Tallinna Lennujaama eralennundust puudutavast poliitikast

Postitatud 31.oktoober 2003 | Postitaja Marika Kulmar
Tallinna Lennujaama eralennundust puudutavast poliitikast
Postitaja MarttiKuldma on Reede, Oktoober 31, 2003 – 10:09 PM EET,
Lisatud 30.10:
Eile toimus EEHL ja Tallinna Lennjaama juhatuste liikmete vaheline koosolek. Pooled tutvustasid teineteisele tekkinud olukorrast lähtuvaid seisukohti ning üritasid leida võimalusi probleemide lahendamiseks. Tallinna Lennujaama juhatus lubas üle vaadata lennuettevõtja sertifikaati omavatele lennukite käitajatele põhjendamatult soodsamad tingimused võrreldes sertifikaati mitteomavate, nö tavaliste eralendurite ees. Lahtiseks jäi nn e-perroonile pääsemine, briefingu mugavam kasutamine ja läbipääsulubade küsimused. Kohtumisest käegakatsutavaid tulemusi ei olnud, kuid pooled leppisid kokku, et tehakse edaspidi tihedamat koostööd eralennunduse normaalseks toimimiseks Tallinna Lennujaamas.

Põhiartikkel 23.10:
Tallinna Lennujaam on võtnud kindla suuna eralennundus Tallinna Lennujaamast välja süüa.
Selles suunas on viimasel ajal astutud mitmeid samme:

– tõsteti väikelennukite parkimistasusid enam kui 10 kordseks;
– Tallinnas baseeruvatel erapilootidel ei pikendata lennuväljal liikumiseks vajalikke lubasid.

Taustainfo:
EEHL kiri Tallinna Lennujaamale ja Lennuametile tllecaa
Tallinna Lennujaama vastus lennujaam_0310.pdf
Lennuameti vastus lennuamet_1610.pdf

Samuti on kuulda uuest aastast kehtima hakkavast korrast, mille kohaselt on erapilootidel ja lennuõpilastel võimalik oma lennukite juurde saada ainult läbi charterkassa ning kasutades Tallinna Lennujaama bussiteenust. Lennujaama ametnikega vesteldes tunnistavad nad, et eesmärgiks on eralennunduse väljasaamine Tallinna Lennujaamast, ametlikult nad seda aga kinnitada ei taha. Sestap siis tehakse rahaliselt ning ka protseduuriliselt eralendurite elu nii kibedaks, et praktiline lennutegevus ja ka lennukoolitus Tallinna Lennujaama baasil muudetakse ääretult ebameeldivaks või suisa võimatuks, samas alternatiive pakkumata.

Lennujaama poolsed argumendid lubade pikendamata jätmisele on turvanõuded. Samas küsiks vastu – kui palju probleeme on tekitanud lennujaama territooriumil liikuvad erapiloodid? Võibolla neid tõepoolest on, kuid mina isiklikult ei tea ühestki intsidendist.

Mis puudutab lennuohutust ja õhuruumi, siis selle eest on vastutav Lennuliiklusteenistus ja ei ole kuidagi Tallinna Lennujaama asi öelda kes ja kuidas tohib õhuruumi kasutada. Lennuohutust saab ja tuleb tõsta teiste vahenditega aga mitte kasutades ärakeelmist ja finantssurvet. Näiteks – kui on probleemid õppelennud tipptunni ajal, siis saab ju koolitajatega kokku leppida õhuruumi kasutamise suhtes.

Tundub, et tegu on Lennujaama ametnike nahahoidmispoliitikaga – mida vähem lennatakse, seda vähem jamasid ja kõige parem on kui üldse ei lennata.

Lõpetuseks küsiks – kas me siis sellist Eestit tahtsime?
Kuid EEHL ei kavatse pead norgu lasta – töötame südilt ning seisame era- ja harrastuspilootide õiguste ja huvide eest! Eesti erapiloodid on Eesti riigi kodanikud ning läbi Eesti riigile kuuluvate AS Tallinna Lennujaam aktsiate omavad ka erapiloodid normaalseid ja tavalisi õigusi kasutada Eesti riigi vara.
Et raputada unine arusaam kõigilt asjaomastelt – Tallinna Lennujaam EI OLE MÕNE AMETNIKU ISKLIKEST AMBITSIOONIDEST, SUBJEKTIIVSEST LENNUNDUSALALIIKIDE VÕI NENDE ESINDAJATE SOOSINGUST VÕI MITTESOOSINGUST JA HEAL AMETIKOHAL OLEVA AMETNIKU KOHAST KINNIHOIDMISEST LÄHTUVATE EBAOBJEKTIIVSETE OTSUSTE JÄRGI TOIMIV STRATEEGILINE ASUTUS. TA ON VABA MAA VABA RAHVA VARA, MILLEGA EI MÄNGITA LIIVAKASTIMÄNGE!
EEHL ASUB TÖÖLE…

