|
||
|
13 kommentaari
Kommentaarid kuuluvad nende postitajale. Meie sisu eest ei vastuta.
Re: Lennuplaani plangi täitmisest (Skoor: 0) Külastaja on 11. 21, 2004 – 07:12 PM |
Kõige populaarsem on ehk RMK/SCHOOLFLIGHT ja kopeerin siia Marika Kisandi kommentaarist minu ühele teisele jutule ka selle, kuidas kirjutada, et lõpetan lennuplaani telefoni teel briifingule: RMK/FPL CLD BY PHONE TO EETN AIS.
Sellest tsitaadist saab järeldada, et loo autor pole Marika. Allakirjutanu ja postitaja on Marika. Kas ma olen millestki valesti aru saanud või on Marikaid kaks. |
Re: Re: Lennuplaani plangi täitmisest(Skoor: 0) Külastaja on 11. 22, 2004 – 10:39 AM |
Selle loo autor pole Marika Kisand, vaid tõesti üks teine Marika-eeldan, et Marika Kulmar. Oleksin väga tänulik Marika Kulmarile, kui ta edaspidi kasutaks oma tööde lõpus täisnime, kuna see päästaks mind tõesti igakordsetest selgitustest. Kõike head soovides, |
[ Anonüümsed kommentaarid pole lubatud ]
Re: Lennuplaani plangi täitmisest (Skoor: 0) Külastaja on 11. 23, 2004 – 10:47 AM |
Tsitaat eelnevast Lennuplaani andmine raadio teel on kõige sobivam teha Lähenemise lennujuhile. Mulle on õpetatud nii: kui peale avakutset jälle minu kord rääkida on, siis alustangi kohe lennuplaani jutuga (lennujuht on selleks ajaks oma arvuti läbi otsinud ja mitte midagi leidnud ning on pliiatsi ja paberiga valmis mu juttu üles kirjutama): oma kutsung, lennureeglid, lähtelennuväli, sihtlennuväli, tüüp, inimeste arv, lennuaeg lähtelennuväljalt sihtlennuväljale, kütusehulk lennutundides ja lennuminutites, arvestuslik aeg punkti peal. Lugupeetud Marika. Järgmine tsitaat…. Eesti väikelennukite kohta kirjutatakse sinna tavaliselt lennuki registreerimistunnus. Punkt 3.1 lk 2 – kuidas mahutatakse 7 sümboli hulka toodud näide LIVONIA ESDAA? — Kui tunnus on pikem 7 sümbolist, siis kirjutatakse väljale 7 ZZZZ ja väljale 18 REG/ taha see tunnus. Lennukompaniide kusungitele on välja mõeldud lühendid. Näiteks Livonia lühend on LIV, samas speedbirid’i lühend lennuplaanis on BAW.Nendele komele tähele järgneb tavaliselt kolmekohaline reisi number. Lennuplaani pannaksegi kirja kas reisi number(BAW123), või registritunnus. Juhul kui on esitatud korduvlennuplaan, ei ole vaja alati kirja panna registritunnust. Järngev tsitaat Väli 13 DEPARTURE AERODROME, Lähtelennuväli – 4-täheline kood või ZZZZ, kui koodi pole ja siis väljale 18 kirjutada DEP/ järele lähtelennuvälja nimi. Mäletan, et Piibe oli võimalik käsitsi kirjutades mahutada 4 ruudu sisse ja vaatasin siis, kui Piibe Airshow ajal briifingu töötajad parandasid peaaegu kõikides esitatud lennuplaanides selle ära ZZZZ-ks ja kirjutasid muu info väljale DEP/PIIBE Sinna nelja ruudu sisse ei tohi peale ametlikult ICAO poolt välja antud lennuvälja nime midagi ‘mahutada’. Juhul kui nime pole antud tulebki sina panna ZZZZ. Infot lennujaamade nime kohta saab kohalikust AIP’ist. Tervitades |
Re: Re: Lennuplaani plangi täitmisest(Skoor: 0) Külastaja on 11. 24, 2004 – 03:24 PM |
Tänan sisulise kriitika eest!
