Rada vabastatud Romeo kaudu

Postitatud 2.juuni 2004 | Postitaja Marika Kulmar
Rada vabastatud Romeo kaudu
Postitaja HendrikAgur on Kolmapäev, Juuni 02, 2004 – 03:48 PM EET,
„Rada vabastatud Romeo kaudu“, kandis Piibe lennuvälja rajameister Jaak Luik peakorraldajale ette viimases raadioseansis, kui oli kollase vilkuri auto katusel välja lülitanud, auto teepervele parkinud, ringutanud ja tüki suurest roosakast õunast hammustanud.

„Lubatud lahkuda Piibe lähialast otse ja startida rada 12 parem pööre, peale mida ühineda Tallinna raja 26 finaaliga“, oli lennujuhi Raido Rebase viimane luba Piibe torni eetrist 30. mail 2004 kell 19.59, kui startis viimane lennuk Jak – 52, registritunnusega ES-YYC, kapten Mati Siku piloteerimisel Tallinn Airshow 2004 – Piibe –lt.

20.00 oli kuulda Piibe sageduselt: „Piibe torn lõpetas töö, õhuruumiklass G. Tore show oli, aitäh poisid!“. No miks ei peakski tungima korraks liigutuspisar silmanurka, see hetk oli lihtsalt ilus.

Nii lõppes Tallinn Airshow 2004 – Piibe 30. mail kui kell oli 20.02 ning autod voorisid Piibe maanteel, nagu ikka ja lennuvälja ajutine sertifikaat oli just kaotanud kehtivuse.

Tallinn Airshow – Piibe 2004 on selleks korraks lõppenud. Jah ta oli sündmus, tunnistagem. Kiitust on jagunud ja täname, kuid õpetuse – kogemuste pagas, selle raskus rõhub veel kaua. Positiivses võtmes. Teame MEIE, kes tegime.
Tööhulk oli tohutu, olgu see lennujuhtidel uue õhuruumi ala loomist ja protseduurireeglite väljatöötamist või programmijuhi meeletult mahukat asjaajamist-koordineerimist, alates esinejate lennukite kütusest, lõpetades pilootide esinemiste detailskeemideni.
Head külastajad, head naabrid-külaelenikud, head ametnikud kohalikes omavalitsustes ja ametites, head koostööpartnerid, PILOODID ja liidu liikmed. Teie lahkus, mõistvus ja abivalmidus olid jõuks, mis sünnitasid lennuürituse, mis jääb nüüd ehk kauaks meie kõigi rõõmuks. Suur aitähh!

Eriliselt ja südamest tänan:
1) Tiit Paananen, programmijuht
2) Tõnis Lepp, meediajuht-produtsent, piloot
3) Martti Kuldma, produtsent, piloot
4) Tanel Kulbas, projektijuht ATM, TRG
5) Tarmo Pihlak, lennujuht
6) Raido Rebane, lennujuht
7) Marek Jürna, lennujuht
8) Tõnis Kalde, lennujuht
9) Raul Reap, programmijuht
10) Jaak Luik, perrooni ja raja direktor
11) Toomas Uibo, kultuuriprogrammi org, Falck lasteklubi juht
12) Alari Kivisaar, show juht
13) Margus Pilt, show juht
14) Riivo Lõoke, Falck turvaülem
15) Ants Tsugart, Ida-Harju PP prefekt
16) Jaanus Teiva, webmaster
17) Andres Tarto, disainer
18) Kaspar Reili, virtuaal- ja mudelpilootide vanem
19) Kert Normet, korraldajate koordinaator, airshow lennundusmuuseumi juhataja
20) Kristiina Herem, staabi koordinaator
21) Tiit Tüvi, maaomanik, abiline
22) Ago Pärnamets, maaomanik, tehnika remont ja niitmine
23) Hobby Air kollektiiv Olav Neulandi juhtimisel
24) Eero team, pealtvaatajate ala ehitusmeister
25) Piret Kannike, administraator
26) Peedu Ventseli Grupilennu piloodid Mati Sikk, Toomas Uibo, Johan Pender, Tõnis Lepp
27) Kaido Kaup, territooriumi üldala ja teesulgude juht
28) Priit Palumaa, sponsorluse projektijuht
29) Arvo Sild, lennujuhtimistorni varustuse sponsor-organisaator
30) Mart Stukis, staabi ja pealtvaatajate ala ehituse sponsor
31) Mati Metsjõe, pommitamisvõistluse peakorraldaja
32) Riho Kalve, lennujuhtimistorn ja briifinguhoone

Kõik esinejad-osalejad piloodid kodu- ja välismaalt, Teile aplodeeritakse.
Kummardan kõigi sponsorite, toredate pealtvaatajate ja kogu korraldustoimkonna ees, SÜDAMLIK TÄNU!
Kohtumiseni Tallinn Airshow 2005 – Piibe-l!

