Üldkoosolek ja kevadseminar 19. märtsil

Postitatud 18.märts 2005 | Postitaja Marika Kulmar
Üldkoosolek ja kevadseminar 19. märtsil
Postitaja HendrikAgur on Reede, Märts 18, 2005 – 11:39 PM EET,
Lugupeetud EEHL liige!
19. märtsil kell 12.00 toimub EEHL üldkoosolek Tallinna lennujaama kõrval, Lennuliiklusteeniduse AS-i konverentsisaalis, asukohaga Kanali tee põik 3, Rae vald, Harjumaa. Palume kõikidel liikmetel osa võtta!
Üldkoosoleku päevakord:
– 2004 aasta EEHL tegevus- ja majandusaasta aruanne ja selle kinnitamine
– uue revidendi valimine
– uute EEHL liikmeks soovijate avalduste läbivaatamine ja liikmeks vastuvõtt
– päevakajalised küsimused ja soovijate sõnavõtud

Kell 14.00 EEHL kevadseminar
Seminari kava:
– 14.00 Ülevaade üleminekust JAA-st EASA-sse. Põhilised muutused.
EASA nägemus PPL litsentsidest ja lennukõlbulikkusest. Artikkli
refereering ajakirjast “Pilot”.
Rait Kalda, erapiloot
15.00 Olulised muudatused Eesti lennundusõigusaktides aastal 2005. Lennukite mootori ressursi pikendamisest.
Rein Porro, Margus Keerman, Lennuamet
16.00 Mittekontrollitavas õhuruumis ja lennujuhtimiseta (era- ja muru)lennuväljade seaduslikud ja kokkuleppelised protseduurireeglid.
Kert Kotkas, EEHL; Jüri Liivamägi, Pakker Avio, EEHL
17.00 Valmisolek ohutuks lennuks (Erapiloodi enese võimalikult adekvaatsest hinnangust oma füsioloogilisele ja psühholoogilisele seisundile ning nende seostest lennuohutusega).
Avo Luuk, TÜ psühholoogia dotsent
17.45 Visuaalne navigatsioon.
Leho Roots, Tartu Lennukolledz, füüsika magister
18.30 Vaba mikrofon keskusteluks

16 kommentaari

Kommentaarid kuuluvad nende postitajale. Meie sisu eest ei vastuta.

Re: Üldkoosolek ja kevadseminar 19. märtsil (Skoor: 1)
VillemAlango (villem@skydive.ee)
on 03. 20, 2005 – 06:59 PM
(Kasutaja info | Saada sõnum) http://www.zone.ee/tagahoov/
Päris tore oli – tänud korraldajatele.

Kahvatud fotojäädvustused on siin: http://villu357.pri.ee/gallery/.
NB: nende piltide nägemiseks tehke login (ekraani paremas ülanurgas) nime ja parooliga “eehl”. Siis ilmub õige pildikaust nähtavale. Pilte saab sealt ka alla tirida.

Päikest,
-villem-

Re: Üldkoosolek ja kevadseminar 19. märtsil (Skoor: 1)
KasparReili (reili@tac.ee)
on 03. 22, 2005 – 07:20 PM
(Kasutaja info | Saada sõnum) http://http://
Mina küll ühtegi pilti seminarist ei leidnud – ei eehl galeriist ega viidatud galeriist. Milles on asi ?

    Re: Re: Üldkoosolek ja kevadseminar 19. märtsil (Skoor: 1)
    JaanusTeiva (teiva@online.ee) on 03. 23, 2005 – 12:14 AM
    (Kasutaja info | Saada sõnum) http://www.pilots.ee
    mul küll töötab, kas sa sisse ikka logisid?

    [ Anonüümsed kommentaarid pole lubatud ]