1. <lennuplaan raadio teel> 2. <registreerimistunnus> 3. <lennuvälja kood> Marika mitte-lennujuht 😉 |
[ Anonüümsed kommentaarid pole lubatud ]
Re: Re: Re: Lennuplaani plangi täitmisest(Skoor: 0) Külastaja on 11. 24, 2004 – 04:01 PM |
Teatades ette, et soovite seitada lennuplaani saab lennujuht teada, et tuleb pikem sageduse kasutamine ning valmistub selleks. On väga ebammeeldiv kui ette teatamata hakatakse lennujuhile edastama infot, mida peab kiiresti paberile panema. Palju inimesi -palju arvamusi…. Muidugi on huvitav teada saada. Tarmo Pihlak |
[ Anonüümsed kommentaarid pole lubatud ]
Re: Re: Re: Re: Lennuplaani plangi täitmisest(Skoor: 0) Külastaja on 11. 24, 2004 – 05:13 PM |
Tere Olen tõesti kõikidele oma õpilastele rääkinud ja teen seda ka edaspidi, et kui peale avakutsingit lennujuht ütleb fraasi “JÄTKA”, siis see tähendabki, et tal on pliiats käes ja moment on sobiv ükskõik millise informatsiooni üleskirjutamiseks (vastuvõtmiseks). Kui pliiatsit ei leia kohe või liiklusolukord on kiire või on kohe tekkimas moment muu olulise info edastamise vajaduseks, siis kastuatakse fraasi “OLE KUULDEL”. Kaks korda “JÄTKA” fraasi kasutamine, selleks et veel kord öelda “…jah ma olen valmis KA lennuplaani vastu võtma..”, on vaid eetriaja raiskamine. Tervitades |
[ Anonüümsed kommentaarid pole lubatud ]
Re: Re: Re: Re: Re: Lennuplaani plangi täitmisest(Skoor: 0) Külastaja on 11. 24, 2004 – 05:54 PM |
Samas luba mul jääda oma arvamuse juurde. Asi pole niivõrd just paberile kirjutamises, kui sageduse blokeerimises pikemaks ajaks. Kurb, kui mõne sellise pika saate ajal näiteks teine lennuk läbi kursijoone lendab vms. p.s piloodi palve”Tallinn lähenemine, ES LES soovin esitada lennuplaani” ei kõla minu kõrva jaoks küll eetriraiskamisena… Tarmo Pihlak(kõigest lennujuht) |
[ Anonüümsed kommentaarid pole lubatud ]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lennuplaani plangi täitmisest(Skoor: 0) Külastaja on 11. 24, 2004 – 06:45 PM |
Tere jälle Ei taha sellise lihtsa asja üle vaielda siin lehel. ..aga .. ei lenda keegi meil kursijoonest läbi kui avakutsungile vastame fraasiga “OLE KUULDEL”. Praegused näited, mis tänu selle fraasi kasutamisest tekkinud on ja mille pärast ma teisel arvamusel olen, on sellised näiteks: õ/s :”TALLINN TORN ESSOS” See on üks näide reaalsest elust ja mitte üksik juhus. Siis võiksin väita ka ekstreemnäitena ehk, et mõistlik oleks küsida ka midagi taolist ” … lubage edastada lennuohutuse seisukohalt olulist informatsiooni…”. Kas olulisel momendil laseme sageduse blokeerida või ei sõltub ikkagi meie korraldustest kas “JATKA” või “OLE KUULDEL”, millega vastatakse piloodile avakutsungis. Tervitusi |
[ Anonüümsed kommentaarid pole lubatud ]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lennuplaani plangi täitmisest(Skoor: 0) Külastaja on 11. 24, 2004 – 07:52 PM |
Jah…. Seda teemat võiks tõesti edasi arutada mujal 🙂 Ja on küll läbi kursijoone lennatud selle pärast….. Tarmo (kõigest lennujuht) |
