Viige ennast kurssi kehtivate eeskirjadega

Postitatud 22.juuli 2007 | Postitaja Marika Kulmar
Viige ennast kurssi kehtivate eeskirjadega
Postitaja marikak on Pühapäev, Juuli 22, 2007 – 01:28 PM EET,

Elanud kord üks dirigent, kellel oli üks veidrus. Enne iga kontserti võttis ta taskust sedeli, luges läbi, pani taskusse tagasi ja kontsert algas. Inimesi huvitas väga, mis oli kirjutatud sellele sedelile. Kui dirigent ära suri, siis nad said selle sedeli kätte ja seal oli kirjas: “Viiulid vasakul, tšellod ja kontrabassid paremal”.Viimastel kuudel on lennunduses palju uuendusi tulnud – uus VFR kaart, uuendused AIPis ja uued lennureeglid – pole paha mõte nendega tutvuda enne lendama minekut.

Järgneb lühike mittetäielik loetelu silma hakanud muudatustest.

Uuemad muudatused AIPis Tallinna kohta (vt AIP EETN AD 2.22) – Tallinnas on soovitatud sisenemis- ja väljumispunktid olenevalt kasutusel olevast rajast – sisenemisel saaks ühineda lühimat teed baasosadega ja väljumisel saaks külgtuuleosadelt pöörata väljumispunktile; ootetsoonide arv on 3, aga rajast põhja pool asuvate nimed on muutunud ühesõnalisteks nii eesti kui inglise keeles – Põhja ja Lääne. Männiku ohuala EED20 kuju on muudetud ja treeningalasid kontrolltsoonis enam pole, väljaspool, Saku ja Vaida vahel on uus ZONE6 maapinnast kuni 1700 jalga ja selle sees ohuala EED6 maapinnast kuni 2300 jalga, mis mõnikord võib aktiivne olla (vt Tallinna lennuvälja kaardid) – info Notamist. Pärnu lennuvälja kaartidest ja Tartu lennuvälja kaartidest visuaallähenemise kaadid on uuendatud – lisatud uued ohualad.

Tallinna lennujaama remonditöödest tingitud muudatused lennuvälja kasutamise protseduurides kuni 31. augustini 2007.

Uus VFR lennukaart on olnud juba üle kuu kasutuses – Raplas on lennuinfotsoon maapinnast kuni 3000 jalga ja raadiosagedus on 125,0; Kuusiku langevarjuhüpete ala on maapinnast kuni FL130 ja purilennuala G1 on maapinnast kuni FL80. Lisatud Nurmsi langevarjuhüpete ala (ilma langevarjuhüpete märgita) maapinnast kuni FL130 Paide lähedal.

Uued lennureeglid tulid välja hiljuti – visuaalsed märguanded on uuendatud ja uusi lisatud (vt lisa 1); tunnistatava õhusõiduki pardal peab olema tunnistamisega seotud protseduuride ja märguannete kogumik (§ 73);

Varem oli hea tava, nüüd on kohustus – kui lennuohutusest tingituna ei tulene teisiti, ei tohi alustada pööret väljumiseks või lõpetada pööret finaali lennukitel madalamal kui 100 m (330 jalga) ja kopteritel madalamal kui 30 m (100 jalga) maa- või veepinnast (§ 59).

Piisav pilve alumise piiri kõrgus ja nähtavus peavad olema olemas vähemalt lähte- ja sihtlennuvälja ning marsruudi piirkonnas vastavad visuaallennu ilmatingimustele lennuväljade faktilise ilmateate järgi ja pikematel kui 2 tundi lendude jaoks peab olema kasutada ka lennuväljade ilmaprognoosid (§ 55).

Kui lennuõpilane lendab üksi ehk soololendu, peab lennuplaanis olema märkuste väljal (väljal 18) kirjas “RMK/SOLO TRG” (§ 34).

Uued ja vanad mõisted ning lühendid on selgitatud (§ 2). Aeglased lennukid on A kategooria lennukid.

Kui lennatakse kahe õhuruumiklassi piiril, tuleb aluseks võtta vähemate piirangutega õhuruum (§ 53), kuid kui lennatakse mittekontrollitavas õhuruumis kontrollitava õhuruumi alumisele piirile lähemal kui 500 jalga, peab ühendust võtma kontrollitavas õhuruumis teenust osutava lennujuhtimisüksusega (§ 47).

0 kommentaari

Kommentaarid on suletud.