Re: Üldkoosolek ja kevadseminar 19. märtsil (Skoor: 0)
Külastaja on 03. 23, 2005 – 10:25 AM
Seminar enamvähem ! Kuid esinejate hääle tugevus jättis küll soovida. Ja mõne mehe ettevalmistus oli rohkem kui puudulik. Soovitus, et lugege minu jutt internetist….no ma ei tea!
Põhise kriitika suunaks kurikuulsa Rein Porro suunas. Jutt mehel on tark (müts maha vahel), aga tema hoiak eralennunduse suhtes…..tahaks kangesti allkirju koguma hakata ühele lehele !!
See lõik on hetkel avalik kiri Rein Porrole. Ma olen kül ise veel roheline lennunduses, aga see mida ma näinud olen Hr. Porro poolt, hakkab mu karikat üle ajama. Ja ma tahan näha neid lendureid , kes ei toetaks mind !
Esimene asi põllule maandumine ! Porro arvates on see intsident. Vabandage Hr Porro, aga seaduses sellist asja pole ja sellist hoiakut meile, eralenduritele pähe määrida, on ikka liiast. Imestan ainult, et kaua eralendurid oma kõrvu pealigi hoiavad ja sellele käega löövad.
MInu jaoks kulmineerus Seminar sellega, Kui te Hr Porro räägite ilusti, et viga teinud (nt. intsidendi) lendurit ei karistada, vaid räägitakse sõbralikult. See ilus ja õige hoiak ! Aga kui Te samal ajal Enn Noorkõivule teiste juuresolijate juures näpuga vehite ja ütlete et “kül ma su (krt) veel vahele võtan”!, siis aidake minul ja teistel eralenduritel sellest aru saada ja hoiakut võtta!!! Sama olen ma kuulnud Teid ütlevad (minu enda juures olekul) Eesti kõige rahumeelsema instruktori Toomas Madissonile samu sõnu, ja ma usun et vist enamusele suurematele tegijatele eralenduritele Eestis.
Selline käitumine on rohkem omane poisekesele, kes võimu juurde pääsenud ! Väga tahan, et sellised kriipimised meie niigi kiratsevas eralennunduses ära jäävad. Seda räägivad kõik, aga miski pärast mõni mees jätkab oma liini samas vaimus, nagu demagoog.
Seega ootan Teilt vastust, ja arvan et ka kogu Eesti eralendurid tahaks arusaamist selle näpuga vehkimise kohta.
Ja kui minu lenduri käekäik selle avaliku kirja pärast tulevikus kannatama peaks, et julgen sellist asja kõva häälega rääkida ja üldse mõelda, siis ma teen siin Eesti meedias veel “intsidendi” .
Kuid ikkagi esialgu Teisse lugupidamisega suhtudes,
Tarmo Tüürimees
    • Re: Re: Re: Üldkoosolek ja kevadseminar 19. märtsil(Skoor: 0)
      Külastaja on 03. 23, 2005 – 11:39 AM
      Mida kuradit need kurvad sündmused siia puutuvad ? Üks asi on ‘kord’ ja tark või rumal lendamine !! Teine asi on see millest artikkel juttu teeb !!!
      TT

      [ Anonüümsed kommentaarid pole lubatud ]

      • Re: Re: Re: Re: Üldkoosolek ja kevadseminar 19. märtsil (Skoor: 1)
        VillemAlango (villem@skydive.ee) on 03. 24, 2005 – 12:05 PM
        (Kasutaja info | Saada sõnum) http://www.zone.ee/tagahoov/
        Tere Tarmo ja kõik teised ka,

        nii palju kui ma aru saan, on konfliktikoht järgnevas:

        Paljud [b]eralendurid[/b] kasutavad maandumiseks seritifitseerimata radasid (sõbra põllulapp) ja tahavad seda teha ka tulevikus. Oleks ülinõme, kui iga sellise akti jaoks peaks lennuameti luba nõutama. See pärsiks eralennunduse arengut ja soodustaks pohhuismi, millel on alati halvad tagajärjed.

        Samas näeb [b]lennuamet[/b] järgnevaid probleeme:
        1) Põllule mahatulek ei pruugi igale lennukile ja piloodile jõukohane olla, vahel vigastatakse lennukeid ja neid vigastusi kiputakse maha vaikima, mis on veel omaette ohuallikas. Maandumiskoha seisund peaks olema hästi välja selgitatud ent kas seda alati teha viitsitakse? Nii et parem oleks kogu seda värki piirata.
        2) Suvalises kohas mahatulek võib põhjustada huvitavaid õigussuhteid ja see oleks veel üks jama lisaks kõigele olemasolevale.
        3) Lennuametil ei jätku ressursse isegi jooksvate probleemidega tegelemiseks.

        Nüüd ma [b]küsin[/b]: kas see probleemala määratlus on adekvaatne? Kui ei, siis parandame ja kui jah, siis on võimalik dialoog käivitada ja lahendused välja töötada. Näiteks klubi- ja tsunftisised reeglid, protseduurid, mida tunnustatakse ja mis on “müüdud” ka lennuametile.

