Toimus Lennupiknik Rutjal 25. ja 26. juulil

Postitatud 28.juuli 2003 | Postitaja Marika Kulmar
Toimus Lennupiknik Rutjal 25. ja 26. juulil
Postitaja HendrikAgur on Esmaspäev, Juuli 28, 2003 – 04:49 PM EET,
NB! kui kellegil on veel mõnusaid pilte/videot tehtud mida teistega jagada, siis palun saatke need lennupiknik@pilots.ee

28.07 Merlise poolt Rutjal tehtud pildid, üks videolõik hendrik_rutjas.avi, pildigalerii

EEHL Lennupikniku Rutjal avas Rakvere abilinnapea hr Erich Petrovits, kes avaldas lootust, et Lennupikniku moto “Rakvere lennuväli taaskasutusele!” ka peatselt reaalsuseks saab.
Peale avakõnesid startisid võistlusringidele üksteise järel kümme võistkonda kohale saabunud seitsmel lennukil. Võistluste järel jätkati langevarjuhüpete, Jak 52 vigurlennu vaatamise ja edasi juba lõkke ääres piknikuga. Järgmisel päeval toimus autasustamine ja laskeharjutused Kaitseliidu juhtimisel.
Rutja pommitamis- ja maandumisvõistluse tulemused

1. Peedu Ventsel-Külli Org, Cessna 172, ES-VCW, 220
2. Johan Pender-Jaanus Kivi, Cessna 150, 140
3.-5. Priit Palumaa-Hele Kuusk, Ikarus C42, ES-UCA, 100
3.-5. Enn Noorkõiv-Kaido Kaup, Ikarus C42, ES-UCA, 100
3.-5. Hendrik Agur-Sander Sebastian Agur, Cessna 172, ES-FCC, 100
6.-7. Arvo Sild-Merlis Nõgene, Ikarus C42, ES-UCA, 60
6.-7. Andres Rätsepp-Toomas Uibo, YAK 52, ES-YCC, 60
8.-10. Jaanus Teiva-Tiit Paananen, Cessna 172, ES-FCC, 0
8.-10. Martti Kuldma-Karl Kuldma, Ikarus C42, ES-UCA, 0
8.-10. Rait Kalda-Kert Kotkas, Piper Seneca, ES-FPM, 0

Üksikasjalikud tulemused rutja_maandumine_tulemused_25072003.pdf

EEHL karikavõistluse seis peale Tapa ja Rutja võistlust

Koht Punkte kokku
1 Priit Palumaa 14
2 Hendrik Agur 12
3 Martti Kuldma 11
4 Peedu Ventsel 10
5 Johan Pender 8
6 Enn Noorkõiv 7
7 Arvo Sild 6
8 Tõnis Lepp 5
8 Andres Rätsepp 5
10 Toomas Uibo 4
11 Toomas Madisson 3
12 Jaanus Teiva 2
13 Rait Kalda 1

25.07 Maandumisjuhised

Puhastatud on 800m maandumisrada, raja läved on tähistatud valgete 3x10m plagudega. Raja ääres on 3 plagu, Raja 23 lävi on kirde poolt lähenedes TEISE plagu juures, ehk umbes 500m lasketiirust edelas. Raja 05 lävi on edela poolt lähendes ESIMESE plagu juures. Raja kirdepoolses otsas lasketiiru liivavallil tuulekott. Lennukite parkimine on Raja kirdepoolses otsas. Raadioside sagedusel 125.0 MHz, alates kella 1700st lennuinfo ka maalt kutsungiga “Rutja raadio”

24.07 lisatud maanteed mööda lähenemise kaart. Kaugelt ja lähedalt

lähedalt
Rutja kaugelt
Kaugelt

Eisma poolt tulles keera teisest suuremast kruusateest paremale (peale “Rutja” silti tee ääres), umbes 2 km peale küla lõppu. Mahakeeramise koht on ka tähistatud.

23.07 lisatud võistlusjuhend

25. ja 26 juulil toimub EEHL järjekorras nüüd juba teine lennupiknik Rutjal.
Seekordse Lennupikniku motoks on: „Rakvere lennuväli taaskasutusele!“. Pikniku eesmärgiks on kutsuda kokku lisaks liidu liikmetele, lennuhuvilist rahvast kultuurset ja temaatilist nädalalõppu veetma looduslikult kaunisse mereäärsesse Karepa kanti, mahajäetud Rutja lennuväljale.

