Varstu lennuraja pidu 15. juulil

Postitatud 13.juuli 2006 | Postitaja Marika Kulmar
Varstu lennuraja pidu 15. juulil
Postitaja HendrikAgur on Neljapäev, Juuli 13, 2006 – 04:46 PM EET,
Taasavatava Varstu lennuvälja auks korraldab EEHL koostöös Mõniste vallavalitsusega Varstu lennuraja peo 15. juulil Võrumaal Varstus.
Varstu Lennuvälja sihtasutus ja Mõniste vallavalitsuse liikmed tutvustavad avatava lennuväljaga seotud plaane, kuulatakse muusikat ja aetakse lennundusjuttu.
Tutvustatakse maa peal erinevaid lennuvahendeid.
Eeldatavalt saabub kuni kümne väike- ja ülikerglennukit, sh võimalusel Kaitseliidu AN-2 ja kopter, motodeltaplaan, mootorpurilennuk ja purilennuk.

Maandumisel on kasutuseks mururada 600 x 20 m, sellest 400 x 20 m on puhastatud ja parandatud asfaltrada. Otstes on üleminekud heinamaale. Kõrgtakistusteta avatud maastik rajapikendustel ca 3 km. Raja läved on tähistatud ning paigaldatakse ajutine tuulekott.

Maandumisteks ja startideks antakse informatiivse iseloomuga raadiosidet raja olukorra ja ilmastiku kohta visuaalsel vaatlusel, sagedusel 125,0 Mhz kutsungi ”Varstu raadio” all. Lennuvälja kasutamine on kooskõlastatud maaomanikuga.

15.07.2006 alates kella 10-st on rada saabuvatele lennukitele avatud. Tulemas on Jak 52, Cessna 172, Cessna 150, Jodel, Ikarus 42, Blanik 13, Wilga 35, An-2 ja kopter Robinson 44.
Raja kasutamise kohta toimub pilootidele briifing kell 11.00.

Orienteeruvalt kell 18 on Varstu lennuraja jooksukross 800 meetrit. Auhind parimatele.

7 kommentaari

Kommentaarid kuuluvad nende postitajale. Meie sisu eest ei vastuta.

Re: Varstu lennupäev 15. juulil (Skoor: 0)
Külastaja on 07. 10, 2006 – 04:50 PM
Kas austatud korraldajad on ka sellele mõelnud, et samal ajal on Ridali Lennuväljal lennupäev ning samal raadiosagedusel võib üritus tõsiselt segama hakata Ridalis lendamist?
Lennuohutusele see vähemalt küll kaasa ei aita.

Alari
Ridali Lennuklubist

      • Re: Re: Re: Re: Varstu lennupäev 15. juulil(Skoor: 0)
        Külastaja on 07. 16, 2006 – 08:40 AM
        Termin “võõrad lennupäevalised” riivab kõrva. Eestis on lendajaid liiga vähe, et “omadeks” ja “võõrasteks” jaotada. Kuusikul ei ole haruldane olukord, kus samaaegselt lendavad kaks purilennuklubi, pilotaaži- Jak, langevarjurid ja raja teises otsas veel mudelistid. Viimased küll raadiosideta, kuid vastastikku peab teineteisega ikka arvestama. Siis tulev veel mõni mootor- või ülikerglennuk… Kuni sõjavägi Nurmsi klubi Tapalt välja ajas, kostis ka Tapa raadioside ära.
        Kõige selle juures ei ole keegi “võõras”. Hoitakse kõrvad lahti, kuulatakse teiste asukohateateid ja kavatsusi ning minnakse sidesse kui eeter vaba.
        PS. Ei ole Varstu ürituse korraldaja ega osaleja.

