EEHL Sügisseminar 10. oktoobril Kõrvemaal kell 10.30

Postitatud 7.oktoober 2004 | Postitaja Marika Kulmar
EEHL Sügisseminar 10. oktoobril Kõrvemaal kell 10.30
Postitaja HendrikAgur on Neljapäev, Oktoober 07, 2004 – 08:25 PM EET,
EEHL sügisseminar toimub pühapäeval 10. oktoobril Kõrvemaa Matka- ja Suusakeskuses kell 10.30. Oodatud on kõik EEHL liikmed ja ka mitteliikmetest lennundushuvilised.
Seekord on seminar sportlik! Peale huvitavat kava ja lõunasööki siirduvad osalejad 20 või 46 km rattakrossile, kuid soovi korral muidugi ka maalilistele Kõrvemaa matkaradadele jalgsi. Liikumine – teadupärast, on tervise ja ilu pant!

Osalustasu 95.-krooni EEHL liikmetele ja 140.- krooni mitteliikmetele palun kindlasti eelnevalt kanda EEHL arveldusarvele 221021336244. Tasu sisaldab, kohvilauda, lõunasööki ning ruumide ja sauna renti.

Seminari kava, loe edasi:

09.30 – 10.15 EEHL juhatuse koosolek (osalevad juhatuse liikmed)

EEHL sügisseminari 2004 kava

10.30 – 11.15 Ülevaade lennundussuvest 2004
– olulisemad EEHL ettevõtmised, EEHL arengukavast H. Agur

– arengud eralennunduses
– eralennundus lennujuhi pilgu läbi Ü. Salumäe
– arengud lennuliiklusteeninduses

11.30 – 12.15 Lennuplaanid ja lennuliiklusteenindus Ü. Salumäe
– lennuplaanide esitamine,
– lennuplaanid ATM süsteemis Eurocat 2000,
– lennuplaanide ja plaaniandmete kasutamine
lennuliiklusteeninduse osutamisel,
– lennuplaanide sulgemine,
– lennuplaanidega seotud tüüpvead lennuliiklus-
teenuse osutamise seisukohast.

12.30 – 13.00 Lennuplaanid: koostamine ja üldnõuded L. Vorsman
– lennuplaanide koostamine
– andmete esitamine lennuplaanides, nõuded
andmete sisule ja vormile
– lennuplaanide vastuvõtmine ARO poolt
– lennuplaanidega seotud tüüpvead AIS seisukohast.

13.00 – 13.45 – mittekontrollitavas õhuruumis ja lennujuhtimiseta (era- ja muru)lennuväljade seaduslikud ja kokkuleppelised protseduurireeglid K. Kotkas, J. Liivamägi, T. Lepp
13.45 – 14.00 Vaba mikrofon, kokkuvõte ja lõppsõna H. Agur

14.00 – 14.45 Lõuna

15.00 – Matk vabalt valitud maalilistel radadel 3 kuni 10 km või rattakross 20 km või rattakross 46 km ja saun!
hiljemalt 21.00 anname valdused üle

5 kommentaari

Kommentaarid kuuluvad nende postitajale. Meie sisu eest ei vastuta.

Re: EEHL Sügisseminar 10. oktoobril Kõrvemaal kell 10.30 (Skoor: 1)
HendrikAgur (hendrik@pilots.ee)
on 10. 03, 2004 – 10:41 PM
(Kasutaja info | Saada sõnum) http://www.outdoorexpress.ee
Samas on väga soovitav suruda alla võimalik mugavus (loe: laiskus) ja ikkagi endid mobiliseerida ning võtta kaasa ratas. Isegi kes pole ammu sõitnud, ei maksa karta. Kindlasti on huviliste grupp, kes uhab tuntud maratonisõitja Priit Palumaa juhtimisel sportlikult ja tempokalt pikale krossi-ringile. Kuid aeglasem 20 km-grupp saab rahulikult loodust nautides suunduda väga maalilisele sügisesele Kõrvemaale koos külastusega hingematvalt kauni vaatega vaatetorni ning lehtedest sahiseval metsateel osa saada imekaunist Eestimaa looduse ilust.
Loomulikult on võimalik matkata ka jalgsi alates 3-st kuni 10 km matkaringil.
Saun peale matka – see on imehea! Tulge osalema! Ja kellel Tallinna inimestest jalgratta transpordi vajadus, siis helistage 5077757, tulen sõiduautohaagisega ning rattale koha ikka leiame.

Re: EEHL Sügisseminar 10. oktoobril Kõrvemaal kell 10.30 (Skoor: 0)
Külastaja on 10. 05, 2004 – 10:34 AM
Võiks muidugi olla lennukiga ligipääsetav koht. Valget aega on piisavalt, kui ilma on.

