22.08 Vahendab Kaspar Reili: Esimesed kerglennupäevad Riidajal on nüüd peetud. Avasõnad laususid taasiseseisvuspäevale pühendatud lennupäevale peale Ants Tauli ja Henrdik Aguri ka esindaja Valgamaa valitsusest ja Riidaja kultuurimaja juhtataja Anne Pari. Kokku saabus lisaks Riidajal baseeruvatele kahele deltaplaanile ka 8 lennukit ja 3 mootorvarju. Teisipäeva õhtul toimusid kuni päikseloojanguni, demolennud ja langevarjuhüpped. Lennuinfot jagas läbi kahe päeva Lennuliiklusteeninduse lennujuht ja ühtlasi EEHL liige Meelis Kupits. Õhtu kulmineerus ansambel Apelsin kontserdiga talu õuel.
Vaatamata kolmapäeva lõunani kestnud vihmasajule ei suutnud see järgmisel päeval segada publikut jälgimast mudellendurite ja motovarjude lende. Peale lõunat alguse saanud pommitus- ja täppismaandumisvõistlusest võtsid osa kaheksa meeskonda seitsmel lennukil ja ühel tandemmootorvarjul. Mootorvarju meeskond võistles väljaspool üldist arvestust. Tänu mootorvarju väksele kiirusele suutisid Ott Maaten ja Tõnu Valma lennumasina eelised ära kasutada ja võita tinglikus üldarvestuses 300 punktiga. Lennukite ametlikus arvestuses pommitasid ja maandusid end esimeseks 220 punktiga meeskond Tõnis Lepp ja Karl-Tõnis Lepp. Kahjuks lõppes lennuki Air Italy 91 võistlus maanudmisel kui purunes vasakpoolne telik. Peale parimate pilootide autasustamist seadsid piloodid end koduteele, viimane lennuk lahkus Riidajalt vahetult enne päikeseloojangut. Kahjuks jäi tugeva tuule tõttu ära lubatud kuumaõhupalli lend. Suurepärane korraldus ja saadud kogemused annavad lootust, et iseseisvuspäeva kerglennupäevad võivad saada igaaastaseks traditsiooniks.
Riidaja pommitamis- ja maandumisvõistluse tulemused:
Tõnis Lepp/Karl-Tõnis Lepp, Ikarus C42, ES-UCA, 220
Priit Palumaa/Hele Kuusk,Ikarus C42, ES-UCA, 200
Martti Kulma/Karl Kuldma, Ikarus C42, ES-UCA, 180
Enn Noorkõiv/Anti Kaul, Ikarus C42, ES-UCA, 100
Henrik Agur/Gabriel Agur, Cessna 172, ES-FCC, 60
Rait Kalda/Andrus Visnapuu, Wilga, ES-RA?, 0
Toomas Madison/Urmas Lepp, Air Italy 91, ES-UJF, 0
Väljaspool arvestust võistelnud motovarju tandem:
Ott Maaten/Tõnu Valma, motovari, 300
EEHL Karikasarias on seis peale Riidaja võsitlust järgmine:
Koht,Piloot,Tapa,Rutja,Riidaja,Kokku
1,Priit Palumaa,8,6,8,22
2,Martti Kuldma,10,1,6,17
3,Hendrik Agur,6,6,4,16
4,Tõnis Lepp,5,-,10,15
5,Enn Noorkõiv,1,6,5,12
6,Peedu Ventsel,-,10,-,10
7,Johan Pender,-,8,-,8
8-9,Toomas Madisson,3,-,3,6
8-9,Arvo Sild,-,6,-,6
10,Andres Rätsepp,2,3,-,5
11-12,Toomas Uibo,4,-,-,4
11-12,Rait Kalda,-,1,3,4
13,Jaanus Teiva,1,1,-,2
Võistluse üksikasjalikud tulemused riidaja_maandumine_tulemused_20082003.pdf
21.08 lisatud pildigalerii ja Merlise pildid … ja veel pilte
15.08 täiendatud: Pilootidele lisatud Riidajale lähenemisjuhised ja kaardid siin (hetkel loe juhiseid ajutiselt kommentaarist nr 4! Pühapäeval aktiveerime esilehel lähenemis- ja lennuvälja skeemid).
Lennumasinate valve perroonil ja pealtvaatajate turvalisuse tagab Kaitseliit.
11.08 EEHL liikmetele ja pilootidele, kes tulevad Torupillitalusse oma lennumasinaga, on üritusel osalemine tasuta. Lisaks on pilootidel võimalus broneerida öömaja hinnaga 400.- EEK tuba. Hinna sees on tuba 3 voodikohaga ja hommikusöök.
Pilootidel palun registreerimiseks saata email info@torupillitalu.ee, kus märgite ära oma lennumasina registrinumbri, tüübi, mitmekesi tulete ja kas soovite ööbida külalistemajas.