        Lennunduses olen roheline ent äritegevuses on igasugu konfliktide ületamine olnud osa minu argipäevatööst juba aastaid. Ausõna – sellest ajast tean vaid 2 juhtu, mil konfliktse käitumise algpõhjuseks oli vaimne küündimatus ja mitte ühtegi juhtu, mil tegelik põhjus olnuks pahatahtlikkus.

        Nii et kui jätaks emotsioonid kõrvale, siis peaks probleemid olema täiesti lahendatavad. Aga see lahendus saab tulla vaid meie endi poolt.

        Ma olen langevarjur. Kui see kuri Porro asjast kuulis (oli just lennuametisse maandunud), siis ütles ta et “ärge te pahaks pange aga teile paneme ka päitsed pähe” või midagi sellist. Praegu toob mees aga sedasama langevarjuklubi vahel lenduritele eeskujuks. Sest on tutvunud selle klubi n.ö sisestandarditega ja näinud et need toimivad.

        Aga nüüd võiksid kogenumad mehad ka midagi öelda.

        Päikest,

        (>========:)]¤[ -villem- (+372 5026064)

        [ Anonüümsed kommentaarid pole lubatud ]

    • Re: Re: Re: Üldkoosolek ja kevadseminar 19. märtsil(Skoor: 0)
      Külastaja on 03. 24, 2005 – 11:10 AM
      Tere Villem. Jah, ma tean et kohapeal olnuks teema üles võtta asjakohasem, aga tead ma seedisin seda asja pikalt enne kui välja ütlesin.
      Ma pooldan KAHEL KÄEL (!!!) korraliku lendamist, lennuseaduse ja -reegiltele allumist ja nende täitmist. Neid peabki täitma, aga härrased (!!!), kus te näete minu jutus üleskutset neid ignoreerima !!?? Te olete krt nagu stagnandid, kes keeravad jutu teistsuguseks ja tõlgendavad sõnu vastupidi ! Need kaks õnnetust, mida te siia pressida tahate, on tõesti lohaka lendamise tulemus. Kus te aga näete minu jutus üleskutset lohakusele !? Teate, ma pidin perseli kukkuma kui kuulsin Peedu lendamistest pimedal ajal (VFR) ja tema riskimistest. Ausalt öelda selline lendamine ei saagi kunagi teistmoodi lõppeda.
      Aga kuna vist mõnedel on siin eestikeele ja lugemisega probleeme siis ma võin veel kord öelda oma artikli mõtet! : Ühelt poolt lubatakse viisakad ja mõistlikud olla aga 5 minutit hiljem krt ähvardatakse näpuga vehkides:” kül ma su vahele võtan veel”!
      No kuulge inimesed, mõelge nüüd natuke. Ja kui te sellest aru ei saa, siis teie sugused ei tohiks üldse lennunudsega tegeleda sest ei pruugi ka reeglitest aru saada.
      Seda ma arvasinm et mu artikli sisu väänatakse selliseks, et “on põhjust karmimatekski sõnadeks”. No kuulge, võibolla teie puhul jah. Aga artiklis nimetatud nimed!? Kas mõnel mehel teist siin sõnavõtjatel on midagi nende isikute lendamiskultuuri kohta midagi kaevata !? Vaevalt küll !! Ja kindlasti ei ole need ainukesed lendurid, kes selliste ,otseöeldes ähvarduste osaliseks saanud on. Kindlasti on Hr Porro tubli ja asjalik mees, aga selline autoritaarne eralennunduse juhtimine Eestis ja käia veel võsavahel võsalendureid ähvardamas!? KAs te olete mõelnud miks Soomes võsalendamist pole ? Ja mida enam Lennuamet kruve keerab, seda rohkem tekib mul ka “pohhui” tunne ja käega löömise himu. Piisab sellest kui seadust täita ja kogu lugu. Aga alluda koeralikult kõrvad pealigi ühele mehele….. või olen ma asjadest valesti aru saanud ? Annaks jumal !!
      Nagu seminaril! Vaja on uut hooldusprogrammi. Oleks siis mees paari sõnagagi öelnud muutustest. Hooldusprogrammid on juba ammu-ammu olemas.
      Sa Villem ehamatasid !? Tead sõber, ehmu siis kui Hr Porro sulle kuskil lennuväljal ligi kargab, sõimab ja lubab sind millegagi “vahele võtta”. Mina olen pidanud seda mitu korda kuulma ja tõesti tõsiselt ehmuma, sest nii korraliku instruktoriga nagu mina lendasin……
      Ja veel! Mul on 49 sõpra mööda Eestimaad laiali ja kõik on mind kutsunud enda põllulapile lendama! Kas tõesti tuleb mul 49 luba taodelda lennuametist, et saaksin neile külla minna ?
      Ma ei saa aru mis kadedus on inimesel keelata vabalt lennata, kui ta täidab leenureegleid ja seadusi ja kasutab raadiot ka G õhuruumis ? See kisa-kära meie lenndamiskultuuri puudumisest on minu meelest üleliialdatud. Aga äkki ma tõesti ei tea mida mõned mehed siin “kükametsa” taga harrastavad. Eks see hooaeg saab näha.
      Igatahes ei olnud see jutt hooletu ja mõtlematu lendamise propageerimine, vaid VASTU PIDI. Sõnadel on omad tähendused ja ärge keerake neid millekski muuks. Ja Villem, veel kord…sülita siis kui sulle põhjuseta kraesse karatakse. Siis saad aru mida ma räägin !
      Lennakem siis hoolsalt, ei tee sigadusi ja järgime seadust ja reegleid. Siis ei juhtu midagi (kui just paha õnn ei ole)! Või ikkagi juhtub ?
      Tüürimees