Rongi alternatiiv on kahtlane. Tallinn-Aegviidu plaani järgi väljumine 06:34, saabumine Aegviitu 07:31. Kuna on raudtee remont, siis tegelikult on väljumine Tallinnast 5.46 ja saabumine Aegviitu kell 6.43.
Tagasi tulekuks rong Aegviidust 20:23, saabumine Tallinna 21:10.

Jalgrattaga peaks selle vahemaa sõitma 4-5 tunniga.

M.

    Re: Re: EEHL Sügisseminar 10. oktoobril Kõrvemaal kell 10.30(Skoor: 0)
    Külastaja on 10. 06, 2004 – 08:35 AM
    Tegelikult on ju teine rongifirma veel

    Tallinn (Balti jaam) 08:30 – Aegviidu 09:38
    Tagasitulekuks:
    Aegviidu 15:40 – Tallinn (Balti jaam) 16:42;
    Aegviidu 17:45 – Tallinn (Balti jaam) 18:47;
    Aegviidu 20:30 – Tallinn (Balti jaam) 21:32.

    M.

    [ Anonüümsed kommentaarid pole lubatud ]

Re: EEHL Sügisseminar 10. oktoobril Kõrvemaal kell 10.30 (Skoor: 1)
HendrikAgur (hendrik@pilots.ee)
on 10. 10, 2004 – 06:48 PM
(Kasutaja info | Saada sõnum) http://www.outdoorexpress.ee
Sügisseminar sai toimunuks. Suur tänu lektoritele ja osavõtjatele. Teemad olid seekord spetsiifilised aga vajalikud. Paljugi, mis erapilootidele on siiani tundunud rutiinne ja iseenesestmõistetav, sai peale seminari hoopis uue varjundi. Näiteks: Lennuplaani ei või märkida marsruudipunktidena tunnustamata kohanimesid (näiteks Põltsamaa, Loksa jne), vaid lennunduslikult tunnustatud või asukoha koordinaadid. Uudis, mida ei teatud. Ilmselt saame ka peatselt lühikese sisukokkuvõtte avaldada.
Rattakross oli karm. Algas paksus lumesajus aga lõppes päikesepaistes ja kuuma saunaga. Läbiti 20, 35 km ratastega, Priidu Priks aga jooksis (!) 20 km. Samuti läbiti ca 20 km jalgsi. Rahul olid kõik.
Uuute kohtumisteni!

Seminari kokkuvõte(Skoor: 0)
on 10. 14, 2004 – 04:03 PMKokkutulnud rahvas mahtus ilusti üsna väikesse ruumi ära. Peaaegu täpselt üritus algas ka. Ülevaade lennundussuvest 2004

  • Piibe Airshow jäi kahjumisse ja uue toimumise kohta pole teada. Täpsuspommitamise ja -maandumise võistlused on saanud populaarseks ja on huvitavad vähemalt võistlejatele.
  • Osalemine seadusandluses on unarusse jäänud. Kui EEHL mingeid asjalikke ettepanekuid teeb, siis on neid ka kuulda võetud ja seda võimalust võiks ka edaspidi kasutada.
  • Sel suvel polnud eralendurite intsidente nii palju, kui eelmisel suvel oli. Näiteks loata starte mäletati vaid professionaalsete pilootide poolt sooritatuna.
  • Lennuliiklusteeninduse töö muutus selle poolest, et ülelendude arv on aasta jooksul kasvanud ~40%. Kõige rohkem on töökoormus suurenenud Kontrollil, järgmisena Tornil ja kõige rohkem vaba aega on Lähenemisel, kellele võiks teha lennuplaani raadio teel enne Tallinna sisenemist, kui veel tehtud pole.
  • Tallinna lennuväljal on probleemiks praegu see, et kõige halvemal juhul suudab üks lennuk peale maandumist rada kasutada 11 minutit ja siis teised peavad ta järele ootama. Ruleerimistee A pikendust kuni rada 26 läveni hakatakse ehitama siis, kui terminali juurdeehitus valmis saab.
  • Tulevikuplaanidest arutati, et võiks koostööd teha soomlaste ja lätlastega, näiteks ühiseid üritusi. Ja meie lennuklubid peaksid omavahel ära leppima.Lennuplaanid ja lennuliiklusteenindus Ü. Salumäe

    Lennuplaanid ja lennuliiklusteenindus Tutvustati süsteemi Eurocat 2000, mida kasutatakse lennuplaanide andmete hoidmiseks. Tutvustati kindlasti enamus osas tuttavat lennuplaani esitamise korda ja andmeid, mida lennu kohta esitama peab.

