EETN rada 26 ja Piibe lennuväli

Postitatud 20.juuli 2008 | Postitaja Marika Kulmar
EETN rada 26 ja Piibe lennuväli
Postitaja MeelisPang on Pühapäev, Juuli 20, 2008 – 11:09 AM EET,
Probleemiks on muutunud üle Piibe lennuvälja rajale 26 joonduvad lennukid.

Ei tahaks viriseda ega kaevelda, kuid probleemi tekitavad suured lennukid, mis on endale võtnud pähe, et rajale 26 pääseb vaid üle Piibe mnt. lennuvälja. Eriti viimasel aastal on neil halvaks harjumuseks saanud teha oma finaalieelne pööre madalal ja meile vastikult lähedal. Ei tahakski siinjuures jahuma hakata lubatud lennukõrgustest , sest see nagunii kedagi ei huvita (pean silmas liinilennukie piloote). Uppuja päästmine on ikkagi tema enda asi.
Kuna me lendame reeglina oma lennuvälja ümbruses u. 6 km. raadiuses ja kõrgusel mitte rohkem kui 1200 jalga, siis kuidas teha nii, et me neile mootorisse ei satuks. Samuti on kergetele lennuvahenditele äärmiselt ohtlik keerisjälg, mis nii suurest masinast maha jääb. See on samuti koht, kus olla ei tahaks.
Sestap palve lennujuhtidele, asjameestele.
Äkki saaks midagi ette võtta, et meie ohutus oleks natukenegi suurem. Ehk saaks kas või NOTAM-sse märke teha, et nad meist eemale hoiaksid. See oleks ka nende endi ohutuse mõttes.

Ohutut lendamist kõigile…
Piibel lendajate nimel Meelis Pang

4 kommentaari

Kommentaarid kuuluvad nende postitajale. Meie sisu eest ei vastuta.

Re: EETN rada 26 ja Piibe lennuväli (Skoor: 1)
Pureva on 07. 20, 2008 – 07:53 PM
(Kasutaja info | Saada sõnum)
Tere Meelis.
Kehva kuulda teie olukorrast. Aga mul on üks hea mõte kuid see nõuab Teie raha. Lennujuhtide peale lootma jääda on üksasi sest nad peavad hakkama muutma koridore. Aga see on jumala lollikindel mida praegu pakun aga ma tean Meelis kuidas sa reageerid sellele, aga ikkagi. Transponder. 2 miili kaugus on sulle siis garanteeritud ja kui on nad on sulle lähemal, (irw) on nende liinikate armatuur nagu jõulupuu !
Aga jah, see on teooria. Delta puhul on sama kui võtaks transponderi, paneks sellele tiiva külge ja siis istuks seal kiirgusallika otsas. Või ikkagi annab seal midagi ära teha ? See on küsimus suurele ringile !
lennujuhid võiks oma sõna öelda “koridoride” suhtes.

Võsakas Kuusikult.

Re: EETN rada 26 ja Piibe lennuväli (Skoor: 1)
TarmoPihlak on 07. 21, 2008 – 02:27 AM
(Kasutaja info | Saada sõnum) http://
Tere!
Kui see eelnev jutt nüüd purjus peaga kirjutatud nali ei olnud siis…

Tänud antud postituse algatajale, rõõm teada, et Piibe kandis ikka lennatakse. Lennujuhina ning kunagiste Piibe Lennupäevade õhuruumi korraldajana üritan õla alla panna et sealne lendamine ei muutuks võsalennunduseks.
Algatuseks pean ütlema, et Piibe rada asub mittekontrollitavas õhuruumis, seega võib tõepoolest pea igaüks sealkandis ka lennata ilma, et ta sellest teavitaks lennujuhte või teisi piloote. Samas on sealgi ju teatud piirangud.
Piibe ümbruses lennates tohi ilma lennujuhtide loata tõusta kõrgemale kui 1200 jalga. Põhjus lihtne- rajale 26 lähenevad lennukid hoitakse kõrgemal kui 2200 jalga ning seega on tagatud lennukitevaheline kõrgushajutus mis Eestis on 1000 jalga. Antud hajutusmiinimum peaks teoorias välistama igasuguse ohu sattuda ülelendava lennuki keerisjälge rääkimata mootorist.
Väidet, et lubatud lennukõrgused kedagi ei huvita, ei oodanud ma piloodi käest. Millest selline arvamus, kas äkki omadest kogemustest?
Võin julgelt kinnitada, et andud ala kohal ei tule ükski IFR lennuk madalamale, kui 2200 jalga. Seda jälgivad nii lennujuhid kui ka piloodid, eriandeid sellest tehakse vaid eriolukordades.
Mida antud olukorras ära teha? Esmajäjekorras andke enda lendamisest ka teistele teada, alustuseks kasvõi vanemlennujuhile, kelle numbri leiate AIP-st. Kui aga kellelgi on tõesti tunne, et ülalpool lendavad lennukid on Piibel lendajatele ohtlikud pöörduge oma murega Lennuameti poole. Nemad on kindlasti kõige pädevamad olukorda hindama.

Lennukoridoridest: kahjuks ei saa antud alas ´´koridore´´ muuta, kuna Tallinna lennuraja nihutamist ei julge teile isegi Linnapea enne valimisi lubada. Seega jäävad lennukid nüüd ja edaspidi rajale 26 lähenema üle Piibe.

