Hans Gutmann Rally 2017

Postitatud 16.juuni 2017 | Postitaja Märten Tootmaa

MID SUMMER NIGHTS SAINT PETERSBURG : Memorial Hans Gutmann Rally 2017

Hans Gutmann Rally ülevaade:

17.07 hommikul saabub Venemaalt kauaoodatud lennuluba 7 lennuki formatsioonile.
Saan teada, et ES-FCC on juhtlennuk.
Lendan oma meeskonnaga õhtuks Malmi, muidu oleksime pühapäeva hommikul teistega liitunud.
Hilisõhtul selgub, et kõik lennukid saavad eraldi load, kõrgusel 2000 jalga.
18.06 kl 10:00 on meie slot ja stardime esimestena pärast tolli/piiri.
10 min enne Vene piiri RATLA tuleb Pulkovo-rayon, et saada luba Vene õhuruumi sisenemiseks.
Teise raadio jätavad kõik meie lennukid Malmi sagedusele.
Tampere annab meile aegsasti 126.900, juhul kui me madalal neid enam ei kuule.
Lühidal briifingul jagati meile marsruudi kaardid, mis peavad kindlasti lennukis olema, aga neil on kirjas 126.000.
Üritame mõlemal sagedusel Venemaaga ühendust saada. Kõrgemal lendavad liinilennukid suhtlevad 126.900, aga meil on vaikus eetris mõlemal.
Piir läheneb ja ma teatan Tamperele, et hakkan kohe piirile jõudma.
Mõne aja pärast saame neilt uue: 126.000 ja nii kui sagedus on muudetud, kutsutakse meid suht närvilselt juba Venemaalt ja lubatakse RATLAst edasi jätkata.
Soomlased said vist venelastega kokkuleppele ja me pääsesime viirangust napilt enne piiri.
Edasi on kuus marsruudi punkti, esimene Viiburi traaversil ja eelviimane Kroonlinna tammi kohal.
Lennujuht soovib koguaeg teada, et millal me oleme järgmise punkti kohal.
Järgmised Rally lennukid jäävad piiri taha tiirutama ja saavad järjekorras sisenemislubasid.
Raadioside läheb päris tihedaks, sest kõik tulevad sidesse ja hakkavad järjest punkte raporteerima.
Pulkovos on ainult instrumentaal protseduurid ja meid vektoreeritakse paari viiranguga rajale 28R. Alguses kaugmajakale ja pärast küsitakse, et kas sobib ka baasosa lähimajakale.
Maandume kiirelt esimestena, meie järel PC-12 ja teised Rally lennukid.
Follow me järgi ruleerime Apron 3. Pulkovo pressiteenistus filmib ja pildistab meid kõiki.
Pärast maandumist tangime Malmist kaasavõetud 2×10 L kütust, sest Pulkovos Avgasi saada ei ole.
Kleebime Rally kleepsud lennukile ja kui kõik on kohal, korjab suur buss kõik meeskonnad peale. Kogu protsess väljumiseni võtab aega ligi 3 tundi.

Elame Vassili saarel ja õhtul on väike pressikonverents hotellis koos kokteili ja suupistetega.

19.06 oleme bussiekskursioonil ja lõunaks saame info, et meil on loota starti 20.06 kl 11:00. Marsruut ja esialgne kõrgus 1200 jalga on teada. Lennuplaan esitatakse alles pärast lennuloa saamist.
Paar tundi hiljem saame kinnituse, et lennuplaan on ka heaks kiidetud.
Lepin kohe lennujaama kontaktiga kokku, kui palju varem hommikul kohale tulla.
Pakutakse kl 9:30, aga ma avaldan soovi pool tundi varem.
Jälgin pidevalt ULLI TAFi ja see näitab keskööl, et alates kl 11:00, TEMP VRB23 knots, 2500 m, light thunderstorm rain, mist SCT 700, BCN 1100, BCN 1800.
Viisad lõpevad meil 20.06. Me peame Venemaalt rongi või liinilennuga samal päeval lahkuma, kui mingil põhjusel lennata ei saa.

