Avatud uus rubriik "Info lennujuhilt"

Postitatud 30.juuli 2003 | Postitaja Marika Kulmar
Avatud uus rubriik “Info lennujuhilt”
Postitaja JaanusTeiva on Kolmapäev, Juuli 30, 2003 – 11:49 PM EET,
Avasime uue rubriigi lennuliikluse teemadel kuna tekkis vajadus luua nurgake kust läbi lennujuhid saaks kirjutada mida saame meie piloodid nende vaatenurgast paremini teha. Ka on see rubriik mõeldud arutelu tekitamiseks pilootide ja lennujuhtide vahel misläbi see meile kõigile kasulik ning õpetlik saaks olema. Rubriik ise saab lahti vasakul olevast menüüst “Info lennujuhilt”.
Käesolevaga siis kutsuks kõiki lennujuhte oma ettepanekutest/tähelepanekutest/soovitustest/märkustest kirjutama ning loodetavasti on tulemuseks turvalisem õhuruum ning ühise arusaama kujundamine/kinnistamine lennujuhtimisega seonduvast.

5 kommentaari

Kommentaarid kuuluvad nende postitajale. Meie sisu eest ei vastuta.

Re: Avatud uus rubriik “Info lennujuhilt” (Skoor: 0)
Külastaja on 07. 30, 2003 – 05:11 PM
Kiidan uue rubriigi üles riputajat!

Lennujuht

Mõned mõtted (Skoor: 0)
Külastaja on 07. 30, 2003 – 06:01 PM
Tervitused Tornist!

1,5 aastat Tornis annab paraja kogemuse, et mõningatele situatsioonidele tähelepanu pöörata. Uue rubriigi sisseõnnistamiseks võiks tuua mõningad mõtted lennujuhi seisukohalt, mis puudutavad just eralendurite lendamist lähialas…

Viimasel ajal on olnud positiivne tendents, et piloot, soovides lennata lennuväljaringil või lähialas, helistab Torni ette ja uurib liiklussituatsiooni…See võiks saada täiesti tavaprotseduuriks, sest kuna lennuväljal eksisteerivad siiski mõningad kellajad, mida võiks pidada “tipptunniks”, oleks nii piloodile (eriti esimesi soololende sooritavatele õpilastele) ja lennujuhile kergem, kui paljude väljuvate ja saabuvate IFR-ide ning ringil lendavate VFR-ide vahel ei tekiks konflikte, samuti ei oleks väikelennukipiloot sunnitud tegema konveierite asemel tiire pärituuleosal või ootetsoonis.

Väikelennukipiloot võiks teatada oma soovitud ruleerimissihtkoha (näiteks tankla) juba enne maandumist, et vältida lennujuhi poolset üleküsimist rajal, sest lennujuht üldjuhul ei tea, et tahate tanklasse ruleerida ja suunab otse perroonile.

Startides rajalt 08 loaga väljuda lähialast otse (näiteks lennates Tapale või Rutjale), tuleks arvestada, et lähiala ei lõpe Muuga või Vaida traaversil vaid 10 NM Tallinnast idas, seega loata kõrgemale tõus koheselt peale eelpoolnimetatud traaversit tähendab reeglite rikkumist…

Maandumisel EI OLE vaja küsida nn. pikka maandumist (rajale 26), maandumisluba tähendab ju, et võite kasutada rada kasvõi kogu pikkuses…Ja arvestades Tallinna raja ja ruleerimisteede konfiguratsiooni, on täiesti tervitatav, kui valiksite maandumispunkti mitte raja läve lähedale vaid pisut kaugemale, et koheselt oleks võimalik vabastada ruleerimisteele A

Kui lennujuht suunab teid ootetsooni või annab korralduse viiranguks, ei tähenda see, et lennujuhil oleks teie vastu midagi.Paraku on meil protseduurid, mis on vaja täita,et liiklus oleks sujuv ja turvaline.Tavaolukorras on alati prioriteet regulaarliiklus, mistõttu VFR õhusõidukid jäävad teiseks või isegi kolmandaks.

On olnud juhuseid, mil 2 lennuväljaringil lendavat õ/s-t teevad niivõrd erinevaid ringe, et lennujuhil on raskusi järjekorra kindlaksmääramisega. Ringide ajad varieeruvad 4-9 minutini, seetõttu on kahel erineval ringil lendava õhusõiduki vahelist järjekorda vaja muuta korduvalt.

Ja veel – raadioside!!! Kui inglise keel tundub teile raske, palun väga, minge eesti keele peale üle, eriti oleks seda soovitav teha kiiretes olukordades, kus igasugune kordamine ja üleküsimine võtab omajagu aega…

Küsimused ja vastused – Kaupo@www.com

    Re: Mõned mõtted (Skoor: 1)
    HendrikAgur (hendrik@pilots.ee) on 07. 31, 2003 – 03:06 PM
    (Kasutaja info | Saada sõnum) http://www.pilots.ee
    Tervitusi lennujuht Kaupole. Väga asjalikud märkused. Vaid ühe peaks kokku leppima. Nimelt EEHL hiliskevadisel seminaril “Suvisest lendamisest” soovitati just pikka maandumist, et mitte hoida rada pikalt kinni ja samas ka selleks luba küsida. Mis teeme? Palun lugupeetud lennujuhid, leppige omavahel kokku, kas edaspidi küsime või mitte. Mina isiklikult olen seminarijärgse soovituse kohaselt alati küsinud.

    [ Anonüümsed kommentaarid pole lubatud ]

Re: Avatud uus rubriik “Info lennujuhilt” (Skoor: 0)
Külastaja on 07. 30, 2003 – 07:32 PM
OHH – tõesti lahe, st väga vajalik rubriik!!! Aitäh koostajatele-väljamõtlejatele. Olen erapiloodi õpilane ja loeks edaspidi huviga ,mida profid soovitavad-pajatavad. Küllap tekib ka enesel küsimusi, seniks kuulan-jälgin, mida targemad räägivad. Palju jõudu lugupeetud lennujuhid!
T.R.

Re: Re: Avatud uus rubriik “Info lennujuhilt”(Skoor: 0)
Külastaja on 07. 30, 2003 – 08:44 PM
Ja ka küsimuded on teretulnud.

[ Anonüümsed kommentaarid pole lubatud ]

Kommentaarid on suletud.