Kuusikul lendamisest – koosoleku protokoll

Postitatud 7.veebruar 2007 | Postitaja Marika Kulmar
Kuusikul lendamisest – koosoleku protokoll
Postitaja parasiil on Kolmapäev, Veebruar 07, 2007 – 11:54 AM EET,
6. veebruaril said kokku Lennuliiklusteeninduses Kuusikul lendavate organisatsioonide esindajad, et arutada õhuruumi kasutamisega seotud problemaatikat enne hooaja algust.

Kohalviibijad:

Üllar Salumäe, LLT AS
Enn Noorkõiv, Tackmer Air
Katrin Klimson, Lennuamet
Eve Härm, Lennuamet
Aleksander Dintsenko, Lennuamet
Arsen Dzamanashvili, Eesti Lennuklubi
Sergei Aranson, TSK Bekas
Aleksei Hütti, MTÜ Tallinna Aeroklubi
Aleksander Denistsev, MTÜ Tallinna Aeroklubi
Viktor Belov, MTÜ Viklend
Tanel Kulbas, Lennuamet
Sergei Männik, LLT AS
Raul Reap, Eesti Langevarjuklubi, Esimene Aeronautikaklubi
Tiit Paananen, Eesti Langevarjuklubi, EEHL

Eesmärgiks seati
– vaadata üle Lennuliiklusteeninduse ja Kuusiku lennuvälja haldaja vahelise lepingu sisuline pool
– leppida kokku vajalikud muudatused Kuusiku läheduses oleva õhuruumi ehituse ja kasutamisprotseduurides
– arvestadada eri huvigruppide (langevarjurid, purilendurid, pilotaazlennukid, motodelta ja era- ja harrastuslendurid) vajadustega 2007 aasta hooajal tegutsemisel.

Vajuta Loe edasi…

Lennuliiklusteeninduel on Kuusiku lennuvälja käitamisega seonduvad olemas koostööleping aastast 2004 Tallinna aeroklubiga
Käitajaid on tegelikult rohkem

Seame eesmärgigks koostöölepingu EANSi ja Kuusiku lennuvälja haldajaga. Teiste osapoolte vajaduse peavad sisalduma selles.

Probleemid
– õhuruumi reserveerijaid / alade aktiviseerijaid on mitu, alade aktiviseerimine on lohakas ja inimlik faktor mängib liiga suurt rolli.
– olemas purilennuala ja langevarjuhüppeala, reaalseid soove on erinevaid, 10km ringe, ei ole püsitud seal ringi sees.
– Kui nende alade konfiguratsioon ei rahulda. Võibolla tuleks alasid teistmoodi kujundada. Kehtestada 5 või 10 miiline ring ümber lennuvälja.

Vältida palju erinevaid lepinguid ja erinevaid protseduure. Ühtsed protseduurid kokku leppida. Lepingusse kõikide osapoolte protseduurid.

Kuidas rahuldada eri osapoolte vajadusi? Määrata kindlaks tsoonid täpsemalt.

Arutati ka lennuplaani mittesulgemisest tulenevaid probleeme.

Kas kontrollitavas õhuruumis ilma kellegile teatamata lendamine on ikka normaalne? Jah, sest liigne raadioside koormaks Tallinn kontrolli liigselt.

Aerodrome traffic zone, ainult piirkond lennuvälja kohal. On võimalik kehtestada.

Rein Loiguga (Tallinna lennujaam) oli Tackmer Airil kokkusaamine ja koolitustegevust planeeritakse suunata Raplasse.
Tallinna lennujaam võib mõelda võimalik abiprojektide peale, et luua kõvakattega rada. Tehniliselt saaks suhteliselt odavalt teha raja.

Lähenemise, maandumise ja lennuvälja kaarte ei ole Rapla kohta. Lennuvälja käsiraamat on valmimas, samuti väikelennuväljade AIP, sinna peaks kindlasti Kuusiku sisse saama. Selleks peab Tallinna Aeroklubi tellima Lennuliiklusteeninduselt joonised (4500 krooni)

Praeguse langevarjuala keskpunkt on nihutatud, et mitte segada Tallinna lähenemist? Visuaalkaarti on võimalik muuta lähiajal.
Kasutajad teeksid oma ettepanekud alade suhtes järgmise 2 nädala jooksul

– 10 miili raadiusega langevarjuala kõrguseni FL130
– Olemasolev purilennuala 4500 ft

Enne hüppepäeva algust telefonikõne vanemlennujuhile, et hüppetegevus algab.
Ala aktiveerimine 1000ft kõrgusel raadio teel Tallinn lähenemisele. Loa küsimine soovitud kõrgusele.

Deaktiviseerimine kas raadio teel või automaatselt 30 minuti möödumisel ala aktiviseerimisest.

Purilennuala aktiviseerimine on samuti vajalik, et möödalendajaid saaks hoiatada.

Juhul kui mittekontrollitavas õhuruumis lennatakse ilma lennuplaanita võiks raadioside võtmisel teada anda, et ei esita lennuplaani.

Uus kohtumine 2 nädala pärast 20. veebruaril kell 16.00 ja siis kirjutatakse alla uus leping, kus muudatused sees. Selleks ajaks peavad kõik osapooled oma ettepanekud ära saatma.

0 kommentaari

Kommentaarid on suletud.