurõõmu, teades, et kahele inimesele seda enam ei jätku… Ja kui rääkida ürituse käivitamiseks kulutatud summadest, siis tahaks küsida: kus on materiaalsete väärtuste ja inimlikkuse ning inimväärikuse piir… Kõikke ei saa ümberarvestada rahas.

          Lugupidamisega Jüri Liivamägi

          [ Anonüümsed kommentaarid pole lubatud ]

      • Re: Re: Re: Re: Tallinn Airshow 2004 – Piibe toimub 29. ja 30. mail(Skoor: 0)
        Külastaja on 05. 17, 2004 – 10:21 AM
        Äkki soovite kogu eesti eralennunduse maapeale jätta. Noh, nii suve lõpuni, et siis on koledad sündmused piisavalt kaugel. Ja miks ei soovi te teiste Eesti lennujaamade lennupäevade ärajätmist. Tundub, et tegemist on isikliku vihaga ürituse vastu.

        [ Anonüümsed kommentaarid pole lubatud ]

    • Re: Re: Re: Tallinn Airshow 2004 – Piibe toimub 29. ja 30. mail(Skoor: 0)
      Külastaja on 05. 13, 2004 – 12:29 PM
      Toetan Jüri mõtet. Tahaks väga loota, et Peedu on elus, kuid kuri kahtlus on juba eilsest hinge pugenud, et me oleme ühe kuuga kaotanud 2 pilooti.

      Ettepanek: Üritus ära jätta. Kasvõi hukkunud piloodi/pilootide mälestuseks.

      Kaido

      [ Anonüümsed kommentaarid pole lubatud ]

      Re: Re: Re: Tallinn Airshow 2004 – Piibe toimub 29. ja 30. mail(Skoor: 1)
      TiitPaananen on 05. 13, 2004 – 02:34 PM
      (Kasutaja info | Saada sõnum) http://
      Mõistan iga viimase rakuga Jüri ja Kaido seisukohta ürituse ärajätmise idee osas. Väga raske on tegelikult tajuda seda muret ja tuska, mida Peedu lähedased ja tuttavad peavad läbi elama.
      Seega ka argumenteerida poolt või vastu on äärmiselt raske.
      Siiski kui jätta korraks tunded kõrvale, siis on üsna selge, et kadumise põhjus ei ole seotud lennushow’ga. Paraleeliks tooks siia näit Columbia katastroofi, kus tehniline nüans sundis kogu süstikute programmi peatamise.
      Seega on ainult järel emotsionaalne tasand. Kõigehalvemast ma ei taha rääkida aga olen kindel, et Peedu tüüpi inimene, kes on sõbralik, elujõuline ja aktiivne, soovib siiski, et me selle asemel, et tarduda ehmatusest, läheksime oma plaanidega edasi.
      Õnnetused olid, on ja jäävad, kord juhtub neid siin, siis jälle seal. Nüüd on mitmed õnnetused tabanud Eestit ja Baltikumi. Lennatakse rohkem, hooaeg on alguses – kõik need faktorid lisavad õnnetuste riski.
      Kas suudetakse tagada lennupäevade ohutus? Niihästi kui võimalik on vastus! Lennujuhid on proffessionaalsed, raja ettevalmistus ja manööverdamine viiakse läbi proffide poolt, programmis on kogenud piloodid, programmi juhivad lennupäevade kogemustega inimesed, protseduurid on läbimõeldud, eelnevalt mängitakse simulaatoris olukorrad läbi, pääste on tasemel, turva on proffessionaalne. Selle ürituse korraldamisega on tehtud tööd juba kuid. Peotuju selle juures on üsna vähene, pidutseda saab siis kui töö on tehtud. Seega omades sügavat austust eelpool nimetatud inimeste kogemuste ja arvamuse osas, pean siiski nentima, et kuna tegemist on väga tõsise üritusega, millele on eelnenud kuid tööd ja rahalist panust organisaatorite poolt, siis pigem keskendugem ürituse õnnestumisele ja palume kõigi liidu liikmete abi sealjuures ning austagem õnnetustesse sattunuid sel moel!

      Lugupidamisega, Tiit

      [ Anonüümsed kommentaarid pole lubatud ]

      Re: Re: Re: Tallinn Airshow 2004 – Piibe toimub 29. ja 30. mail(Skoor: 0)
      Külastaja on 05. 13, 2004 – 03:03 PM
      Ka mina toetan Jüri mõtet ja usun, et paljudele lendajatele on need õnnetused olnud emotsionaalselt rasked üleelamused. Jah, Piibe üritsusga ei ole need kuidagi seotud, küll aga on see olnud märk, ehk sellest, et riske ei osata adekvaatselt hinnata ja see pikk õnnelik õnnetustevaba aeg vahepeal on meie ohutunnet vähendanud.
      Meie eralennundus on veel lapsekingades ja ka erapiloodid väga väikese kogemusega selleks, et suhteliselt äärmuslikes tingimustes lennuüritusele esinema minna.