5 kommentaari

Kommentaarid kuuluvad nende postitajale. Meie sisu eest ei vastuta.

Re: Tallinna Lennujaama eralennundust puudutavast poliitikast (Skoor: 0)
Külastaja on 10. 21, 2003 – 05:57 PM
Ei noh, täielik stagna aegne värk !!!
Ei ole paremat ja tervema mõistusega mõtlemist kui selles riigis, kus oleme. Saimegi vist liiga kaua lennundusega tegeleda ja seda arendada siin maal.
Ei ole olemas sõnu millega Lennujaama AS’i kirjeldada.

Ettepanek: Ega jää vist muud üle kui kiirelt uut platsi otsima hakata. Sakust välja 1km Kiisa poole, keset SUUUUURT heinamaad on üks heinakuivati, mida eelmine suvi nämmimas käisin, et sellest angaar teha ja kõrval olevatest heinamaadest jaguks maa ja ilm meile, kui omanikega kokkuleppele saab või siis ära osta. Kuivati ise on võimas, sinna mahuks ikka ühtteist ära (hind oli 30-40 000,- +0,4Ha). AGa remonti on vaja teha. Oma hammas ei hakanud üksi asja ajades peale. (peaks olema minu meelest napilt lähialast väljas)

tarmo.

    Re: Re: Tallinna Lennujaama eralennundust puudutavast poliitikast(Skoor: 0)
    Külastaja on 10. 21, 2003 – 08:02 PM
    Kas see pole mitte pisut lähedal maandumistrajektoorile neile suurtele rontidele?

    [ Anonüümsed kommentaarid pole lubatud ]

    Re: Re: Tallinna Lennujaama eralennundust puudutavast poliitikast(Skoor: 0)
    Külastaja on 10. 22, 2003 – 09:22 AM
    Ainukesed, keda 500 jala juures seal liikumas näen on Enimexi oranz transa ja Mi8 päästekopter. viimast on aga väga harva. Väikelennukid liiguvad seal 1000 jala juures, ja suured kotkad on ammu kõrgemale jõudnud. Eks Lennuametiga võib kägisemist tulla et liiga lähedal ettekande punktile aga kui sul pole MUUD VÕIMALUST.

    Tarmo

    [ Anonüümsed kommentaarid pole lubatud ]

Re: Tallinna Lennujaama eralennundust puudutavast poliitikast (Skoor: 0)
Külastaja on 10. 22, 2003 – 09:07 PM
Seda oligi oodata.Kõigepealt parkimistasude kümnekordistamine.Kuna see ei andnud piisavat efekti,töötati asja kallal edasi.Kõik need kitsendused ja korra uuendused on ilmselge era- ja harrastuspilootide mõnitamine.Mujal maailmas suhtutakse eralennundusse palju mõistvamalt.Tallinna Lennujaama juhtkond võiks mõelda sellele,et astudes Euroopa Liitu elavneb eralennuturism ka Eesti riigis.Seda nii väljuvate kui ka saabuvate lendude osas.Kuhu peaksid maanduma nt.Soome või Rootsi eralennukid kes soovivad külastada Tallinna?Kas nad peavad siis lendama Tartu,Pärnu või Kuressaare lennuväljale,et seejärel maad mööda pealinna jõuda?Kui (R)AS Tallinna Lennujaam oma tahtmise saavutab on see minu arvates vägagi tõenäoline.Veidigi lootust annab asjaolu,et EEHL on võtnud südameasjaks kõige selle vastu võidelda.EEHL juhatusele jõudu soovides ja Teie peale lootma jäädes

Heikki ,ULB piloot.

Re: Tallinna Lennujaama eralennundust puudutavast poliitikast (Skoor: 0)
Külastaja on 11. 02, 2003 – 05:28 PM
Jõudu EEHL-le…

Kommentaarid on suletud.