Õnnetus propelleriga

Postitatud 14.juuli 2003 | Postitaja Marika Kulmar
Õnnetus propelleriga
Postitaja OttMaaten on Esmaspäev, Juuli 14, 2003 – 05:50 PM EET,
Taas toimus kahetsusväärne intsident, mida küll ei saa klassifitseerida lennuõnnetuseks, küll aga väga murettegevaks maapealseks intsidendiks, mis paneb mõtlema ja paljusid ka meie peale näpuga näitama.
Nimelt sai mootorvarju paramootori propellerist tõsiselt vigastada meie hea sõber Fjodor Koltšin.

Õnnetuse kohta kirjutas ka esilehel SL Õhtuleht ning artikkel on lingil

(Artikli lugemisel soovitan mitte liialt tõsiselt võtta “lennundusteadlase” Vello tsitaate ja kommentaare.)
Õnnetus on just mõtlemapanev seetõttu, et tegemist on juba teise samalaadse intsidendiga sel aastal. Veebruaris sai “omad vitsad” analoogselt piloot Rein Niggulis, kes pääses aga “ainult” sõrmeluu murruga.
Mõtlemapanev ka seetõttu, et kõigi mootorvarju pilootide, teiste lendajate, publiku tähelepanu tiirleb kogu aeg küsimuste ümber nagu: kas mõni nöör äkki katki ei lähe?.., kas tuul varju kokku ei löö?.., kas rakmed-iste ei purune?..;
lühidalt küsimustel, mille toimumise tõenäosus on oluliselt väiksem kui võimalusel end maapealsel ettevalmistusel propelleriga vigastada, sest vähesed tajuvad (nii piloodid kui publik), kuivõrd ohtlik on tegelikult 50-70 cm kaugusel pöörlev mõõk, mida lisaks kõigele ka silmaga ei näe.
Ka välismaiste motovarjurite jutust tuleb välja, et põhiline õnnetuste ja vigastuste allikas on propeller.
Lähtudes kõigest eeltoodust otsustasid Saue Lennuklubi piloodid lähiajal korraldada väikese ümarlaua, millel välja töötada soovituslikud ja lihtsad maapealse ettevalmistuse reeglid ja üritada need laiali jagada ja praktikasse viia kõikide Eestis lendavate motovarjurite seas.
Loomulikult ei suuda see garanteerida, et õnnetusi enam ei juhtu, kuid ehk suudab see tänaste ja tulevaste pilootide jaoks koondada üldreeglid, mida mootori käitlemisel võib ja ei või teha ja millised tegevused on ekstreemselt ohtlikud.

Lugupidamisega,
Ott Maaten

Kommentaarid on suletud.