Lennuväli asub looduslikult kaunis merelähedases liivase pinnasega männimetsas. Vaevalt, et sellisel eesmärgil varem keegi kunagi Rutjale on sõitnud-lennanud. Ürituse moto: „Rakvere lennuväli taaskasutusele!“ kannab endas sõnumit ja erapilootide suurt südamesoovi – võtta taaskasutusele Rakvere lennuväli. Lennupiknikuga soovime ka Rakvere elanike, linnavõimude ja meedia tähelepanu juhtida eralennunduse arendamise võimalikkusele maakonnakeskustes. Rakvere on heaks näiteks, kus on selleks olemas kõik tingimused: mahajäetud lennuvälja territoorium, aktiivsed ja algatusvõimelised lennundusentusiastid, uuendusmeelne linnavõim. Kui need asjaolud kõik soodsale pinnasele kultiveeruvad, võib tulemuseks olla ühe olulise struktuuriüksuse sünd, milleks on uus Rakvere lennuväli. Novaatorlik linnavalitsus on mõistmisel, et lennuvälja taaskasutuselevõtt lahendab lisaks noorte vabaajaveetmise probleemidele ja hobilennundusega tegelejate vajaduste rahuldamisele, ka linna arenguperspektiivides tühje kohti. Nimelt on tänu maakonnakeskuse lennuvälja olemasolule linnale suur potensiaal nii sise- kui ka välislennuturismi arenguks, seega ka linna arenguks.

Lennupikniku korraldab Eesti Era- ja Harrastuspilootide Liit. Peakorraldaja Mati Metsjõe, tel 05015851 ja Vladimir Antonov, tel 050 83310. Soovitatav eelregistreeruda aadressil lennupiknik@pilots.ee

Osavõtutasu täiskasvanu kohta 100.- krooni, lapsed tasuta. Kaasa võtta grillimismaterjali, telgid ja hea tuju.

Lennukitega saabujatele: Rutjal Lennupiknikul kasutatav sagedus on 125,0 MHZ ja kutsung „Rutja raadio“. Jälgi peatselt väljapandavaid lennuliiklusjuhiseid meie koduleheküljel

Lennupiknik on EEHL-sisene üritus, kuid osa võivad võtta kõik, kel huvi lennunduse ja koos lennundusinimestega ühiselt kultuurse huvialase nädalalõpu veetmise vastu.

Kava:

Reede 25. juuli

17.00 – 18.00 saabumine lennukite ja autodega, mandaat

18.00 – 18.15 Lennupikniku avamine (aukülaline Rakvere linnapea)

18.30 – 19.00 telkide püstitamine, puhkepaus, võistlusteks valmistumene ja registreerumine

19.00 -st lennukitelt „täpsuspommitamisvõistlused”, sööme sõdurisuppi, grillime liha, ajame lennujuttu, lendame ja sooritame langevarjuhüppeid, puhkame, taustaks hea muusika

01-00 – 07.00 öörahu

Laupäev 26. august

07.00 – 09.00 äratus ja hommikused langevarjuhüpped

09.00 – 11.00 laskevõistlused pärisrelvadest. Kureerib Eesti Kaitseliidu Viru Malev. EEHL jutukonkursi “Lennundusest meie elus” Lennupikniku tsükkel (kirjutatakse kohapeal konkursipädev lugu)

10.00 – 14.00 jalgsimatk Karepa randa. Vabad rannamängud, ujumine.

12.00 Karepas võistluste võitjate autasustamine, jutukonkursi lugude ettelugemine, paremale loole rahvahääletusega preemia

15.00 – 16.00 …telkide kokkupakkimine, laagriplatsi korrastamine, puhkus

16.00 Lennupikniku lõpetamine, äralennud-sõidud

VÕISTLUSJUHEND

Pommitusvõistlus koos täpsusmaandumisega mootorlennukitele
25. juulil 2003 Rutjal

