|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
6 kommentaari
Kommentaarid kuuluvad nende postitajale. Meie sisu eest ei vastuta.
Re: Lennuralli 2005 karikasari (Skoor: 1) HendrikAgur (hendrik@pilots.ee) on 05. 31, 2005 – 10:49 PM (Kasutaja info | Saada sõnum) http://www.pilots.ee |
Lisainfoks veel: Eelregistreerimisel on kindlasti vaja märkida lennuk, kutsung, ekipaazi liikmed, lennuki Va (manoeuvring speed), et kontrollida planeeritud trassikiirusi ning teha need osavõtvatele lennukitele vastavaks (vajadusel teha ühises arvestuses üks kiiremate lennukite grupp), paika panna orienteeruv ajakava ja stardijärjekord, et kohtunikud saaksid ette valmistada vajaliku arvu abimaterjele. Veel: Ekipaaz kokku peab vastama Lennundusseadusele. Samas huvitav väljakutse ka: 1) lennuõpilastele, kes koos lennuõpetajaga vastava arvu lennutunde omavana võivad täiesti vabalt ralli-võistlustel osaleda, (navigaatori või koguni piloodina osalemine täiesti mõeldav, ralli toimub ju VFR tingimustes kõikide lennureeglite kohaselt). Maandumisvõistlustel muidugi sobib õpilasele parem iste ja täpsusviskaja roll. 2) Ametpiloodid ja liinilendurid Eesti lennufirmadest. Aeg oleks võtta ühendust mõne väikelennuki operaatoriga, teha vajalikud lisa-kontrolllennutunnid väikelennukil ja panna kirja ennast osalejana, kui mitte piloodina, siis vähemalt navigaatorina ekipaazi. Muide paljudel harrastuspilootidel oleks kiusatus võrrelda oma oskusi-vilumusi suurte IFR-kogemustega profipilootidega. |
Re: LENNURALLI 2005 (Skoor: 1) MeelisPang (carsec@hot.ee) on 06. 09, 2005 – 12:51 PM (Kasutaja info | Saada sõnum) http://www.hot.ee/carsec |
Lugedes seda( http://www.pilots.ee/downloads/rally.doc ) kirjutist,riivasid silma karjuvad kirjavead.Avalikult üleval rippuv artikkel peaks enne avaldamist olema ikka vigadest puhastatud.Ka pisuke stiilitunnetus ei teeks paha… |
Re: LENNURALLI 2005 (Skoor: 1) HendrikAgur (hendrik@pilots.ee) on 06. 10, 2005 – 08:45 AM (Kasutaja info | Saada sõnum) http://www.pilots.ee |
Meelisele tänud märkuste eest. Samas kus viga näed, tule ja aita ja seda saab teha ka muul viisil, kui avaliku kommentaarina. Mitte et ma sellest väga heidutunud oleks aga vaat mis, kui ikka ise palju ette võtad, juhtub ikka vigu, ka kirja…, saati veel stiili. Lihtsalt soovisin välja öelda selle, et paljud võtavad nii iseensestmõistetavalt seda, et keegi teeb ära, korraldab ja organiseerib ning see tundub ju lausa loomulik. Siis märkusi teha, poriseda, ette heita, niiviisi kõrvalt… noh, ma ei virise aga pole just hea toon. Kõige mõnusam on ikka kui käed ka ise külge lüüa. Ei viitsi? Mõtlemise ja tahtmise asi. Aga karavan läheb edasi… Muide just nende ridade kirjutamise hetkedel toimetavad tarmukalt Lennuralli korraldajad kusagil Mulgimaa heinamaade ja metsade ääres, valmistuvad homseteks võistlusteks. Heinar Kalam, Jaan Karlsson ja Edvin Penart, peakohtunik, kes oli aasta erapiloodiks 2004. Tublid mehed kõik, tõelised lennundusentusiastid! Siin aga edastan vahva kirja meremehelt, keda head võistlejad, võiksite kaaluda kutsuda oma meeskonda, veel pole hilja: Lennuralli 2005 Saadetud: 06. 03, 2005 – 10:51 AM Aidar Lees-Leesmaa |
Re: LENNURALLI 200 (Skoor: 1) HendrikAgur (hendrik@pilots.ee) on 06. 15, 2005 – 12:19 PM (Kasutaja info | Saada sõnum) http://www.pilots.ee |
Ülekaalukalt võitis uudse lennuralli etapi Priit Palumaa ekipaaz Agroskai. Imetlusväärselt leidis meeskond kõik kontroll-poöördepunktid kätte. Bravo! Allakirjutanu meeskond Öökull, kes küll üldarvestuses tuli teiseks (seda tänu parematele tulemustele täpsusmaandumis- ja pommitusharjutuses), põrus lennurallil täielikult – üks leitud punkt ja lennu lõpusosas peaaegu eksimine ei tee küll au :), rääkimata ületatud ajalimiidist. Arutamistvajavat meeskonna arvates aga reeglistikus on: näiteks seekord ei olnud meeskondadele antud lennueelne ettevalmistusaeg võrdne. Igal hilisemal väljalendajal oli ajaeelist täpselt nii palju, kuivõrd hilisem oli tema väljalennu