      [ Anonüümsed kommentaarid pole lubatud ]

      Re: Re: Re: Üldkoosolek ja kevadseminar 19. märtsil(Skoor: 0)
      Külastaja on 03. 24, 2005 – 08:25 PM
      Mind ja usun, et ka kõiki teisi lugejaid huvitab, kes see Tarmo Tüürimees on. Kas ta on tõesti erapiloot??? Ma ei taha hr. Tüürimeest solvata, et ei tunne teda ega tea tema elulugu lennunduses. Kuid peale sellist kriitikat oleks kõigil hea meel teada saada tema elukäiku ning haridust lennunduses.
      Villemilt väga õige märkus, miks kohapeal ei küsita ega kommenteerita? Eks seljataga on kergem kritiseerida. Mul ei ole kriitika vastu midagi kui see on asjalik. Kahju, et seminarist pole ühtegi asjalikku ülevaadet ega märkust.
      Inimesed võib jagada kahte gruppi- need kes sepitsevad kuulujutte ja kiruvad seljataga, kuid inimesega näost näkku olles mängivad “sõpra” ning teised kes ei pelga inimesele avaldada oma arvamust näost näkku, isegi siis kui see kuulajale ei ole väga meeldiv. Oma lühikese elu jooksul olen kahjuks pigem kohanud inimesi, kes kuuluvad esimeste hulka. Rein kuulub nende teiste hulka. Ta on selletõttu saanud endale väga palju vaenlasi. Ka mina olen pidanud tema kriitikat ja irisemist taluma, võib-olla isegi kõikidest kõige rohkem. Olen olnud solvunud, vihane, kuid hiljem aru saanud, et Reinul on olnud õigus. Rein on inimene, kellel on palju elutarkust ja teadmisi ning ta ei pelga seda teistega jagada. Ta on nagu lennunduse hea isa, kes tahab säästa teisi vigu tegemast. Ütlen ka teistele ühe Reinu nõrkuse. Üks asi, mis teeb Reinule väga haiget, on see, et inimene=õpilane ei “kuula tema sõna”. Olen igapäeva elus seda ise väga palju kogenud ning talle ka öelnud, et ta ei saa kõiki säästa nende vigadest, et las inimene ka ise kogeb neid ja õpib oma vigadest, mitte sinu omadest. Kahjuks on “asju”, mis ei anna meile enam seda teist võimalust. Just lennundus on see valdkond, kus ei ole võimalik õppida oma vigadest, vaid kasulikum on seda teha teiste omadest.
      Nagu igalpool, on ka lennunduses igat sorti inimesi. Ühed kes ei talu kriitikat ja õpetamist ning teised kes on väga tänulikud vanematele kolleegidele, kui nad suvatsevad sulle oma teadmisi jagada. Ma arvan, et inimesed, kellel on olnud võimalus Reinu käe all õppida, on väga õnnelikud. Kooliajal võib-olla mitte, kuna nad on pidanud rohkem õppima ning vaeva nägema, kuid hiljem tänulikud olnud. Olen ise õppinud erinevate õpetajate all ning vihanud seda, kui õpetaja jätab alati midagi ütlemata, enda teada, et sinust tema konkurenti ei saaks, umbes nii, et “mina pidin selle tarkuse ise välja uurima, otsi sina ka ise see üles”. Rein on öelnud, et tema on õpilasega siis rahul, kui õpilane teab ja oskab temast rohkem.
      Mina soovitaksin ka teistel, kellel ei ole antud seda võimalust, et Reinu käe all õppida, siis kasutage teda praegu ära nii palju kui saate, et temast neid teadmisi endasse imeda. Teil läheb neid ükskord vaja, uskuge mind. Rein ei ole meid manitsemas ja õpetamas igavesti, ükskord väsib ka tema.