Hendrik Agur
Tallinn Airshow 2004 – Piibe peakorraldaja

11 kommentaari

Kommentaarid kuuluvad nende postitajale. Meie sisu eest ei vastuta.

Re: Rada vabastatud Romeo kaudu (Skoor: 0)
Külastaja on 06. 01, 2004 – 03:39 PM
Korraldajatele suurim tunnustus! Lennupäevad olid vahvad ja väga mitekesise programmiga, käisin mõlemal päeval. Ainult oleks võinud olla saadaval kahe päeva pilet. Minusuguseid oli veel ja selle kohta oli kuulda nurinat. Sammuti pensinärid oleks võinud poole hinnaga saada. Tõesti ei mäleta Tallinna ligiduses midagi sellist. Olen Tallinnas ainult siiani reisilennukite müra kuulnud. Kuulduste järgi oli vist see Leedu vigurlendur ka Pirital trikitanud? Oleks teadnud oleks juba sinnagi läinud. Teinekord võiksite ikka teada anda. Eralendurite liidust on nüüd niipalju kuulda, kas te ei võiks võtta ka teistes kohtades lennupäevade korraldamist enda peale. Olen ikka jõudumööda käinud ja niisugust sõud küll kusagil varem näinud pole. Tublid poisid, edu teile!
Veiko Keilast

Re: Rada vabastatud Romeo kaudu (Skoor: 0)
Külastaja on 06. 01, 2004 – 08:28 PM
lepime kokku,et järgmiseks aastaks otsite omale uue mänguväljaku.

    Re: Re: Rada vabastatud Romeo kaudu(Skoor: 0)
    Külastaja on 06. 02, 2004 – 07:47 AM
    Piibe maantee laiendus on ainuke koht Tallinna lähedal, kus võimalik ajutist lennuvälja avada. NB! Teelaiendus on ju selleks ehitatudki ja maanteeliikluse ümbersuunamise võimalus juba kaugel vene ajal loodud.
    E.

    [ Anonüümsed kommentaarid pole lubatud ]

Re: Rada vabastatud Romeo kaudu (Skoor: 0)
Külastaja on 06. 02, 2004 – 10:52 AM
Nagu neid “mänguväljakuid” niiväga valida oleks! Ikka peab leiduma keegi, kes viriseb ja iriseb. Tohutu töö tehti ära, näidati rahvale rohkem kui keegi oleks osanud loota – kujutad sa pilti – mõnele ei meeldi “mänguväljak”.
Minu sügavaim lugupidamine korraldajatele ja osavõtjatele. Ja ärge pange selliseid virisejaid tähelegi. Kõik oli väga viis. Ja vaatamata sellele, et kodule ligemalgi head showd näha võib, loodan siiralt, et asi muutub traditsiooniks ka Piibel.

Üks külastaja ja huviline (mitte korraldaja ega esineja). Ei ole veel maha matnud lootust kunagi ka ise korraldajate-osavõtjate ridades olla.

Aidar Hiiumaalt

    Re: Re: Rada vabastatud Romeo kaudu(Skoor: 0)
    Külastaja on 06. 02, 2004 – 11:30 AM
    See ei ole Tallinna lähedal ainus koht, see on ainus vilets koht. Olemas on veel Rapla, Ämari, Tapa – kus on selleks lennuväljad olemas. Ja ärge tulge ütlema, et Tallinna inimesel on raske või kauge sinna minna. Vägevaid üritusi võib muidugi teha, aga mitte maanteel, mida on vajalik autoteena kasutada. Saage oma eufooriast üle.