    – lennuplaanid ATM süsteemis Eurocat 2000,
    Räägiti, et see süsteem on orienteeritud rohkem IFR lendudele ja suurtele lennukitele ning väikeste lennukite VFR lendude jaoks on ta väga ebamugav. Mõned näited: ilma koodita lennuvälju ära ei tunne, marsruudi punktid peavad olema kontrollitava õhuruumi sisenemise või väljumise punktid või raadiomajakad või lennuteed ja nende ristumispunktid või tuleb kirjutada oma punkti koordinaadid. Lennuplaan kaotatakse lennujuhi silma alt ära, kui viimasest arvuti ära tuntud punktist möödub 30 minutit. Sellele ei eelne mingit hoiatust lennujuhile.

    Lennuplaani esitamine
    Lennnuplaan tuleb esitada 60 min enne lendu. Salumäe ütles, et lennuplaani esitamisest 30 minutit enne lendu peaks piisama lennujuhtidele planeerimiseks. Lennuplaani võib esitada kuni 6 päeva ette. Lennuplaani esitamiseks on mitmeid võimalusi – AFTN (kes sellele ligi pääseb), lennuplaani plangil briifingule, telefoni teel briifingule (tel-nr 6258206, 6258293). Telefoni teel esitamiseks oli kasutusel lühendatud lennuplaan – paljude lennukite kohta oli briifingule lennuki andmed juba esitatud ja piloodil jäi üle lennu andmed lisada. Täheldati, et see on soiku jäänud ja aina vähem briifingu töötajaid on olnud lühendatud lennuplaani nõus vastu võtma. Otsustati see lühendatud lennuplaani esitamise viis uuesti ellu äratada.

    Veel on võimalik lennuplaani esitada faksi teel numbrile 6016096 ja self-briifingu kaudu http://amie.eans.ee/AMIE/. Räägiti, et nende sidekanalite kasutamise korral tuleks ikka üle helistada, kas lennuplaaniga on kõik korras. Piloodid soovisid, et briifing helistaks hoopis neile, kui lennuplaan pole korras. On olnud juhtumeid, kui lennuplaan esitati self-briifingu kaudu ja lendama minnes lennuplaani polnud.

    Raadio teel tuleb lennuplaan esitada vähemalt 10 minutit enne, kui seda vaja läheb (enne sisenemist kontrollitavasse või nõustatavasse õhuruumi). Soovitatakse raadio teel lennuplaani esitamist vältida nii palju kui võimalik. Toodi näide, kui raadio teel lennuplaani esitamine võttis aega 5 minutit ja sel ajal on raadiosagedus hõivatud ja lennujuht ei saa teistele lennukitele olulisi juhiseid anda.

    Soovitatakse alati informeerida lennujuhti ka mittekontrollitavas õhuruumis lennuplaaniga lennates, kui tegelik lennuaeg tuleb teistsugune võrreldes lennuplaani kirjutatuga. Reeglistiku järgi kui lennukist pole midagi kuulda peale tegelikku starti lennuplaanis kirjutatud lennuaja ja 30 minuti möödumist, hakatakse seda lennukit otsima. Kui selgub, et lennuk tegelikult kadunud polnudki, saab selle piloot maksta asjatult tekkinud otsimise kulud.

    – lennuplaanide sulgemine,
    Lennuplaani sulgemise võimalustena pakuti välja AFTN – kes sellele ligi pääseb, tavaliselt lennujuht; raadio teel õhus – peale maandumist tavaliselt enam levi pole; telefon – tavaliselt telefoni teel briifingule, numbrid on 6258206, 6258293, faks – 6016096; kullerteenus – nii naljakas kui see ka ei ole.

    12.30 – 13.00 Lennuplaanid: koostamine ja üldnõuded L. Vorsman

    Saime endale paberkoopiad dokumendist Lennuplaani täitmise juhend, Lennuamet, lennundusteade, OPS T1-21 Muudatus 1 1.09.2001 — aastast 2001, järelikult mitte midagi uut. Siiski uut oli. Lennuplaani plangi täitmisest tuleb omaette jutt.

    – lennuplaanidega seotud tüüpvead AIS seisukohast.
    Tüüpvigadest oli kõige silmapaistvam, et lennuplaanis kirjeldatakse lennuki varustus ja värv vastavalt sellele, milline piloot lendab. Näiteks kui piloodil on lennuplaani plangi täitmise ajal kiire, on lennuk valge, ja kui tal kiire pole, on lennuk kolmevärviline.

    13.00 – 13.45 – mittekontrollitavas õhuruumis ja lennujuhtimiseta (era- ja muru)lennuväljade seaduslikud ja kokkuleppelised protseduurireeglid K. Kotkas, J. Liivamägi, T. Lepp

    Seda kahjuks ei toimunud, sest esinejaid ei olnud kohal. Selgus ka, et see temaatika on üsnagi läbi kündmata maa.

    Marika

  • Kommentaarid on suletud.