1. Aeg ja koht
1.1. Võistlused toimuvad Rutja lennuvälja betoonrajal
1.2. Võistluspaik avatakse treeninglendudeks 25. juuli hommikul. Liiklusinfot saab alates kella 17.00-st.
1.3. Võistlejate mandaat toimub võistluspaigas 25. juunil kell 17.00-19.00
1.4. Briifing toimub võistluspaigas 01. juunil kell 19.00-19.15. Võistlejatele on briifingust osavõtt kohustuslik.
1.5. Kohtunikul on õigus võistluste edasilükkamiseks kui ilmastikuolud ei võimalda võistlust 25. juunil läbi viia. Sellisel juhul teatab võistluste korraldaja sellest registreerunud võistlejatele telefoni ja emaili teel ning www.pilots.ee kaudu hiljemalt reedel, 25. juulil kell 10.00.
1.6. Võistluspaika saabumisel, sealt lahkumisel ja võistluslendude ajal on võistlejad kohustatud olema kahepoolses raadiosides võistluste kohtunikuga sagedusel 125 Mhz ja arvestama kohtuniku poolt antava informatisooniga tagamaks lennuohutust ja võistluse sujuvat kulgu
2. Korraldajad
2.1. Võistluste korraldajaks on Eesti Era- ja Harrastuspilootide Liit
2.2. Võistluste peakorraldajaks on EEHL juhatuse liikmetest toimkond koosseisus Martti Kuldma, Jaanus Teiva ja Hendrik Agur
3. Võistluse kirjeldus
3.1. Iga võistleja sooritab 1 võistluselennu.
3.2. Võistluslennul on lennukimeeskond 2 – liikmeline, piloot ja pommitaja.
3.3. Lennud toimuvad mööda lennuväljaringi
3.4. Võistluslend koosneb kolmest madallähenemisest (pommituslähenemine), millele järgneb maandumine.
3.5. Tulemusi hinnatakse pommitamistäpsuse ning maandumistäpsuse osas
3.6. Selgelt eristatav pommitamise märklaud asub raja mittekasutavas osas
Märklaua tabamise eest 120 punkti. Eksimus raadiuses kuni 10 m 80 punkti, eksimus 10-20m raadiuses 60 punkti, eksimus 20-30m raadiuses 40 punkti. Eksimuse korral üle 30 meetri raadiuses punkte ei saa.
3.7. Pommitamisel on miinimumlennukõrguseks 300 jalga.
3.8 Pommideks on 1kg jahukotid mille panevad välja korraldajad.
3.9. Maandumiskoridori laiuseks on raja laius.
3.10. Maandumistäpsuse hindamiseks on maandumiskoridoris, raja kulgemisega risti maha märgitud 2 meetri laiune selgelteristatav maandumisjoon. Maandumisel maandumisjoone puudutamine kasvõi ühe põhiteliku rattaga annab 120 punkti.
3.11. Joonest arvatuna ette ja tahapoole on koridor mõlemas suunas jagatud aladeks, millesse põhitellikuga maandumine annab maandumisjoonest mõlemas suunas kaugenevalt vähem punkte. Alade kaugused maandumisjoonest on toodud juhendi lisas joonisena. Väljaspool määratud alasid maandumine punkti ei anna. Ühe maandumise eest saadav maksimumpunktide hulk on 120.
3.12. Juhul kui õhusõiduk eraldub pärast esimest puudutust maast ja hüppab vähemalt üle ühe maandumisala, siis selle maandumise eest punkte ei anta.
3.13. Maandumise eest ei anta punkte kui: lennuk puudutab maad mistahes muu osaga peale telliku; lennuk maandub blokeeritud ratastega; piloot vähendab enne maandumist tagatiibade nurka.
3.14. Punktide summade järgi määratakse kindlaks võistlejate paremusjärjestus kohtadena.
3.15. Juhul kui mitu võistlejat jagavad võrdse punktisummaga ühte kohta, viiakse nende vahel läbi lisalennud jagatavatel kohtadel paremusjärjestuse määramiseks.
3.16. Vajadusel võib lisalendude stardijärjekorra loosida uuesti.
3.17. Võitjaks on võistleja kes on kogunud kõige suurema punktisumma.
4. Võistlejad, võistlusklassid, lennukid, varustus
4.1. Võisteldakse mootorlennukitel ning UL-B klassi ülikerglennukitel
4.2. Lennuk peab olema varustatud töökorras raadioside vahenditega
4.3. Võisteldakse ühes võistlusklassis
4.4. Võistlusel osaleval lennukil peab olema kehtiv lennukõlblikustunnistus
4.5. Võistlejal peab olema kehtiv tervisetõend, kehtiv õhusõiduki meeskonnaliikme luba ja pädevus kasutatava lennuki käitamiseks
4.6. Võistlejal peab olema pädevus raadioside pidamiseks kas eesti või inglise keeles
4.7. Võistlejal peab olema vähemalt 50 tunnine lennukogemus ning ta peab olema sooritanud vähemalt 5 maandumist viimase 90 päeva jooksul. Ohutuse tagamiseks on kohtunikul õigus nõuda, et võistleja sooritab enne võistluslendu kontrolllennu pädeva lennuõpetajaga
5. Vajalikud dokumendid
5.1. Osavõtuavaldus (täidetakse kohapeal)
5.2. Kehtiv õhusõiduki meeskonnaliikme luba koos kehtiva pädevustega võistlusel kasutatava lennuki käitamiseks
5.3. Kehtiv tervisetõend
5.4. Kehtiv lennuki lennukõlblikustunnistus
5.5. Lennuki valdaja poolt antud volikiri võistlusel osalemiseks või lennuki kasutusleping.
6. Registreerimine ja osavõtumaks
6.1. Võistlustel registreerimiseks tuleb saata email aadressil voistlused@pilots.ee, kus näidake ära piloodi nimi, isikukood, telefoninumber, email, lennuki mark ja kutsung. Registreerimine võistlustele on võimalik ka kohapeal võistluste päeval.
6.2. Võistlustest osavõtu maks on 50 EEK, kohapeal registreerumisel 100 EEK.
6.3. Osavõtumaks tasutakse sularahas kohapeal.
7. Üldised kohustused
7.1. Võistleja peab võistluse käigus lähtuma lennureeglitest, teistest kehtivatest lennundusõigusaktidest ja käesolevast võsitlusjuhendist.
8. Karistused
8.1. Lennureeglite ja teiste lennundusõigusaktide eiramisel võistluse ajal võidakse võistlejat karistada võistluselt diskvalifitseerimisega.
9. Protestid
9.1. Protestiaeg lõppeb 15 minutit peale võistluste tulemuste avaldamist teadetetahvlil.
9.2. Protest tuleb esitada kirjalikult peakohtrunikule.
9.3. Protestimaks on 500 EEK, mis tasutakse peakohtunikule protesti esitamisel ning mis tagastatakse protesti rahuldamisel.
9.4. Protestid lahendatakse enne lõplike tulemuste väljakuulutamist kolmeliikmelise protestikomitee poolt kelle määrab peakohtunik.
9.5. Tulemused loetakse ametlikuks peale protestide lahendamist ja protestiaja lõppu.
10. Autasustamine
10.1. Autasustamine toimub võistluspaigas peale ametlike tulemuste avaldamist.
10.2. Autasustatakse võistluste kolme paremat meeskonda ning eraldi parimat naiskonda.
11. Võistlussari
11.1. Võistlustel osalenud pilootidele antakse EEHL võistlussarja punkte järgmiselt: 1 koht – 10 punkti, 2 koht – 8 punkti, 3 koht – 6 punkti, 4 koht – 5 punkti, 5 koht – 4 punkti, 6 koht – 3 punkti, 7 koht – 2 punkti ja kõik ülejäänud võistlejad, keda ei diskvalifitseeritud – 1 punkt.