NB! Lisatud võistlusjuhend
08.08 Artikkel Maalehes
Kes meist poleks unistanud sinitaevas linnuna lennata. Unenäos on see iidne unistus enamusel meist ka täitunud, oleme lennanud mugavas reisilennuki salongis. Kuid see pole ikkagi kaugeltki see, mida tunnevad taevalaotuses lendavad linnud. Olla vaba nagu lind- seda tunnet pakub kerglennundus. Lennata deltaplaaniga kõrvuti taevaavaruste valitsejate kullide, kotkaste, kurgedega või rippuda õhtuvaikuses kuumaõhupalli korvis küla kohal, kuhu iga elumärk all toimuvast sinu kõrvu kandub või tunda kuidas sinu lennumudel sulle kuuletub. See on tunne, mida on võimatu kirjeldada, mida saab tunda ainult vahetu kogemuse läbi.

Võta kaasa oma lennuvahend, olgu selleks siis tuulelohe, viskemudel, motodelta, väikelennuk, kuumaõhupall või misiganes, mis lendab või veel ei lenda, peaasi et see sind köidab ja oleks mida huvikaaslastelegi näidata. Tule TORUPILLITALLU Riidajale 19. augusti õhtupoolikul! Tel 052 78149; 076 70661
Võta kaasa telk ja magamisvarustus ning väike toiduvaru, kuid kõik toidukorrad on võimalik ka kohapeal eraldi osta. Samuti kohapealne grillimisvõimalus. Ettetellimisel võimalus broneerida kohad TORUPILLITALU PUHKEMAJAS.
Osavõtumaks 100.- krooni; pensionärid ja lapsed 50.-; perepääse (ema + isa ja lapsed) 200.-; allameetrimehed tasuta
Üritust korraldab Torupillitalu, peakorraldaja Ants Taul, tel 052 78149, www.torupillitalu.ee
KERGLENNU PÄEVADE KAVA
Teisipäev 19.08.2003
17.00 -19.00 Saabumine Torupillitallu Riidaja lennuväljale lennates, sõites või jalgsi
19.00 – 19.30 Kerglennu päevade avamine (Valga maavanem)
19.30 – 21.00 Õhtulennud kuumaõhupalliga, mootorvarjude ja motodeltadega
21.00 – … Majutus, telkimine, õhtupiknik, saun, lennujutud, pill mängib, koos hea olla , piloot tunne elust mõnu, lõõgastu ja puhka välja
21.30 – 23.00 Mängib APELSIN
Kolmapäev 20.08.2003 HEAD TAASISESEISVUSPÄEVA!
06.00 – 09.00 Varahommikused lennud (kui viitsid tõusta aga päiksetõusule vastu lennata on ilus, hommikune kaste pärlendab ja varjud on pikad)
08.00 – 09.00 Hommikusöök
09.00 – 10.00 Peame nõu ja vaatame lennumasinad üle
10.00 -12.00 Ettevalmistused lendudeks ja võistlusteks. Lennuvahendite näitus
10.00 – 12.00 Mudellennukite esinemised
12.00 – 13.00 Lõuna, puhkepaus
13.00-14.00 Pärastlõunakontsert Anu ja Triinu Taul, ning Marko Mägi
14.00 – 16.00 Ülikerg- ja väikelennukite täpsus- pommiviske ja –maandumisvõistlused
16.00 – 17.00 Mootorvarjude demolennud
17.00-19.00 Lennud sõpradega – Mida näed lennukilt?
19.00-21.00 Lennud kuumaõhupallil, mootorvarjudel ja motodeltadel
Piloot, jõua ennem päikese äraveeremist koju!
LISA 1
VÕISTLUSJUHEND
Pommitusvõistlus koos täpsusmaandumisega
20. augustil 2003 Torupillitalus
1. Aeg ja koht
1.1. Võistlused toimuvad Riidajal Torupillitalus
1.2. Võistlejate mandaat toimub võistluspaigas 20. augustil kell 13.30-13.45
1.3. Briifing toimub võistluspaigas 20. augustil kell 13.45. Võistlejatele on briifingust osavõtt kohustuslik.
1.4. Kohtunikul on õigus võistluste edasilükkamiseks või ärajätmiseks kui ilmastikuolud ei võimalda võistlustläbi viia.
2. Korraldajad
2.1. Võistluste korraldajaks on Torupillitalu ja Eesti Era- ja Harrastuspilootide Liit
3. Võistluse kirjeldus
3.1. Iga võistleja sooritab 1 võistluselennu.
3.2. Võistluslennul on lennukimeeskond 2 – liikmeline, piloot ja pommitaja.
3.3. Lennud toimuvad mööda lennuväljaringi
3.4. Võistluslend koosneb kolmest lennuväljaringist millele järgneb maandumine.
3.5. Tulemusi hinnatakse pommitamistäpsuse ning maandumistäpsuse osas
3.6. Selgelt eristatav pommitamise märklaud asub raja kõrval.
Märklaua tabamise eest 3m täpsusega 120 punkti. Eksimus raadiuses 3-8 m 80 punkti, eksimus 8-16m raadiuses 60 punkti, eksimus 16-24m raadiuses 40 punkti. Eksimuse korral üle 24 meetri raadiuses punkte ei saa.