      Mis puutub antud seminarisse, siis olin ka ise seal ja kuulsin igat sõna. Ütleksin hr Tüürimehele, et tema on just inimene, kes sai asjast valesti aru. Juttu oli põllu peale maandumisest. Minu arvates valgustas Kert Kotkas väga hästi põllulemaandumise riske ja ohte ning kutsus kõiki mõistusele, kuna seadusandlus seda otseselt ei keela. Inimesed peaksid siiski aru saama, et üks asi on maanduda oma eralennuväljale ning teine asi suvalisele õhust määratud põllule. Seadusesilmis on nad võrdsed. Kui plats on eelnevalt “ettevalmistatud”, siis on võimalik riske maandada. Rein pööras tähelepanu just sellisele käitumisele, kus maandutakse õhust valitud platsile selleks mittesobiva õhusõidukiga. Tal on endal palju kogemusi platsile maandumisel ning teab, millised ohud sellega kaasnevad. Ning vaatamata tema hoiatustele on lühikese aja jooksul olnud mitmeid õnnetusi platsile maandumisel ning käitamisel. Sellest tulenevalt, et piloodid ei oska ise õigeid otsuseid teha, tuleb riigi poolt antud valdkonda reguleerida, et kaitsta inimesi ja õhusõidukeid.
      Mis puutub sõrmega viibutamisse, siis lihtsalt mõned inimesed vajavad “järelevaatajat”. See on nagu mõnede teismeliste lastega, kes vajavad, et neid pidevalt tagant utsitatakse. Ma usun, et inimesed, kellel on “vedanud”, et Reinu terav silm neid jälgib, siis saavad nad ka ise kunagi aru, et neil on tõesti vedanud.
      Sellest kommentaarist selgus, et inimesed seminaril olles ei saanud asjadest aru, neil oli palju küsimärke. Miks te ei küsi, ei tee märkusi, selleks ju seminari mõte ongi. Kui õpilased klassis ei küsi ega tee omapoolseid märkusi, siis on kaks võimalust, kas ei saada midagi aru või asi lihtsalt ei huvita. KUIDAS TEIEGA ON?
      Ühest kommentaarist kõlas läbi, et ega erapiloodid ei taha seadusi rikkuda. Kuid millegipärast juhtub seda iga päev? Kas siis lihtsalt on asi teadmatuses, ei tunta reegleid? Seda enam peaks targemate ja kogenumate jutte kuulama.
      Seminaril oli väga hea ülevaade vigadest- vead teadmatusest ja vääratused, näpukad. Ma sooviksin, et igaühes oleks natukenegi enesekriitikat, et ise analüüsida oma vigu, siis ei oleks meil vaja ka “järelevaatajat”.
      Lennundus on pidev õppimine. Kõigile ikka õppimistahet ning analüüsivõimet soovides,

      Helen Reinhold
      Lennuõpetaja

      [ Anonüümsed kommentaarid pole lubatud ]

  • Re: Re: Üldkoosolek ja kevadseminar 19. märtsil(Skoor: 0)
    Külastaja on 03. 23, 2005 – 11:24 AM
    .

    [ Anonüümsed kommentaarid pole lubatud ]

    Re: Re: Üldkoosolek ja kevadseminar 19. märtsil(Skoor: 0)
    Külastaja on 03. 23, 2005 – 11:33 AM
    Tulevad meelde, õigemini ei saagi unustada kahte kurba sündmust eelmisel aastal ja leian, et nii Lennuamet, kui uurimiskomisjonid on teinud küllalt põhjaliku töö ja pole väljunud viisaka käitumise piirest. Põhjust aga oleks olnud palju karmimateks väljenditeks.
    Aare GPL.

    [ Anonüümsed kommentaarid pole lubatud ]

    Re: Re: Üldkoosolek ja kevadseminar 19. märtsil (Skoor: 1)
    VillemAlango (villem@skydive.ee) on 03. 23, 2005 – 11:39 AM
    (Kasutaja info | Saada sõnum) http://www.zone.ee/tagahoov/
    Tere Tarmo,

    > Imestan ainult, et kaua eralendurid oma kõrvu pealigi hoiavad …

    Mina olen ka roheline eralennunduses ja tunnistan, et Sa ehmatasid mind praegu korralikult.

