Veel üks naljakas seletuskiri

Postitatud 9.jaanuar 2007 | Postitaja Marika Kulmar
Veel üks naljakas seletuskiri
Postitaja marikak on Teisipäev, Jaanuar 09, 2007 – 05:08 PM EET,
Mõnede lugejate soovil teine pikem naljalugu. Sellegi leiab internetis mitmetest kohtadest – Google
otsing
, tõlkisin lehelt http://www.netfunny.com/rhf/jokes/91q3/lateflight.html.

Väljavõte õnnetuse aruandest
Pealtnägija tunnistusÕhusõiduk: Cessna 172
Piloot: 30-aastane, CFI, IR
Kehavigastused: ei ole
Kahjud: olulised
Õnnetuse toimumise kuupäev: 10. juuli 1982
Tunnistaja: Mehaanik X lennujaamas

Piloot tuli lennujaama 10. juulil 1982 kell 9 hommikul. Mehaanik teatas, et lennukiangaari uksel olnud tabalukk oli nii roostes, et ta pidi selle lõhkuma ümara otsaga kümnese haamriga.

Lennuki kõik 3 rattakummi oli vaja õhku täis pumbata ja esiklaasilt tuli ära kraapida tuvisõnnik. Pärast mitmeid katseid kütust kontrollida, sai piloot lõpuks tiivapaakidest midagi kätte, mis nägi välja nagu kütus. Piloot ei saanud õlipaagi korki mootorist kätte, aga ütles, et see oli korras eelmisel korral, kui ta vaatas.

Mootor käivitus korralikult, aga töötas ebaühtlaselt umbes pool minutit. Siis jäi seisma. Aku voolust ei piisanud propelleri pöörlemiseks. Kasutati käivitamiseks teist akut ja kuigi suitsu tekkis päris palju, mootor käivitus ja propelleri tekitatud tuulekeeris puhus suitsu eemale.

Mehaanik pakkus välja, et lennukit tankida, aga piloot ütles, et ta jääb hiljaks teises lennujaamas toimuvale kohtumisele. Ütles, et see pole kaugel. Piloot ruleeris umbes pool maad kasutusel oleva rajani ja siis jäi lennuki mootor seisma. Ta lükkas lennuki tagasi tankla juurde ja ostis 3 gallonit (~12 l) kütust vasakus tiivas olevasse kütusepaaki. Käivitas mootori uuesti. Seekord ta jõudis peaaegu rajani, kui mootor jälle seisma jäi. Piloot pani väikse kivi ninaratta ette ja keeras käega propellerit. Siis nähti teda üritamas lennukisse ronida, kui lennuk mööda rada edasi sõitis. Lõpuks piloot pääses lennukisse. Parempoolne rattakumm läks katki, kui ta üritas peatuda enne tsemenditehast.

Kui piloot ruleeris tagasi perroonile, et rattakummi vahetada, lasi ta mehaanikul paremasse tiiba ka panna 3 gallonit kütust. Tunnistaja, kes nägi starti, ütles, et lennuk startis põhja suunas. Start näis üsna normaalne – nina tõusis üles pärast 300 jalga (~100 m) hoojooksu. Raja keskel kukkus lennuki nina tagasi rajale. Mootor turtsus 2 korda, jäi seisma ja siis pidurdati nii tugevalt, et mõlemad lennuki uksed kukkusid lahti ja suur paks pruunide kaantega raamat kukkus rajale ja vabastas umbes miljon väikest valget lehekülge diagrammidega. See nägi välja nagu lumetorm.

Pärast mitmeid kõvasid mürinaid raja lõpus piloot pööras lennuki ümber ja startis teises suunas lõunasse pärituulega. Ainult seekord ta tõstis lennuki maast lahti raja lõpus ja tõusunurk oli väga suur, nii nagu hävitajal. Lennuk tõusis 300 jala kõrguseni ja siis mootor jäi seisma!

Piloot tegi suure kaarega pöörangu tagasi lennujaama poole – nagu mingi kunstikooli õpilane – ja umbes 30 jalga (~10 m) McDonaldsi kohvikust mootor mürises jälle. Piloot tegi suure kiirusega ülelennu rajast, laskis tagatiivad lõpuni välja ja lennuk tõusis kõrgele, nagu tahaks teha Immelmanni (vt, mis see on).

Lennuki mootor jäi jälle seisma ja piloot pööras paremale ja ma mõtlesin, et ta lendab otse sisse FBO maja aknasse, aga piloot tõmbas lennuki üles, lennuk lendas läbi teleantenni ja väikse varda, mille küljes olid tähed N, S, E ja W. Siis lennuk lendas üle maja ja kukkus põhitelikuga vastu 3 erineva auto katust – Porsche, Mercedese ja dr Browni uue El Dorado.

Kui ta üle kolmanda auto lendas, siis mootor ärkas jälle ellu ja piloot sai lennuki lendama. Tuli raja juurde ja maandus – korra raja otsa juurde, korra rajale ja korra murule raja kõrval. Ruleeris tagasi tankla juurde ja tellis 3 gallonit kütust. Ütles, et ohutuse pärast.

Siis ta küsis, kus telefon on, sest tal oli vaja helistada oma õpilasele ja ütelda, et jääb veidi hiljaks.

0 kommentaari

Kommentaarid on suletud.