      Marika Kisand

      [ Anonüümsed kommentaarid pole lubatud ]

          • Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tallinn Airshow 2004 – Piibe toimub 29. ja 30. mail(Skoor: 0)
            Külastaja on 05. 23, 2004 – 07:40 PM
            Midagi “poliitilist” selles jutus nüüd küll ei maksa otsida, see oleks juba paranoialik! Selge, et elu peab edasi minema ja tore, et leidub ettevõttlikke kes julgevad sellise üritusega (ilma-) riske võtta.
            Eks see lein ole rohkem igaühe sisetunde küsimus ja hea et elame üldjoontes pluralistlikus ühiskonnas, kus iga mõtteavalduse pärast kohe näpuga ei näidata!
            Mis aga puutub poliitikasse siis seda võiks just siin era- ja harrastuslennunduse osas rohkem tunda olla. Kuuldavasti on Leedus harrastuslennundusel ka riigi toetus.
            Tore oleks kui ka meil kunagi riigi (või Kaitseliidu) tugi lennuspordile alla pandaks.
            Sellise poliitika ajamisel edu teile!

            ikka veel /huviline/

            [ Anonüümsed kommentaarid pole lubatud ]

            Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tallinn Airshow 2004 – Piibe toimub 29. ja 30. mail(Skoor: 0)
            Külastaja on 05. 25, 2004 – 02:46 PM
            Hendrik, ära ise asja “poliitiliseks” mõtle. Veelgi vähem tahaksid eriarvamusel olijad “poliitikat” teha teiste õnnetuste varjust õigustusi otsides. Niipalju kui on inimesi on ka arvamusi. Erinevate arvamuste suhtes tuleks leida pisut ehk tolerantsi. Muidugi “tüütakse” see vähem, kui kõik ühtemoodi mõtleksid, või kas on ikka nii…

            tsitaat:
            …Eriti nende poolt, kes ise midagi ses vallas ei tee või et on teinud aga seekord vaatavd vägagi kiiva pilguga kõrvalt. Kohati tundub lausa pahasoovlikkustki, et a la mõne ebaõnnestumise pärast saaks öelda, no näete, mis ma ütlesin…

            Mul läks meel üsna nukraks neid ridu lugedes. Pigem on nendes lausetes mõtlematu pahasoovlikus süüdistada kedagi selles, et nagu lausa pikisilmi oodataks ebaõnnestumist… Need inimesed, kes on lennunduses kauem aega tegevad olnud, üldjuhul siiski teavad millised on riskid ja kui õigustatud need on. Nende arvamus põhineb kogemusel.

            Loodan väga Hendrik, et sinu mõtteavalduse kirjapanemisel on lihtsalt emotsionaalne kahemõttelisus tekkinud, mis võimalik et riivas paljusid. Seda eriti ajal, mil Eesti lennundus on just kaks meest matnud … ja kolmas – Otto Taur saadetakse tema viimsele teele laupäeval 29. mail…

            Edu sulle Hendrik soovib
            Marika Kisand

            [ Anonüümsed kommentaarid pole lubatud ]