    Olen ma tõepoolest sidunud end seltskonnaga, kelle kõrvade normaalasend on peadligi? Ptüi, kurivaim küll!

    Kohapeal üles võetud diskussioon olnuks ju huvitavaks vahelduseks pikale kuulamisele ja preagu oleksime kõik selles muruväljade küsimuses jälle nõksu targemad.

    Päikest,

    villem

    [ Anonüümsed kommentaarid pole lubatud ]

    Re: Re: Üldkoosolek ja kevadseminar 19. märtsil(Skoor: 0)
    Külastaja on 03. 24, 2005 – 11:14 AM
    Vastuseks Hr. Tarmo Tüürimehele

    Kena kui rahvas oma arvamust väljendab ja on koht kus oma südantkriipivad mured ära saab rääkida. Kas pole?
    Kasutaks isegi seda võimalust, sest ei saa mitte aru, kes volitas Teid kõigi erapilootide nimel sõna võtma. Äkki avaldate selle saladuse? Nimelt, mina Teie arvamust mitte ei jaga ja neid piloote on veelgi.

    Ega minagi oma peaaegu 20 aastase lennundusekogemuse juures end teab mis “kõvaks-tegijaks” nimetada julge, aga ma pole veel aru saanud, et keegi mulle lennuametist miskit “pähemäärinud” oleks. Küll ütlen ausalt, et olen ise endale oma lolluste eest “tuhka pähe raputanud” ja püüdnud vigadest õppida ja kogemusest õpitut ka teiste edasi anda.

    Meeldib see meile või mitte, aga reegleid pole välja mõeldud mitte selleks et neid rikkuda, vaid neid järgida. Eestis kehtestatud reeglid VFR-lendajatele on vägagi tolerantsed. Nad võiksid või isegi peaksid olema rohkem piiravad, arvestades meie alles arenevat eralennundust, suhteliselt väikeste kogemustega piloote ja mõeldes eeskätt lennuohutusele.

    Ei näe ma ka miskit halba selles, et vahel keegi näppu vibutab ja moraali loeb. Pigem olen südamest rõõmus, et seda tehakse ja õnneks inimese poolt, kes tunneb seadusandlust ja kel suur kogemuste pagas just pilootide koolituse alal – seega teab mida räägib. Profülaktika mõttes oleks moraali lugemist vaja ehk lausa tihedamaltki teha. See arvamus on mul kujunenud oma 10 aastase lennujuhi-töö kogemusest. Kui tohib, siis lennujuhina tahaks nii mõnegi lennuõpetaja kapsaaeda kivi visata ja tuletada neile meelde, et peaksite õpilastele eeskujuks olema eeskätt oma lennundusliku käitumisega.
    Ei saa mitte nõustuda ka väitega, et meie eralennundus kiratsemas oleks, meil on lennukeid ja on ka piloote ja neid tuleb ka iga aastaga juurde. Pigem teeb muret see, et peale koolituse lõppemist nende uute ja noorte pilootide teadmised kiratsema võivad jääda. Kui teadlikud me selles küsimises siis oleme? Kui tihti omaalgatuslikult raamatud ette võtame ja oma teadmisi värskendame?

    Niisiis, palve endine, tehke oma avalikke pöördumisi ja meediakolliga ähvardamisi edaspidi ikka enda nimel (või varjunimel). Ja kui soovite selle eriarvamuse väljaütlejat näha, siis olete alati teretulnud minuga kontakti võtma

    Kõrgelennulist piloodi-käekäiku Teile soovides ja ikka sinist taevast,

    Marika Kisand
    lennujuht, purilennuõpetaja ja erapiloot

    [ Anonüümsed kommentaarid pole lubatud ]

    Re: Re: Üldkoosolek ja kevadseminar 19. märtsil(Skoor: 0)
    Külastaja on 03. 24, 2005 – 11:25 AM
    >>Soovitus, et lugege minu jutt internetist….no ma ei tea!

    Kes nii ütles? Äkki tõesti on ta jutt internetis? Sellest seminarist saab mul varsti ka väike sisuline ülevaade valmis. Kui viidatakse minu kirjutatud juttudele, siis see on mulle igatahes suur au.

    >>Esimene asi põllule maandumine ! Porro arvates on see intsident. Vabandage Hr Porro, aga seaduses sellist asja pole ja sellist hoiakut meile, eralenduritele pähe määrida, on ikka liiast.

