Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi pressiteade

Postitatud 7.september 2004 | Postitaja Marika Kulmar
Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi pressiteade
Postitaja Külastaja on Teisipäev, September 07, 2004 – 11:58 AM EET,
Kopteriga Robinson R-44 toimunud lennuõnnetuse esialgse uurimiskokkuvõtte kohaselt sai piloodile saatuslikuks halb lennu- ja ilmatingimuste analüüs ning öölennu ebepiisav kogemus. Puudega kokkupõrke hetkeks oli piloot kaotanud kontrolli kopteri üle.

Esmaspäeval, 6. septembril avaldas lennuõnnetuse põhjuste uurimiskomisjon esialgse aruande, milles kirjeldatakse käesoleva aasta kevadel Antsla lähedal traagiliselt lõppenud kopteriõnnetust ja tuuakse välja selle tõenäolised põhjused.

Esialgse uurimisaruande kohaselt purunes 11. mai õhtul Tallinnast Antslasse suundunud Robinson R-44 tüüpi helikopter kokkupuutel esmalt puudega ja seejärel maaga. Piloot hukkus kopteri purunemisel saadud vigastustesse silmapilkselt.

Kokkupõrke hetkel oli kopter lennukõlbulik ning kõik süsteemid töökorras, kütust oli piisavalt. Lennuõnnetusele eelnenuid tehnilisi rikkeid ja purunemisi õhusõiduki süsteemides uurimiskomisjon ei tuvastanud.

Uurimiskomisjoni tööst selgub, et puudega kokkupõrke hetkeks oli piloot kaotanud kontrolli kopteri üle. Ilmatingimused, milledesse piloot sattus õnnetusega lõppenud lennul, olid väga keerulised.

Lennuõnnetuse tõenäoliste põhjustena tuuakse esialgses uurimisaruandes välja õhusõiduki üle kontrolli ja ruumilise asendi taju kaotamine lennu kriitilisel etapil.

Lennuõnnetusele aitas kaasa piloodipoolne lennu- ja ilmastikutingimuste halb analüüs ning öise piiratud nähtavuse tingimustes lendamise ebapiisav kogemus. Uurimisaruande kohaselt võis õnnetuse toimumiseni viia ka piloodi hoolimatu suhtumine lennunduses kehtivate nõuete täitmisse ja riskide hindamisse.

Uurimise käigus kogutud materjali põhjal on sõnastatud rida ettepanekuid lennuohutuse parandamiseks ning päästetööde operatiivsemaks korraldamiseks.

Uurimisaruande lõplik variant valmib tõenäoliselt käesoleva aasta lõpuks, kui koostatud uurimisaruande kohta on laekunud kommentaarid ka kopteri tootjamaalt USA-st.

Lennuõnnetuse põhjuste uurimiskomisjoni esialgne aruanne (Lennuõnnetus helikopteriga Robinson R-44 Registritähis ES – HPV Astuvere, 11. mai 2004),
täistekst

Kommentaarid on suletud.