[ Anonüümsed kommentaarid pole lubatud ]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lennuplaani plangi täitmisest(Skoor: 0) Külastaja on 11. 24, 2004 – 10:12 PM |
Mis tähtede seis täna on, et arutlus nii põnevaks on läinud? Ongi hea, jäävad erinevad arvamused paremini meelde, kui igavas koolitunnis. Aare GPL. |
[ Anonüümsed kommentaarid pole lubatud ]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lennuplaani plangi täitmisest(Skoor: 0) Külastaja on 12. 14, 2004 – 10:33 AM |
Noh, mis siis sai? Kus peitub tõde? Kelle arvamus võitis? Kes peab oma teadmised üle vaatama? Vajan vastust kohe. Või vähemalt enne suve algust… Saba liputades 🙂 |
[ Anonüümsed kommentaarid pole lubatud ]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lennuplaani plangi täitmisest(Skoor: 0) Külastaja on 12. 14, 2004 – 07:32 PM |
Tere! Kõnealune arutelu toimus. Tulemustest nii palju, et mõlemad Marikaga jäime oma seisukohtade juurde. Enda kaitseks võin ütelda et minu arvamust jagasid nii mõnedki teised lennujuhid. Teoreetiliselt peaks sama olema ka Marika arvamusega:) Kuna taolist juhtumit pole sisse pandud ei raadiosideõpikusse ega ka seadusesse on selge, et asjast tekivad erinevad arvamused. Nende arvamuste arvessevõtmisel (mitte taandamisel) peakski jõutama kõiki osapooli rahuldavale tulemusele. Isiklikult arvan, et Marika poolt välja pakutud variant võib lõppeda lennujuhi poolse lausega ”Ütle uuesti”st lennujuht ei pruugi olla alati valmis vastu võtma pikka teadet. Samamoodi võib ebameeldiv olla sageduse blokeerimine. Usun, et kõiks suudaksid vajadusel ESIMESES raadiosides, koos kutsungiga muidugi, teatada lennujuhile, et nad soovivad esitada lennuplaani raadio teel. Või soovivad esitada mõne muu teate, mis nõuab pikemat eetriaega ning teatud blanketi täitmist. Mina isiklikult küll sooviks seda. Tean, et mõned teisedki. Ja töötades positsioonil, kus liikluse hulk kasvab ning raadiosagedus jääb järjest hõivatumaks, minu soov süveneb. Tarmo Pihlak pihlak@eans.ee |
[ Anonüümsed kommentaarid pole lubatud ]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lennuplaani plangi täitmisest(Skoor: 0) Külastaja on 12. 23, 2004 – 05:11 PM |
Minu valduses olevates raadioside materjalides pole üldse kirjas, milliste sõnadega küsida lennujuhilt, kas võib esitada lennuplaani raadio teel. Austatud lennujuhid pakkusid 2 varianti: “soovin esitada lennuplaani” ja “PALUN VÕTKE VASTU LENNUPLAAN”. Mõtlesin ise ütelda: “lubage esitada lennuplaan/request transmit flight plan”.
Pakun, et kui on vaja esitada lennuplaan raadio teel, siis teha avakutse hoopis nii, et lisada sinna vastavad sõnad. Lennujuht siis vastab “jätka lennuplaaniga/go ahead with flight plan”, kui ta on valmis vastu võtma lennuplaani ja muul juhul need tavalised sõnad “jätka/go ahead” või “ole kuuldel/stand by”. Kui lennujuht pole valmis lennuplaani vastu võtma, siis piloot vastab esimesel juhul oma asukoha ja arvestusliku aja sisenemispunktini ja teisel juhul ei vasta midagi, vaid ootab, kuni kutsutakse. M. |
[ Anonüümsed kommentaarid pole lubatud ]