aeg. Nii kujuneski, et Öökullil oli ca 35 minutit ettevalmistuseks, võitjal aga ca 1h rohkem. Pidasime esialgu etteantud ülesannet peaaegu võimatuks, paraku kummutas selle aga võitja, kes oma osavusega tõestas, et tavaline erapiloot meie seast koos oma pojaga saab lahedasti hakkama. Priit, ausõna, Sinu esialgsest ladusast rõõmsameelsest selgitusest peale lendu jäi mulje nagu oleksid kohtunikult originaallegendi näpanud 🙂 Nali muidugi. Teistel tulijatel olid ikka näod tõsised ja pea probleemidest kumisemas. Sellegipoolest teeb meeskond Öökull ettepaneku nn emakaardil jätta alles koordinaatide leidmise võimalus ning kontrollpunktide seletustel võiks juures olla vähemalt olustiku legend (“punase katusega laut”, “raba servast põhjas jõe ja kruusatee vahel” vms). Esialgugi, et inimesed harjuksid. Ja tunnistama peab, et GPS-id on meid ikka piisavalt rikkunud. Gps-ga harjunutena, oleme ilma nendeta justkui uues situatsioonis, kui navugeerima peab täpselt, visuaalselt. See, mida tegelikult peame oskama. Oi-oi-oi, ütleksin ja kutsun üles rohkem ilma heade abivahenditeta hea ilmaga tavamarsruute lendama, harjutamise pärast. Samas kogu see ralliharjutus on ikka väga-väga hariv. Tunnistan. Ülesannete peale mõtlen ja analüüsin siiani, mis tegin valesti ja mida oleks pidanud arvestama. Jõudu uute rallide korraldamisel ja kutsun kõiki osa võtma! Lendajatele on see ikka superhea õpe ja kogemus. Võistlusmoment lisaks kõigele. Head osalejad ja korraldajad, palun lisage ka omi muljeid, tähelepanekuid, ettepanekuid! |
Re: Re: LENNURALLI 200(Skoor: 1) marikak on 06. 15, 2005 – 04:36 PM (Kasutaja info | Saada sõnum) |
Kiidan Edvin Penartit sellise võistluse maaletoomise eest ja teisi ürituse hea korralduse eest! Kogemus oli tõesti väga huvitav ja kasulik.
Kui järgmisel võistlusel sama tiimiga osalen, siis on tõesti parem mind sanga panna. Enn on parem maastiku äratundja. Natuke teistmoodi pean koostama navigatsioonilise lennuplaani, et enam ei loeks järgmise punkti kurssi valesti ette. Kui oleks emakaardi lennukisse kaasa saanud, siis võibolla oleks 1-2 punkti veel üles leidnud. Mina arvan, et muid muudatusi reeglistikus küll vaja teha ei ole, kui et iga tiim saab 30 min enne oma starti emakaardi kätte. GPS lennukis on minu jaoks ainult lisakaal. |
[ Anonüümsed kommentaarid pole lubatud ]
Re: Re: LENNURALLI 200 (Skoor: 1) aidar (aidar@laevakompanii.ee) on 06. 28, 2005 – 01:46 PM (Kasutaja info | Saada sõnum) http://www.laevakompanii.ee |
Mõned mõtted siis ka pealtvaataja seisukohast. Iseenesest huvitav ja tore ettevõtmine. Pisut ehk kedagi (loe: mitte suur lennuhuviline abikaasa) häiris natuke pikaleveninud algus, aga ei sest hullu midagi. Ralli osa pealtvaatajatele kuidagi nähtavamaks ei tee, siit siis ka üks ettepanek: kui võistlejad startinud, võiks kogu info lähteülesandest (nt.emakaart ja juhend) olla välja pandud ka pealtvaatajate jaoks. Kes lennata ja vaadata ei saa, saab vähemalt kaas mõelda. Teine ettepanek, kogemuste põhjal, mis toimus eelmisel aastal Kuressaare lennupäevadel: kui tehniliselt võimalik, võiks lennuinformaatori (või lennujuhi) ja pilootide vahelise jutu lasta suurtesse kõlaritesse ka pealtvaatajaile kuulamiseks. Annab kindlasti huvitava ülevaate selle kohta, mis toimub ja kuidas side üldse käib. Navigatsioonist. See, et GPS ja üldse igasugune kaasaegne aparatuur rikub – õigem küll öelda teeb laisaks on küll ilmselge. See nii kõigil elualadel ja vaevalt , et ta lennunduses teisiti on. Aga kes tahab klassikalisi meetode meelde tuletada, siis soovitan soojalt vaadata http://www.navfltsm.addr.com/index.htm Mõeldud sealne info küll üsna algajatele ja arvutitaga lendajatele (minu tase:-) ), aga kordamine pidavat olema tarkuse ema…. Ja põhiline pluss sellise kordamise-harjutamise juures, et kui arvuti ja netiühendus olemas, siis lennutunni hind tuleb täpselt 0 EEK-u. Kõigile jõudu edaspidistes tegemistes ja kui rohkem ei ole, siis 1 pealtvaataja on ka edaspidi vähemalt kindel. |