        • Re: Re: Re: Re: Re: Tallinn Airshow 2004 – Piibe toimub 29. ja 30. mail (Skoor: 1)
          HendrikAgur (hendrik@pilots.ee) on 05. 22, 2004 – 11:37 PM
          (Kasutaja info | Saada sõnum) http://www.treklaam.ee
          Lugupeetud Saaremaa lennuhuviline. Olen Teiega peamiselt nõus. Kuid sinnamaani, kuni asi kipub “poliitiliseks” minema. Inimesi on palju ja arvamusi samamoodi ning arvamuste pluarismi on minul küll kombeks austada, kuid ausalt-öeldes hakkab pisut tüütama ja veidi segama moraalselt vastutusrikka ürituse organiseerimisel virisejalik alatoon ja etteheited. Eriti nende poolt, kes ise midagi ses vallas ei tee või et on teinud aga seekord vaatavd vägagi kiiva pilguga kõrvalt. Kohati tundub lausa pahasoovlikkustki, et a la mõne ebaõnnestumise pärast saaks öelda, no näete, mis ma ütlesin.
          Meie korraldustoimkond on lisaks otseste ürituse ülesannetele vaaginud ka taustsüsteemiga seotud küsimusi. Lihtsalt oleme selleks sunnitud.
          Jah, me austame ja mälestame väga karmilt ja kurvalt lõppenud lennuõnnetustes hukkunuid. Tänagi läheb meie liidu esindus Lõuna-Eestisse lahkunut saatma…
          olgu siis siinkohal öeldud, et korraldusmeeskond on otsustanud grupilennu pühendada lahkunutele, kuidas see realiseerub, saame näha õigel ajal. Viimane oli öeldud lihtsalt pingete mahavõtmiseks. Kuid samas, anname endast parimat, seda kinnitavad need, kes teavad. Sel nädalavahetusel toimuvad pingelised simulaatortreeningud lennujuhtide ja pilootidega. Maketil on kujundatud Piibe lennuväli koos terve tsooniga. Ja just keskendutaksegi protseduurireeglitele, raadiosidele ja paljule muule.
          Töö käib, võin seda kinnitada.
          Samas ootame veel vabatahtlikke EEHL liikmeid ja mitteliikmeid Piibe show-ala ülesehitusele. Huvilistel palun anda teada airshow@airshow.ee. Aktiivsed tööpäevad objektil algavad 26. mail. Tulge kaasa lööma!
          Pea selgena ja püsti! Liigume edasi!

          [ Anonüümsed kommentaarid pole lubatud ]

          Re: Re: Re: Re: Re: Tallinn Airshow 2004 – Piibe toimub 29. ja 30. mail(Skoor: 0)
          Külastaja on 05. 26, 2004 – 01:14 PM
          Lugupeetud saaremaalane/huviline. Saaremaal elab lennundushuvilisi päris kindlasti rohkem kui üks, aga vast siiski ka mitte nii suur hulk, et Sinu sõnumi lugejad selle autorlust kellele iganes siinmail elavale lennundushuvilisele omistama ei kipuks. Ka mina elan Saaremaal ja ka mina olen lennundushuviline, aga ma ei sooviks endale teenimatult osakest Sinu ega ka kellegi teise sõnumi(te) kirjutamise autorlusest, sõnumi(te) sisust olenemata. Sestap oleks mul heameel, kui Sa edaspidi kirjutaksid sõnumeid oma õige nime all või siis kasutaksid mõnd muud, neutraalsemat varjunime. Sinu enda kirjutet ridadele viidates: “Lennunduses on minuarust üks tähtsamaid asju AUSUS (usaldus) nii iseenda kui ka teiste suhtes…Aususe sünonüüm on ka eetika ja julgus. Julgus rääkida asjadest nagu nad on.” Miks siis mitte olla aus ja kirjutada oma nimi nii, nagu see on.

          Lugupidamisega,
          Allan Lipu

          [ Anonüümsed kommentaarid pole lubatud ]

      • Re: Re: Re: Re: Tallinn Airshow 2004 – Piibe toimub 29. ja 30. mail(Skoor: 0)
        Külastaja on 05. 22, 2004 – 10:46 PM
        Lennunduses on minuarust üks tähtsamaid asju AUSUS (usaldus) nii iseenda kui ka teiste suhtes.
        Sellel omadusel baseerubki suures osas ohutuse tagamine. Sa pead usaldama ennast, mehaanikut ,…, ja kõiki veel kellest sõltub lendamise ohutus.
        Aususe sünonüüm on ka eetika ja julgus. Julgus rääkida asjadest nagu nad on. Seetõttu tuleb 100% nõustuda Jüri Liivamäega, et ei ole eetiline pidada lennupäevi sellisel raskel hetkel. Aga arvata võib, et ärihuvi jääb eetikale peale. Vähemalt võiks ära jätta Eesti eralendurite grupilennu, või sooritada see kunagi ümber hukkunute kalmuküngaste…
        Pigem tuleks antud õnnetustega seonduvalt, keskenduda protseduurireeglite, kontrollkaartide jne. ülevaatamisele.

        saaremaalane/huviline/

        [ Anonüümsed kommentaarid pole lubatud ]

    • Re: Re: Re: Tallinn Airshow 2004 – Piibe toimub 29. ja 30. mail(Skoor: 0)
      Külastaja on 05. 17, 2004 – 02:03 PM
      Tegelikult annan ma endale üsna täpselt aru, et üritust, mida on laialt meedias reklaamitud on ära jätta üsna raske. Ja eks see “jätke ära jah” ongi esimese emotsiooniga öeldud.