3.7. Pommitamine toimub lennuväljaringi pärituuleosal, pommitamisel on miinimumlennukõrguseks 300 jalga.
3.8 Pommideks on 1kg jahukotid mille panevad välja korraldajad.
3.9. Maandumiskoridori laiuseks on raja laius.
3.10. Maandumistäpsuse hindamiseks on maandumiskoridoris, raja kulgemisega risti maha märgitud 2 meetri laiune selgelteristatav maandumisjoon. Maandumisel maandumisjoone puudutamine kasvõi ühe põhiteliku rattaga annab 120 punkti.
3.11. Joonest arvatuna ette ja tahapoole on koridor mõlemas suunas jagatud aladeks, millesse põhitellikuga maandumine annab maandumisjoonest mõlemas suunas kaugenevalt vähem punkte. Alade kaugused maandumisjoonest on toodud juhendi lisas joonisena. Väljaspool määratud alasid maandumine punkti ei anna. Ühe maandumise eest saadav maksimumpunktide hulk on 120.
3.12. Juhul kui õhusõiduk eraldub pärast esimest puudutust maast ja hüppab vähemalt üle ühe maandumisala, siis selle maandumise eest punkte ei anta.
3.13. Maandumise eest ei anta punkte kui: lennuk puudutab maad mistahes muu osaga peale telliku; lennuk maandub blokeeritud ratastega; piloot vähendab enne maandumist tagatiibade nurka.
3.14. Punktide summade järgi määratakse kindlaks võistlejate paremusjärjestus kohtadena.
3.15. Juhul kui mitu võistlejat jagavad võrdse punktisummaga esikohta, viiakse nende vahel läbi lisalennud jagatavatel kohtadel paremusjärjestuse määramiseks.
3.16. Vajadusel võib lisalendude stardijärjekorra loosida uuesti.
3.17. Võitjaks on võistleja kes on kogunud kõige suurema punktisumma.
4. Võistlejad, võistlusklassid, lennukid, varustus
4.1. Võisteldakse mootorlennukitel ning UL-A ja UL-B klassi ülikerglennukitel
4.2. Võisteldakse ühes võistlusklassis
4.3. Võistlusel osaleval lennukil peab olema kehtiv lennukõlblikustunnistus
4.4. Võistlejal peab olema kehtiv tervisetõend, kehtiv õhusõiduki meeskonnaliikme luba ja pädevus kasutatava lennuki käitamiseks
4.5. Võistlejal peab olema vähemalt 50 tunnine lennukogemus ning ta peab olema sooritanud vähemalt 5 maandumist viimase 90 päeva jooksul. Ohutuse tagamiseks on kohtunikul õigus nõuda, et võistleja sooritab enne võistluslendu kontrolllennu pädeva lennuõpetajaga
5. Vajalikud dokumendid
5.1. Osavõtuavaldus (täidetakse kohapeal)
5.2. Kehtiv õhusõiduki meeskonnaliikme luba koos kehtiva pädevustega võistlusel kasutatava lennuki käitamiseks
5.3. Kehtiv tervisetõend
5.4. Kehtiv lennuki lennukõlblikustunnistus
5.5. Lennuki valdaja poolt antud volitus võistlusel osalemiseks või lennuki kasutusleping.
6. Registreerimine ja osavõtumaks
6.1. Registreerimine võistlustele toimub kohapeal võistluste päeval.
6.2. Võistlustest osavõtumaks on 50 EEK.
6.3. Osavõtumaks tasutakse sularahas kohapeal.
7. Üldised kohustused
7.1. Võistleja peab võistluse käigus lähtuma lennureeglitest, teistest kehtivatest lennundusõigusaktidest ja käesolevast võsitlusjuhendist.
8. Karistused
8.1. Lennureeglite ja teiste lennundusõigusaktide eiramisel võistluse ajal võidakse võistlejat karistada võistluselt diskvalifitseerimisega.
9. Protestid
9.1. Protestiaeg lõppeb 15 minutit peale võistluste tulemuste avaldamist teadetetahvlil.
9.2. Protest tuleb esitada kirjalikult peakohtrunikule.
9.3. Protestimaks on 500 EEK, mis tasutakse peakohtunikule protesti esitamisel ning mis tagastatakse protesti rahuldamisel.
9.4. Protestid lahendatakse enne lõplike tulemuste väljakuulutamist kolmeliikmelise protestikomitee poolt kelle määrab peakohtunik.
9.5. Tulemused loetakse ametlikuks peale protestide lahendamist ja protestiaja lõppu.
10. Autasustamine
10.1. Autasustamine toimub võistluspaigas peale ametlike tulemuste avaldamist.
Maandumisalad

|