|
||
|
4 kommentaari
Kommentaarid kuuluvad nende postitajale. Meie sisu eest ei vastuta.
Re: Lend üle Torupillitalu (Skoor: 0) Külastaja on 08. 11, 2004 – 11:14 PM |
Eelmise aasta täpsusmaandumis- ja pommitamisvõistluste võitjad Tõnis ja Karl Lepp on oodatud oma auhinda välja võtma, milleks oli perepuhkus Torupillitalus!
Torupillitalu peremees Ants Taul |
C42 maandus Riidaja lennuväljal väljaspool raja tähistust (Skoor: 0) Külastaja on 08. 25, 2004 – 09:41 AM |
Laupäeva, 21. augusti õhtul Tallinnast Riidajale kell 20.20 saabunud ülikerglennuk Ikarus C42 tähisega ES-UCA ühe inimesega pardal maandus tuulevaikusega raja 08 lõpumärkide taha jäävale alale enne ristuvat sõiduteed. Keegi kannatada ei saanud ja lennuk vigastada ei saanud.
Tallinnast tagasiteel leidsin Riidaja lennuvälja üles. Teatati tuulevaikus ja soovitati rada 08. Ühinesin pärituule osaga rada 08, kõrgus u 1700 ft msl. Kuna kavatsesin maanduda II tagatiivaga ja umbes raja keskele, siis laskumist veel ei alustanud ja tegin üsna väikese ringi. Baasosal panin tagatiivad I asendisse ja alustasin laskumist. Finaalis panin tagatiivad II asendisse ja vaatasin, et peaks maanduma umbes raja keskele, aga tuulekotist ettepoole, siis jääb piisavalt lühike ruleerimistee parkimiskohani. Laskumise ajal vaatasin, et maandun liiga raja algusse, lisasin hetkeks natuke gaasi ja tõstsin nina. Edasi laskudes nägin, et maapind liigub kuidagi liiga kiiresti eest ja tuulekoti lähedal olin alles umbes väljajoondumise kõrgusel. Kaalusin kordusringile minekut. Tuli meelde, hommikul Hendrik ütles, et ala enne rada 26 algust, kus ääres lennukid pargivad, on ka kasutatav. Vaatasin ette, et ala peale rada 08 lõppu ja enne autoteed tundus olevat piisava pikkusega pidurdusjooksuks murulennuväljal ja nii jätkasin maandumist. Võtsin alles nüüd gaasi täiesti maha. Tuulekott möödus ja varsti raja lõpp ka ja lennuki rattad polnud ikka veel maad puudutanud. Mõtlesin, et nüüd on liiga hilja kordusringile minna, sest tagatiivad tuleb ka tõmmata stardiasendisse ja selle aja jooksul võivad teeäärsed puud ette jääda, kuni lõpuks tõusule saan, ja et nüüd tuleb sooritada maandumine ja tuleb kasutada kõiki võimalusi hoo mahapidurdamiseks – kasutada oli rataste pidur. Maandusin natuke peale rada 08 lõpumärke, kohe pidur peale ja parkimiskohale ruleerimise ajaks oli juba ruleerimiskiirus saavutatud. Põhjus on kindlasti piloodi viga: maandumispunktiks selge orientiiri mitte valimine, tuulevaikuse ehk vastutuule puudumise mõju lennuki kiirusele maapinna suhtes mitte arvestamine, õigeaegselt kordusringile mineku otsuse mitte tegemine, gaasi täielik mahavõtmine liiga hilja ja terava elamuse jahtimine. Tagantjärele tarkus: Hendrik kindlasti ütles, et seda ala tohib kasutada ainult stardiks, mitte aga maandumiseks. Minu tegevust mõjutas kindlasti ka ütlemine: “kes see siis nüüd nii lihtsa ilmaga ei saa esimese katsega maandutud.” Olen rõõmus, et kõik läks õnnelikult. Kuigi maandumine sellisele lühikesele alale õnnestus, ei saa öelda, et sellise pikkusega rada on sobiv sellisele lennukile maandumiseks, sest hoo pidurdamisel rataste pidurit ei kasutata. Mul poleks olnud nii palju õnne, kui oleksin kasutanud teist lennukit, millel rataste pidurid pole nii heas korras, või kui rohi oleks olnud märg või midagi muud oleks olnud teisiti. Loodan, et ma võtsin õppust ja enam väljaspool raja tähistust ei maandu. Marika Kulmar |
Re: C42 maandus Riidaja lennuväljal väljaspool raja tähistust (Skoor: 1) HendrikAgur (hendrik@pilots.ee) on 08. 26, 2004 – 11:31 AM (Kasutaja info | Saada sõnum) http://www.treklaam.ee |
Tõrvatilk meepotis ta on, kuid au Marikale, kes vabatahtlikult ja ausalt, õpetuseks teistele selle seletuskirja andis. Ütleme siis nii, et midagi väga eriskummalist ei juhtunud, kuid ilus vaadata seda maadnumist ei olnud. Mõte tekkis, kas piloot tahab ässata pealtvaatajate ees või tõesti-tõesti oli valearvestus maandumisel. Rada ju piisavalt pikk, päike tagant ja muid raskendavaid asjaolusid ka ju ei paistnud olevat. Maandujale läks aga asi väga hinge ning pidigi minema, sest ohupiir ei olnud kaugel ning peale meievahelist vestlust otsustas Marika anda seletuse, ka õpetuseks teistele. Samas lisan ettruttavalt omalt poolt, et hommikul, ennem ürituse lennutegevuse alustamist toimunud pilootide briifingul öeldi tõesti, et muidu 600 meetrine rada on niidetud 900 meetri ulatuses ning ühtlaselt tasane ning stardil hoojooksuks võib kasutada ka raja pikendatud läve, ehk siis raja lävemärkide ette jäävat ala. Ning iga piloot mõistb, et see on riskide minimeerimiseks mõistlik tegevus. Kuid loomulikult keegi pole mõelnud iial soovitada kasutada maandumiseks raja lävemärkide taha jäävat ala. |
[ Anonüümsed kommentaarid pole lubatud ]