Eesti erapiloodid tegid Leedus puhta töö

Postitatud 25.juuli 2005 | Postitaja Marika Kulmar
Eesti erapiloodid tegid Leedus puhta töö
Postitaja ToomasUibo on Esmaspäev, Juuli 25, 2005 – 08:48 PM EET,
Laupäeval 23. juulil tomusid Panevezises Leedu meistrivõistlused ja Panevezis Cup vigurlennus. Eestit esindasid Andres Rätsepp, Oleg Botvin ja Vadim Purin. Kõik 3 pilooti võistlesid A kategoorias, mis on Leedu reeglite kohaselt esimene aste vigurlendurite klassifikatsioonis. Sellele järgnevad B ja C ning lõpuks võib jõuda välja „Unlimited” klassi kuhu kuulub ka meile hästi tuntud vigulennuäss Jurgis Kairys. Võistluslennukiteks olid Yak-52-ed.

Seda, et Leedu on suur lennundusmaa oli tunda juba enne maandumist Panevezise lennuklubi muruväljale. Mõni minut enne sihtpunkti jõudmist, kui saime raadioühenduse kohaliku informaatoriga, tundsime end väga teretulnuna. „Kas sa raudteed näed?”, „nüüd tuleb üks tee – hoia lõunasse!” , „sealt võta 10 kraadi veel paremale ja ole alla 300 meetri sest üks vend treenib siin väljaku kohal !” – sellised vabad ja hoolitsevad juhatused viisid meid lõpuks turvaliselt pärituuleosale. Peale maandumist saime esimese sooja käepigistuse klubi juhatajalt, kes oli ühtlasi ka võistluste direktor. Kuna saabusime juba reede õhtul siis tehti ööseks angaaris ruumi ka Andrese Yak-52-le. Perroonil parkisid oma 25 Blanikut pluss katuse all veel hulganisti „valgeid”. Samuti 3 lahinguvalmis Wilgat ja mitu Yak’i. Klubi kohvikus õhtusöögi eest makstes vaatasid 10 litiselt vastu kaks suurt Leedu lendurit, siis tekkis küll tunne, et siin riigis vist muuga ei tegeletagi.

Laupäeva hommik algas registreerimise ja võistluste piduliku avamisega. Mängis orkester, heisati lipp, öeldi avasõnad. Kuna tseremoonia toimus leedu keeles siis ei oska ma täpselt öelda millest räägiti. Küll aga võib arvata, et tervitati võistlejaid ja sooviti kõigile muuhulgas edu. A klassis oli kokku 13 võistlejat ja B klassis 5 tk. Heitliku ilma tõttu jäi lendude vahele pikki pause kuna reeglistik nägi ette et pilve alumine piir peab olema vähemalt 1000 m, mida ta tihtipeale polnud. Iga võistleja tegi ettenähtud kava kaks korda läbi millest esimest katset ei hinnatud – see oli nö soojendusring. A kategooria võistlejatel oli programmis 5 elementi (loop, roll, roll 45 kraadi all, 2/3 loopi ja roll). Igat elementi hinnati eraldi 3 kohtuniku poolt. Kava pidi läbi lendama õiges järjekorras ja kindlas 1000 x 1000 m „kastis” mille piirid olid maapinnale märgitud. Kokku lennati kaks roundi kus esimese järel selgus Leedu meister ja teise ning esimese ringi kokkuvõttes Panevezise Cup’i võitja. B klassi kavas oli 8 elementi ja need olid ka keerulisemad kui A klassi omad (sisaldasid nn vertikaalelemente). Laupäeva õhtuks õnnestus A klassil lennata mõlemad lennud kuid B klassi teine ring lükkus ilma tõttu pühapäevale.

Esialgsed, A klassi tulemusedd selgusid sama päeva õhtuks. Suur ja meeldiv oli meie üllatus, kui võistluste direktor hüüdis peale III koha teatavaks tegemist: II koht Andres Rätsepp – Estija! Olime hetkeks eesti pilootide panusega ülimalt rahul kuni hõigati: I koht – Oleg Botvin – Estija. Nüüd tundus küll, et see pole võimalik, et siin, lennuässade sünnimaal teevad eesti piloodid sellist ilma. Meeleolu oli pehmelt öeldes ülev – me olime nüüd enam kui rahul. Eesti pilootide käes on niisiis Leedu meistrivõistluste ja Panevezis Cup’i I ja II koht!!! Tubli esitluse tegi ka Vadim Purin, kuid pjedestaalile seekord ei jõudnud. Kõik kolm meest arvasid, et treenima peaks veelgi tihedamini. Arvake ära, kas eesmärgiks võeti B klassi litsents?

Toomas Uibo
Panevezis 24.07.05

1 kommentaar

Kommentaarid kuuluvad nende postitajale. Meie sisu eest ei vastuta.

Re: Eesti erapiloodid tegid Leedus puhta töö (Skoor: 1)
HendrikAgur (hendrik@pilots.ee)
on 07. 25, 2005 – 09:02 PM
(Kasutaja info | Saada sõnum) http://www.pilots.ee
EEHL poolt sõbralikud-südamilkud õnnitlused Olegile ja meie liidu liikmele Andresele!
Tõeliselt vaimustava tulemuse on toonud meeste armastus lennunduse vastu ning usinad treeningud, mida nii mõnigi kord just kõige parema pilguga pole saadetud.
Eeskuju aga on nakatav ning nii mõnigi mees kratsib teadupärast kukalt, kuidas ise pilotaazilennuki juhise taha saada… Eelkõige aga kindlasti reeglid ja range distsipliin. Ala on ikka keskmisest rohkem tähelepanu, head kontsentratsiooni ja tunnetust nõudev sport, mida viljeleda saavad vähesed. Aga võtkem kasvõi lennundusmaast Leedust eeskuju. Kõike saab, kui vaid tõsiselt soovida ja selle nimel tööd teha. Seda suurem ongi heameel, et üllatus-üllatus, nüüd ka meie Maarjamaa mehed sellise toreda saavutusega hakkama on saanud.

Kommentaarid on suletud.