    Kui lennuki käsiraamatus on keelatud maanduda väljaspool sertifitseeritud lennuvälja, siis põllule maanduda ei tohi. Ikaruse kasutajana usaldan mulle õpilase ajal kätte jagatud eesti keelde tõlgitud Ikaruse käsiraamatut, kust ei leidnud märget sellise keelu kohta. Siiski kui ükskord lennuki juurde lähen, vaatan sealt järgi ja võtan seisukoha.

    >>Kui te Hr Porro räägite ilusti, et viga teinud (nt. intsidendi) lendurit ei karistada, vaid räägitakse sõbralikult.

    Mina olen aru saanud, et ei karistata intsidendist teatamise eest. Pole aru saanud, et ei karistata intsidendi sooritamise eest.

    >>Aga kui Te samal ajal Enn Noorkõivule teiste juuresolijate juures näpuga vehite ja ütlete et “kül ma su (krt) veel vahele võtan”!, siis aidake minul ja teistel eralenduritel sellest aru saada ja hoiakut võtta!!!

    Pidasin seda sõbralikuks nöögiks nende vahel. Sain aru, et kui Enn jälle millegi vastu eksib, siis jälle saab karistada.

    Marika Mitte Lennujuht

    [ Anonüümsed kommentaarid pole lubatud ]

    Re: Re: Üldkoosolek ja kevadseminar 19. märtsil(Skoor: 0)
    Külastaja on 03. 24, 2005 – 12:20 PM
    Thjahh… sinist taevast…tänud….sinisilmsust…ei aitähh.
    Paistab, et enamus ei tea veel paljusi asju mis kellegi vahel toimunud. Vägisi tuleb peale mõte , et mis minagi siin pläkutan. Tõmban ka kõrvad pealigi ja lähen massiga kaasa !! MASENDAV , mis jutt !!
    Tüürimees

    [ Anonüümsed kommentaarid pole lubatud ]

Re: Üldkoosolek ja kevadseminar 19. märtsil (Skoor: 1)
HendrikAgur (hendrik@pilots.ee)
on 03. 26, 2005 – 12:35 PM
(Kasutaja info | Saada sõnum) http://www.pilots.ee
genBBcodeDisplay(Head diskussioonil osalejad.
Diskussioon on edasiviiv. Kuid kus lõppeb diskussioon ja algab lahmimine? See piir on õhkõrn, kus inimeste objektiivsus võib asenduda mittepädeva subjektiivsusega. Nii mõnegi kommentaatori puhul ka varasemates probleemide kommentaaride puhul tunda emotsioonide ülekeemist. Tarmo Tüürimees – maameheliku otsekohesesusega kritiseerid seminari ja selle kulgu. Hea meel on selle üle, et oled julgenud oma nime alla kirjutada. Tubli mees! Pahatihti inimesed seda ei julge. Sellega näitasid kahte asja, esiteks et Sul on oma arusaam, teiseks, et oled aus mees. Esimese puhul puhul sooviksin aga väga korrigeerida Sinu arusaama Eesti eralennundusest. Ja kui seminariruumi tagareast kõneleja jutt pole päris hästi kuulda, saab lihtsalt sealsamas nö onlines paluda kõnelejal valjemini rääkida .

Kui suudaksin Sinu arusaama Eesti eralennundusest positiivses suunas muuta, ehk siis polekski hinnang seminarile „enam-vähem“ kõige hullem. Kuid samuti ei tahaks hästi nõustuda terminiga „kiratsevast eralennundusest“.

Eesti eralennundus on täpselt meie, st Eesti rahva, keda on ca 1,5 miljonit, nägu. Me oleme teel ja areneme. Pole nii, et erapiloodid on mingi grupp inimesi, kes on stoiliselt olnud ja jäävad. Omade privileegide (ainus, mis eristab neid teistest kaaskodanikest – ühiskonna organite poolt omistatud õigus lennata iseseisvalt rahva je tema maade kohal, piloteerides iseseisvalt õhusõidukit ning huvi lennunduse-lendamise vastu) kuid ka veidruste ja kiiksudega. Veider lähenemisnurk ala lahtikirjutamisel, eks? Aga mõelgem korraks nii. Samamoodi on olemas Eesti ooperilaulu kultuur ja tase ning sama näiteks, palun väga, kasvõi vehklemises.
Tahan öelda, et nii väikese rahva arvu juures on sellisel alal, nagu eralennundus, ka alaga tegelejaid suhteliselt vähe, seega iga ala inimene omab suurt kaalu kogu valdkonnale värvingu kujundamisel nii kvaliteedis kui kvantideedis.