20.06 kl 9:00 oleme Pulkovo 1 terminalis.
S7 aviationi esindajad üritavad meiega territooriumile pääseda.
Kõigepealt saadetakse rohelisest koridorist punasesse ja siis paar korda edasi-tagasi. Oodatakse tükk aega ülemust, kes peaks otsustama.
Edasi saame piirini, kus küsitakse lennuülesannet, mida meil esitada ei ole. Venemaal lennatakse ainult ülesandega.
Programmid ei näita meie kohta midagi ja ootame vahetuse vanemat, kes lõpuks tuleb ja meie eralennu käsitsi sisestab. Minnes ja tulles on GENDEC vaja täita.
Aega kulub 1 h ja 30 min, ning saame pool tundi enne starti lennuki juurde.
Hea, et me varem lennujaamas olime.
Teised tulevad järgmisel päeval ja siis töötab süsteem juba oluliselt paremini.

Käivitan kl 10:55. Kõigepealt ground, siis delivery ja kohe tõrge, et ei saa luba.
Küsin selgitust, aga kohalikust inglise keelest suurt midagi ei saa aru.
Lähen kohe vene keele peale üle ja saan teada, et kinnitatud marsruut ei sobi kasutuses oleva rajaga 28R sest see lõikab 28L-i.
Pakun, et teeme kiire muudatuse ja olen valmis startima ja lendama nii nagu vaja.
Saan seepeale kaks telefoninumbrit, kuhu helistada.
Valin kohe esimesele, sealt antakse järgmine number ja siis kolmas.
Vahepeal jätan mootori seisma ja täpselt kl 11:00 hakkab vihma sadama, nii nagu TAFis kirjas. FSB patrull on murelik, et miks me minema ei lenda.
Kolmas telefoni number oli nn sturmanskaya. Kuulan täpselt 5 minutit kuidas omavahel tuliselt vaieldakse teemal, kes neist omab õigust rahvusvahelisel lennul otsustada, vastutada jne.
Ootamisest ei ole mingit abi ja mul palutakse firma või agendi kaudu uus plaan anda.
Selgitan, et agente mul ei ole, istun väikses lennukis ning mul on ainult raadio ja telefon.
Helistan Rally korraldajale ja kirjeldan probleemi. Mõne ja pärast soovitab ta uuesti raadio teel ühendust võtta, et ehk siis on muudetud plaan süsteemi jõudnud.
Kl 11:55 käivitame uuesti. Follow-me auto oli vahepeal lahkunud ja ruleerimisluba ei anta, küsitakse veel ka meie lennuki tiivaulatust. Ütlen, et tean kuidas ruleerida ja loen juhised ise ette: Apron 3 via B10.

Ootame auto ära ja täpselt nii ka selle taga ruleerime.
Oleme stardis kolmandad ja saame stardiloa, otse 3500 jalga ja 1000 jala peal muuda sagedust.
Saan aru, et see on neil intrumentaal protseduur, loen kõik tagasi ja küsisin, kas pärast 3500 laskun kohe 1000 etteantud punkti kohale.
BULIL on sadam ja see oli punkt ka maanduma tulles.
Lennujuht saab oma veast aru ja lubab tõusta ainult 1000 jalga ja pilve ei pea me lendama.
Kl 12:20 stardime. Mere kohal vektoreeritakse meid veel mõnda aega Peterhofini ja siis paari marsruudi punkti kaudu RANVA. Väldime vahepeal ka ühte keeluala ja näeme paari väikelennuvälja.
Näiteks Gostilitsy: http://www.ulsg.ru
Marsruudi punktide kohta küsitakse viisakalt, et kas me ikka teame kus need asuvad. Narva traaversini kuulsime normaalselt vene sagedust, aga Tallinn Easti madalal alles Rakvere kandis.
Vihm peseb Venemaa tolmu lennukilt maha ning tugevas ja turbulentses vastutuules jõuame kl 14:33 kenasti koju.

https://m.ru.sputnik-news.ee/sport/20170620/6170111/estonskyj-letchik-rossija-rodina-groza-ljogkij-samoljot.html?mobile_return=no
https://ru.sputnik-news.ee/society/20170621/6195068/lichnyj-ljogkij-samoljot-dorozhe-dorogostojasij-avtomobilj.html

http://www.hansgutmannrally.eu/
https://www.facebook.com/HansGutmannRally/

HG2017-report-1

Kommentaarid on suletud.