      Aga mis puutub lendamise ohtlikkusse, siis lendamine ON ohtlik. Sinna ei saa midagi parata. Ohtu saab üritada vähendada aga mitte kaotada. Nii, et tuleb elada ja lennata teadmisega, et ka minuga võib juhtuda õnnetus. Isegi siis kui ise kõik ohutuse nimel teha võib asi kurvalt lõppeda. Ja jutt: “Lendamise juures on kõige ohtlikum asi lennuväljale sõitmine” on sulaselge vale.

      [ Anonüümsed kommentaarid pole lubatud ]

  • Re: Re: Tallinn Airshow 2004 – Piibe toimub 29. ja 30. mail(Skoor: 0)
    Külastaja on 05. 13, 2004 – 12:07 PM
    Kas on siiski mõtekas korraldada praegu, kui meie lennundust on tabnud järjest rida RASKEID ÕNNETUSI, sellist suurüritust? Kas suudetakse tagada ohutus? Kas see ei ole “pidu katku ajal”? Ridali Lennuklubi jättis oma peo ära… Ja väga õieti tegi!

    Jüri Liivamägi

    [ Anonüümsed kommentaarid pole lubatud ]

    Re: Re: Tallinn Airshow 2004 – Piibe toimub 29. ja 30. mail(Skoor: 0)
    Külastaja on 05. 17, 2004 – 10:06 AM
    Mina teie mõtteid ei toeta ja airshow ärajätmist ei poolda.

    Loomulikult on ka mul kahju hiljuti juhtunud lennuõnnetuste pärast, aga show ärajätmine süvendab tavainimestes muljet, et lennundus ongi selline ohtlik ala, kus õnnetusi pole võimalik ära hoida. Võibolla olenevalt ilmast võib ainult osa lende ära jätta. Lennukite kaptenid võiks uuesti läbi mõelda, kas nende lennuoskused on piisavad plaanitud lendude sooritamiseks ja natuke on ju veel aega harjutada.

    Kõikide õnnetuste põhjused uurime välja ja võtame neist õppust. Kes õppust ei võta, need saavad hukka.

    M.

    [ Anonüümsed kommentaarid pole lubatud ]

Piibe treeningud (Skoor: 0)
Külastaja on 05. 27, 2004 – 12:03 PM
Hea lennuameti lahkel loal lendaks ise ka Piibe Airshow ajal. Teeks tuttavatele inimestele huvilende õhtuti ja võistleks võistlustel.
Ma vaatan seda veebisaiti küll tihti, aga miks jõuab info simulaatortreeningutest minuni ikka tagantjärgi?

M.

Re: Tallinn Airshow 2004 – Piibe 29. ja 30. mail, ettevalmistustest (Skoor: 0)
Külastaja on 05. 30, 2004 – 08:25 PM
Tore üritus oli suured tänud kõigile selle toreda ürituse korraldajatele. Isikud kes näitasid üles pesimismi ja kritiseerisid üritus tahaks öelda, et tegu oli igati normaalse üritusega ja kujutage ette midagi hullu ei juhtunudki.

    Re: Re: Tallinn Airshow 2004 – Piibe 29. ja 30. mail, ettevalmistustest(Skoor: 0)
    Külastaja on 05. 30, 2004 – 09:53 PM
    Eksivad need, kes headel aegadel mõtlevad, et on
    hädadest igaveseks lahti saanud.

    /cicero/

    [ Anonüümsed kommentaarid pole lubatud ]

Re: Tallinn Airshow 2004 – Piibe 29. ja 30. mail, ettevalmistustest (Skoor: 0)
Külastaja on 05. 30, 2004 – 09:29 PM
Üritus oli igati lahe ja hästi organiseeritud.

Re: Re: Tallinn Airshow 2004 – Piibe 29. ja 30. mail, ettevalmistustest(Skoor: 0)
Külastaja on 05. 31, 2004 – 07:52 AM
Tänud korraldajatele,osavõtjatele ja külalistele.Üritus igati korda läinud,kui mitte arvestada ilmataati.Loodame,et järgmisel aastal jälle…
Programmi võiks lülitada ka üha populaarsemaks muutuvad motodeltaplaanid.
Mida rohkem meid on,seda kergem meil on.
Tänud…
HobbyAir Team

[ Anonüümsed kommentaarid pole lubatud ]

Re: Re: Tallinn Airshow 2004 – Piibe 29. ja 30. mail, ettevalmistustest(Skoor: 0)
Külastaja on 07. 15, 2006 – 08:50 PM
Täname!

[ Anonüümsed kommentaarid pole lubatud ]

Kommentaarid on suletud.