Selgepiiriliselt võib nn uue Eesti eralennunduse alguseks lugeda 90ndate algusaastaid, kui entusiastlikult alustasid esimesed ärimehed, kelle vaimustus tänaseks kahjuks on enamaltjaolt raugenud. Nemad viisid ka kuvandi eralennundusest, kui rikaste ja valitute hobist inimeste kauamuutumatusse teadvusse. Vaid aeg on arusaama muutnud ning lennunduse juurde toonud tavalised toredad inimesed meie kõigi seast, viies ühtlasi reeglite eirajad (loodusseaduste, füüsika- ja lennureeglite…) ning lennukitesse, kui huvitavatesse, kuid paraku ajutistesse meeleolu tõstvatesse laste leludesse suhtujad. Seda need kindlasti pole.

Üldkoosolekust ja seminarist. Head EEHL liikmed, meid on nüüd täpselt 80. Aastaga on juurde tulnud 17 liiget ning lahkunud 4, liiget, neist üks kahjuks jäädavalt… mälestame veelkord Andrest. EEHL liikmete nimekirjast on kustutatud alates käesoleva aasta algusest isiklike avalduste alusel Rene Porro, Rein Porro ja Helen Reinhold.
19. märtsil valis esitatud avalduste ja peale liikmekandidaatide lühitutvustust üldkoosolek oma uuteks liikmeteks neli aktiivset lennundusinimest: Raul Reap, Rait Kalda, Arvo Sild ja Peep Lauk. Palju õnne Teile, st meile kõigile!

Veidi liidu arengust
• Kui 2003 aasta oli sisseelamisaasta ning liikmed ei tunnetanud veel täpsemalt EEHL arengusuundi, siis 2004 aastal hakkasid selekteeruma aktiivsemad liikmed, kelle sooviks on tõeliselt arendada eralennundust.
• Noorel organisatsioonil puudus autoriteet ja mõjuvõim, mida on aga suhteliselt lühikese ajaga saavutatud läbi erialase tegevuse.
• Tallinn Airshow – Piibe Lennushowd korraldades tuli Liidul ennast maksma panna nii riigiasutustes kui üldsuse silmis. See õnnestus. Liidu juhatuse meelest on organisatsioon muutunud monoliitsemaks, konkreetsemaks ning mõjuvõimsamaks

Suuremateks lennuüritusteks 2004 aastal olid: Tallinn Airshow 2004 – Piibe, Rakvere Lennupiknik, Riidaja lennuüritus, “Lend üle Torupillitalu” ja Haapsalu Lennupiknik. Väiksemad üritused Peedu lennuvälja rajatähistuste ehitamine, Torupillitalu lennutalgud, EEHL karikaetapi täpsusmaandmis- ja pommitamisvõistluste korraldamine Rakveres, Riidajal, Kuressaares, Haapsalus, Ridalis.
Koolitustegevus 2004: Kevadseminar (õhus esinevad eriolukorrad, muudatustest õhuruumis seoses NATO-sse astumisega), Sügisseminar (eralennundus lennujuhi pilgu läbi, lennuplaanide spetsiifika) ja Lennuõpetajate täiendkoolituse alane nõupidamine.

Majandusaasta aruande kokkuvõte:
KASUMIARUANNE 2004
Tulud 602 048 EEK
Liikmemaksud 21 900 EEK
Annetused 220 564 EEK
Tulu ettevõtlusest 3 500 EEK
Kulud 600 250 EEK
Seminari kulud 11 882 EEK
Sihtotstarbelised kulud 584 443 EEK
Tegevuskulud 15 676 EEK
Tulem 1 798 EEK

BILANSS 31.12.2003
Aktiva 11007 EEK
Raha ja pangakontod 5132 EEK
Laekumata liikmemaksud 5400 EEK

Passiva 11007 EEK
Ettemaksud 300 EEK
Tasumata arved 0 EEK
Aruandeaasta kasum 1842 EEK

EEHL revident Maret Allik luges ette aruande kokkuvõtte 2004 aasta tegevus- ja majandusaasta aruande, mis kinnitati üldkoosoleku poolt ühehääselt. Samas esitas ka Maret Allik avalduse revidendi kohalt tagasivalimiseks seoses suurenenud õpp
Uueks revidendiks valiti Toomas Uibo. Revidendil on õigus osaleda vastavalt põhikirjale juhatuse koosolekul mittehääleõigusliku osalejana.

Kommentaarid on suletud.