Maandumisalad

1 kommentaar

Kommentaarid kuuluvad nende postitajale. Meie sisu eest ei vastuta.

Re: Toimus Lennupiknik Rutjal 25. ja 26. juulil (Skoor: 1)
HendrikAgur (hendrik@pilots.ee) on 07. 28, 2003 – 11:08 AM
(Kasutaja info | Saada sõnum) http://www.pilots.ee
Lennupiknik on toimunud ja kindlasti loeme selle igati kordaläinuks. Kõik kulges plaanipäraselt. Korraldustoimkond on õnnelik, et üritusel ei juhtunud ühtki intsidenti ega pisematki viperust. Vaatamist-kaasaelamist jagus kõigile. Oma osa said ka langevarjurid, kes alati üksmeelse lõbusa seltskonnana ilmestavad nii taevakaart kui lõkkeplatsi.
Liidu korraldustoimkond oli väga tubli. Need on inimesed, kes omast vabast ajast ja omal kulul tulevad, teevad, korraldavad ja pärast ka koristavad.
Selleks suveks on Rutja lennuväli väikelennukitele korda tehtud, harjatud ja väiksemad augud raja 23 otsas liivaga täidetud. Maandumine loomulikult äärmise tähelepanuga ja omal vastutusel, NB rajale võivad sõita ette juhuslikud autod! Mõtekas on ennem Rutjale lennu planeerimist võtta ühendust Kaitseliidu Viru Maleva pealiku leitnant Mati Meedlaga tel 05084793, veendumaks, et parasjagu mõnda KL õppust lennuväljal ei toimu.
Rakendatud turvameetmed pealtvaatajate alade piiramiseks olid läbimõeldud ja toimisid hästi, rahvas keda oli võistluste ajaks üle saja, pidas korrast kinni ja avaldas heatahtlikust.
Veelkord, suur tänu kõigile korraldajatele ja osavõtjatele!
Kordaläinud üritus annab jõudu ja julgust vahvat traditsiooni jätkata. Et muuta lennuüritused kultuurseks ja sportlikuks vabaaja veetmise vormiks.

Kommentaarid on suletud.