        [ Anonüümsed kommentaarid pole lubatud ]

    • Re: Re: Re: Varstu lennupäev 15. juulil(Skoor: 0)
      Külastaja on 07. 11, 2006 – 11:26 AM
      Tere
      Kas Te Ridali Lennuklubi esindajaga ka olete raadioside teemat arutanud? Arvestage tingimata purilennu eripära, puudub neil ju tõstejõudu tekkitav jõuallikas ning igasugune info tõusuallikatest õhus on purilendurile HÄDAVAJALIK. NB! Sellise info liikumist ei tohi mootorlendurid pärsida. Ridali lennuväljal lendavad ka lennuõpilased! Arvestage ka teistega, valige peo lennuvälja liikluse jaoks mõni teine r.-sagedus.
      Matti

      [ Anonüümsed kommentaarid pole lubatud ]

      Re: Re: Re: Varstu lennupäev 15. juulil(Skoor: 0)
      Külastaja on 07. 12, 2006 – 12:53 AM
      Jabur jutt. Lennuohutuse seisukohalt on see pigem ohtlik, kui ohutu, kui võõrad lennupäevalised sageduse oma lobaga ära blokivad. Nii võib iga üks oma põllu peal klubidele eraldatud sagedusel “kuuldemänge” korraldada. Ridalipoisid peaks kindlasti Lennuametile järelpärimise selle kohta tegema. Omavoli täielik!

      purilendur

      [ Anonüümsed kommentaarid pole lubatud ]

      Re: Re: Re: Varstu lennupäev 15. juulil(Skoor: 0)
      Külastaja on 07. 12, 2006 – 10:07 AM
      Purilendurite meelepaha on vaja vist lahti seletada. Solvumiseks on põhjust, kuna seda raadioside kattumist olete arutanud ainult omavahel. Ridali inimesed kehitavad kõik õlgu, pole keegi meie käest nõu küsinud. Palju te teadsite selle arutluse juures purilennu omapära ja ridali torni (ehk köögi) saatja eripära? Eks me ole sunnitud nüüd kasutama kah käsisaatjat lennujuhtimises, et maapealne side Varstu käsisaatjaga lennujuhti üle ei räägiks. Sealjuures peame hoiduma purilennus tavapärast lennukilt-lennukile sidest. Ühesõnaga meie peame kärpima oma lennuohutust selleks, et Varstus oleks ohutum. Sealjuures pole meiega keegi arutanud, kuidas lennupäeval käituda ja kuidas sidet pidada. Meid on lihtsalt fakti ette seatud. See on nahaalsus, mis ajab marru.

      Kuidas oleks, lepime mõne vallaga Tallinna külje all kokku, et teeme sinna lennuvälja. Ise otsustame, et lennu juhtimiseks kasutame Tallinn torni või lähenemise sagedust ja siis tuleme sealsete lennujuhtide suureks üllatuseks tipptunnil eetrisse. Ja kui keegi solvunud on, siis õigustame – see on kõik lennuohutuse huvides.
      Teine Hendrik

      [ Anonüümsed kommentaarid pole lubatud ]

  • Re: Re: Varstu lennupäev 15. juulil(Skoor: 0)
    Külastaja on 07. 11, 2006 – 09:08 AM
    Oleme raadiosageduste kattumist mitu korda arutanud ja leidnud, et lennuohutuse seisukohalt on ehk paremgi kui suhteliselt lähedal(lennuväljade vahe ca 35 km) lendavad õhusõidukid kasutaksid sama sagedust.
    Ootame demolendudele Ridali klubist kindlasti ühte purilennukit ja mootorlennukit, et vaatajatel huvitavam oleks.
    Korraldajate poolt
    Enn Noorkõiv

    [ Anonüümsed kommentaarid pole lubatud ]

Re: Varstu lennupäev 15. juulil (Skoor: 0)
Külastaja on 07. 11, 2006 – 09:18 AM
Info Varstu lennuraja kohta on lennuväljade/platside info all. Seal on ka ümbruse kaart ja kordinaadid. Foto on vana. Tänaseks on rada puhastatud. Asfaltrada 14/32 on 400 x 20 m ja pikendatud heinamaal veel 200 m võrra.
Enn Noorkõiv

Kommentaarid on suletud.