Tapa õnnetusest

Postitatud 28.aprill 2005 | Postitaja Marika Kulmar
Tapa õnnetusest
Postitaja ermen on Neljapäev, Aprill 28, 2005 – 10:25 AM EET,
Pealtnägija seletus……

Toon siinkohal ära ühe pealtnägija Anatoli seletuse selle kohta kuidas Andres Haljasega õnnetus juhtus:

Nimelt olevat ta näinud ühte purilennukit tiirutamas suhteliselt hõreda pilve all. Mõne aja pärast oli see pilv praktiliselt ära lagunenud ja ta nägi lennukit suundumas Tapa linna poole.
Vahepeal ta lennukit ei jälginud, kui umbes 5 minuti pärast kuulis ta tugevat raketi sarnast vilinat ning siis nägi ta, et purilennuk olles peaaegu horisontaalses asendis liikus suure kiirusega – tema hinnangul umbes 600- 700 m kõrgusel suunaga Tapalt Lõuna ilmakaare suunas.

Siis kuulis ta pauku mille tagajärjel rebenes plaaneri küljest vasak tiib, mis omakorda purustas lennuki saba. Edasi hakkas lennuk ümer allaesjäänud parema tiiva pöörlema langedes maa poole. Parem tiib eraldus lennuki kere küljest ca 300 m kõrgusel. Lendurit nägi ta kokpitist välja hüppamas umbes 75 – 50 meetri kõrgusel. Langevarju avanemas ta ei näinud.

Kuna mina ja I. Näks küsitlesime läbi kõik õnnetuspaiga lähedal elavad inimesed õnnestus lõpuks leida inimene , kes on oluliseks tunnistajaks antud õnnetuse uurimisel. Edastasime saadud seletuse ka Tõnu Ader-le.

Siinkohal ei saa kuidagi olla nõus väitega pilve sattumisest, sest pilvi tollel momendil kuhu sattuda tunnistajate seletuste järgi lihtsalt ei olnud . Ka lennuki sabaosa uuriti põhjalikult ja sealt ei leitud jälgi mis oleks allakukkumise põhjustanud.

See oli 17.04.05 Tapal kui ma isklikult kurjustasin Andresega peale selle, kui ta hakkas maanduma tulles 100 m kõrgusel lennukiga pikeesid tegema. Ütlesin Andresele, te kas sul on eluisu otsas- ta vastas mulle naeratades, et ma niisama natuke proovisin. See, kus ma teda korrale kutsusin ei olnud esimene kord. Tema rikkumistest oli teadlik ka klubi juhataja aga kahjuks ei võetud midagi ette- vähemalt minu teada mitte.

Kahjuks ei näinud keegi mis manöövrit ( vigurlennu elementi) ta enne allakukkumist tegi.

Siinkohal ma tõesti kutsuksin üles kõiki piloote, kui olete rikkumiste tunnistajaks ärge jätke seda enda teada, vaid noomige ja teatage sellest klubi juhtkonda, sest muidu need õnnetused ei lõpe ja peame vartsi seisma jälle kellegi hea sõbra – pereisa puusärgi kõrval. Elu on selleks liiga kallis, et sellega mängida.

Ermen Hirv

Kommentaarid on suletud.