Lennundusseadus lisab õhusõidukitesse täiendavad avariimajakad

Postitatud 10.aprill 2008 | Postitaja Marika Kulmar
Lennundusseadus lisab õhusõidukitesse täiendavad avariimajakad
Postitaja parasiil on Neljapäev, Aprill 10, 2008 – 12:59 PM EET,
Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi pressiteade

Valitsus kinnitas täna Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumis ette valmistatud Lennundusseaduse ja riigilõivu muutmise seaduse, millega kohustab lennundusettevõtteid paigaldama õhusõidukitesse täiendavad avariimajakad.

Vajuta Loe edasi

Seaduse järgi peab iga Eesti operaatori kasutatav ja tsiviilõhusõidukite riiklikus registris olev õhusõiduk, välja arvatud ülikerglennuk, purilennuk, motopurilennuk, õhulaev ja kuumaõhupall, olema varustatud sagedustel 121,5 ja 406 MHz töötava avariimajakaga. Üle 19 reisijakohaga lennukis peab olema vähemalt üks automaatne avariimajakas või kaks mitteautomaatset avariimajakat. Lennuk, mille esmane lennukõlblikkussertifikaat on välja antud pärast 2008. aasta 1. juulit, peab olema varustatud vähemalt kahe avariimajakaga, millest üks peab olema automaatne. Seaduse sellise muudatuse tingis Chicago konventsioonis kinnitatud ICAO standard, mille järgi peavad alates 1. juulist 2008 kõik lennukid ja kopterid olema varustatud vähemalt ühe avariimajakaga. Avariimajakate abil on lennuõnnetuses kannatada saanud õhusõidukit kergem leida.

Lisaks kohustab seadus kõiki õhusõidukeid, välja arvatud purilennuk, kasutama lendamise ajal sisselülitatud sekundaarradari transponderit. Transpondri olemasolu õhusõidukite pardal on õhus kokkupõrke vältimise süsteemi (ACAS) toimimise eeldus, kuna süsteem kasutab sellelt seadmelt pärinevaid signaale, et arvestada ühe õhusõiduki asukohta teise suhtes ja õhusõidukite potentsiaalsete lennutrajektooride mõju üksteisele. Transponderite abil saab tagada lennuliikluse paremat hajutatust ning sõidukite tõhusamat jälgimist õhuruumis.

Seadus teeb lihtsamaks ka lennutöid pakkuvate ettevõtete elu. Väetiste ja teiste kemikaalide puistamisega põldudele, ehitusdetailide tõstmise ja paigaldamisega, õhust fotografeerimise, vaatlus- ja patrull-lendude, otsingu- ja päästetööde, õhus reklaamimise ning huvilendudega tegelevad ettevõtjad eristatakse ärilise lennutranspordiga tegelevatest ettevõtjatest, nad võivad piirduda lihtsamalt saadava lennutöödega tegeleva lennuettevõtja sertifikaadiga.

Lugupidamisega,

Kunnar Kukk
Avalike suhete osakond
Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium
tel: 625 6430; 5661 7130
e-post: kunnar.kukk@mkm.ee <mailto:maria.belovas@mkm.ee>

5 kommentaari

Kommentaarid kuuluvad nende postitajale. Meie sisu eest ei vastuta.

Re: Lennundusseadus lisab õhusõidukitesse täiendavad avariimajakad (Skoor: 1)
PriitPalumaa on 04. 11, 2008 – 10:41 AM
(Kasutaja info | Saada sõnum)
Eestis on (Taimekaitse seadusega) keelatud väetiste ja teiste kemikaalide puistamine põldudele! Priit

    Re: Re: Lennundusseadus lisab õhusõidukitesse täiendavad avariimajakad(Skoor: 1)
    PriitPalumaa on 04. 11, 2008 – 10:51 AM
    (Kasutaja info | Saada sõnum)
    TAIMEKAITSESEADUS § 78 (4) Taimekahjustajate tõrje õhusõidukilt on keelatud. Priit

    [ Anonüümsed kommentaarid pole lubatud ]

Re: Lennundusseadus lisab õhusõidukitesse täiendavad avariimajakad (Skoor: 1)
Pureva on 04. 14, 2008 – 09:13 PM
(Kasutaja info | Saada sõnum)
No ikka kodaraid ULA ja ULB harrastuslennundusse oma transponderiga. Huvitav, palju on intsidente kus UL on kellelegi ootamatult jalgu jäänud? Ja võin ma siis rahulikult lennata ilma et torni lennuinfot annad oma lendamise kohta? Varem oli siin ju paljudel kobisemist, et kuskil Uugametsa taga tuli vastu ootamatu liiklus. On siis enamusel see ACAS peal või?
Masendav!

    Re: Re: Lennundusseadus lisab õhusõidukitesse täiendavad avariimajakad (Skoor: 1)
    MeelisPang (carsec@hot.ee) on 04. 25, 2008 – 09:15 AM
    (Kasutaja info | Saada sõnum)
    Usun ja loodan,et siin on seadusejüngrid teinud järjekordse apsaka. Purilennukitel pole kohustuslik.Miks? Ilmselt kaalu pärast.Ja usutavasti mängib rolli ka antenni ekraniseerimise võimatus . Kindlasti on veelgi argumente,mida allakirjutanu lihtsalt ei tea.Kuid pole vaja erilisi teadmisi et väita-reeglina ULA ja ULB on kaalult purjekatest kergemad,samuti on nad lahtise kokpitiga lennumasinad.Samuti puudub antenni ekraniseerimise võimalus. Usun,et A ja B on lihtsalt UNUSTATUD seadusse sisse kanda.

    [ Anonüümsed kommentaarid pole lubatud ]

Re: Lennundusseadus lisab õhusõidukitesse täiendavad avariimajakad (Skoor: 1)
marikak (marikak.pilots@hot.ee)
on 04. 29, 2008 – 07:20 PM
(Kasutaja info | Saada sõnum) http://
link sellele seadusemuudatusele: Seaduse eelnõu 245 SE I

Kommentaarid on suletud.