    [ Anonüümsed kommentaarid pole lubatud ]

    Rada vabastatud Romeo kaudu(Skoor: 0)
    Külastaja on 06. 02, 2004 – 01:17 PM
    Tubli töö, suur tänu korraldajatele ja osalejatele. Olin mõlemad päevad platsil. Loodan, et Piibe Airshow’st saab igaaastane traditsioon.
    Artur

    [ Anonüümsed kommentaarid pole lubatud ]

Re: Rada vabastatud Romeo kaudu (Skoor: 0)
Külastaja on 06. 02, 2004 – 05:18 PM
Ka airshow eelviimased hetked polnud just igavad. Kohe peale viimase esineja lennu lõppu jooksis lennukitega tulnud rahvas briifingusse lennuplaane tegema, sest taevas oli näha tulemas suur vihmapilv.

See oli kui põgenemine uppuvalt laevalt. Kiiremad said ka enne vihma sadama hakkamist õhku. Mõned aeglasemad jäid neist maha. Kartlikum piloot hoidis briifingus pikka aega silma peal ilmaradari kaardil, mis näitas, et mere peal on selge, kohe jõuab see selge ala Piibe kohale ja ta ulatub ka veel Tallinnani, peale seda pilve võib minna, kohe sadu lõpeb ja muud sellist, millist ilma tegelikult ei saabunud.

Kiiremad olid Tallinna lähialas koos saabuva IFR liiklusega, ilm halvenes ja “oli olnud huvitav”. Õnneks kõik lõppes õnnelikult.

See kartlikum piloot, tõenäoliselt lennukite äraviijatest kõige vähemate lennutundidega, vahetas tavalisest inimesest kaasreisija rohkemate kogemustega piloodi vastu. Elus ikka tekib olukordi, kus lihtsalt on vaja lennuk ära viia ja nüüd avanes võimalus uute kogemuste saamiseks.

Nad said Piibelt õhku eelviimasena. Piibe lennujuht soovis neile head maandumist Tallinnas ja lubas ühineda finaaliga rada 26. Tallinn Torn vastas, et nad teataks, kui rada näevad ja peale teatamist andis neile kohe maandumisloa. Peale maandumist, nagu tavaliselt, lubas ruleerida A ja C kaudu perroonile ning oligi see lennuk ka omas kodus ja kõigest 15 minutiga.

M.

Re: Rada vabastatud Romeo kaudu (Skoor: 0)
Külastaja on 06. 16, 2004 – 08:34 AM
Mnjaa….
Üritus oli tõesti hea , kuid…..
Lastepilet oleks võinud ka ikka olla. Tundub ahnitsemisena maksta 2 päeva laste eest täishinda. Paha poleks olnud ka kahepäeva pilet. Vihm rikkus ikka esimese päeva täitsa ära.

Tarmo Tüürimees

Re: Rada vabastatud Romeo kaudu (Skoor: 1)
HendrikAgur (hendrik@pilots.ee) on 06. 21, 2004 – 04:33 PM
(Kasutaja info | Saada sõnum) http://www.outdoorexpress.ee
10. juunil toimus Allikul Tallinn Airshow 2004 – Piibe järelseminar, kus võeti kokku toimunud üritus. Osalejateks olid korraldustoimkond ning ürituse organiseerimisega lähedalt seotud inimesed ja firmade esindajad.
Esinejad jagunesid oma vastutusalade järgi ning tegid kokkuvõtva ettekande. Otsustati korraldada ka Tallinn Airshow 2005 – Piibe. Kuupäev on esialgu lahtine, kuid see seatakse paika veel sel suvel, lähtudes üldisest ürituste kalendrist ning keskmisest ilmastatistikast. Tegutsemistahe meeskonnal on ühtne ning kogemusi tublisti juures, mida edaspidi väga arvesse võetakse. Toimunud ürituse sisuline, kvalitatiivne ja majanduslik analüüs lubab hea organiseerimise korral edaspidi efektiivsemat äramajandamist. Möödunud ürituse majandusliku kahjumi kandsid korraldustoimkonna tuumikgrupi eraisikutest lennunudusentusiastid. Arenguruumi on kuhjaga.
Peale seminari toimus lennupiknik. Hüppasid langevarjurid, grilliti forelli, ja joosti Alliku raja krossi 1400 m, mille võitis Kaspar Reili.

Kommentaarid on suletud.