Meenutades Piibe Lennupäevi tuli mulle meelde Leedu lennuässade kava ajal toimunud sündmus. Nimelt oli Leedukatel lubatud ülapiir 3000 jalga samal ajal aga sooritas lähenemist Tallinnale Boeing 737, mis oli lubatud laskuda kõrguseni 4000 jalga. Kui aga 737 nähtavale ilmus, hoidsime meie tornis hinge kinni ning rahva seast käis läbi kahin- lennukid tundusid olema üksteisele väga lähedal, tundus justkui oleks Boeing osa Kayrise grupist. Kindluse mõttes uurisin hiljem ajsa ning selgus et kõik oli OK. Lennukite vahel oli 1000 jalga ning Boeingu piloot oli teadlik Piibel toimuvast. Seega võib ka profesionaalidele teatud olukorras tunduda et lennukid on üksteisele liiga lähedal. Õnneks ei olnud meil tookord õigus.

Parimate soovidega
Tarmo Pihlak
Lennujuht

P.S Võsakale Kuusikust teadmiseks, et juhul kui lennureegleid täidetakse, ei hakka ´´liinikatel´´ isegi pupill reageerima ning sinu kommentaar eelnevale teemale meenutab ühe tuntud internetiportaali kommentaariumi stiili. Aga noh, vaba maa…

Re: Re: EETN rada 26 ja Piibe lennuväli (Skoor: 1)
MeelisPang (carsec@hot.ee) on 07. 21, 2008 – 08:56 PM
(Kasutaja info | Saada sõnum)
Tere!
Võin kinnitada,et eelnev jutt polnud nali ega purjus peaga kirjutatud 😀 Kuid on hea meel näha kiiret ja asjakohast reageerimist. Üritan siis omalt poolt ka teemat pisut lahti seletada…
Selle eest,et Piibe lennuväli ja sealsed asukad on lahti saanud võsalennuvälja staatusest tuleb aitäh öelda Lennuametile ja eriti hr.Rein Porrole, kes ei väsinud meid kiusamast,jälitamast,luuramast ja õpetamast…. Nii et suured tänud 🙂
Piibe lennuväli on aktiivne ja sestap oleks õiglane,et see kajastuks ka NOTAM-is.Milleks kiusata ja häirida lennujuhte kel niigi käed -jalad tegemisi täis. Notam sellisteks asjadeks loodud ongi.Pakun välja,et EETN lennuvälja liikluskorralduse muudatus on sinna sisse kantud (see vaid arvamus,ise lugenud ega uurinud pole) .
737 pole tegelikult väga suur lennuk.Aga kui palja silmaga on võimalik eristada lennuki detaile,siis on ta ikka lähedal küll.Väidetagu mida tahes. On olemas isegi mõned fotod,kuid kahjuks nende põhjal kõrgust hinnata oleks väga spekulatiivne.
Ja ega me muud ei tahagi.Täites ise reegleid,eeldame et seda teevad ka teised. 26 lähenemiskoridori muuta,sulgeda,nihutada ega saboteerida ei taha.See oli on ja jääb.Tahame lihtsalt et lähenejad püsiksid meist eemal.Niisama lihtne see ongi.
Lõpetuseks tahaks lisada,et see artikkel pole kellegi kiusamiseks,samuti on jutt eranditest.Häda selles,et need erandid kipuvad tavaliseks muutuma.
Väga meeldiv oli näha kiiret ja proffesionaalset reageeringut ja loodetavast saame selle teema varsti unustada.Muutes Eesti taeva taas kord natukene ohutumaks ja sõbralikumaks…Kõigile……
Lugupidamisega Meelis Pang

[ Anonüümsed kommentaarid pole lubatud ]

Re: Re: Re: EETN rada 26 ja Piibe lennuväli(Skoor: 1)
lennujuht on 07. 23, 2008 – 01:19 PM
(Kasutaja info | Saada sõnum)
Olgem siiski täpsed. Piibel EI eksisteeri ametlikult lennuvälja. Ei saagi eksisteerida ju, sest lennuväljadele ja lennuväljakutele eksisteerivad teatavad nõuded ja tingimused. Võtke või lahti kehtiv visuaallennukaart ja vaadake mil moel on Piibe seal kirjeldatud!!!
Isegi parima tahtmise korral ei saa sealset tegevust “legaalseks” nimetada.
Samuti ei ole lennujuhtide võimuses anda välja NOTAM teadet tekstiga a la: kusagil Piibe kandis võib aegajalt toimuda teatavaid reguleerimata lennutegevusi.
Ma olen sellega nõus, et teatavatel tingimustel võib see olla ohtlik. Visuaallähenemist sooritav Heavy klassi kuuluv õhusõiduk mis lendab kontrollitavas õhuruumis kõrgusel 1700ft AMSL (ei riku ühtegi reeglit) ja sellest 500ft madalamal motodelta vms. Juba keerisjälge arvesse võttes jne. Kuid enne kui tegevus Piibel ei ole tegelikult legaliseeritud ei ole meie poolt küll võimalik midagi ette võtta (loomulikult me oleme kohustatud edastama infot õhusõiduki lendu mõjutavate asjaolude kohta, aga selleks me peame nendest asjaoludest nt. Piibe lennutegevusest olema teadlikud).
Omaette küsimus, millesse ma ei tahaks süveneda on tolle nö. lennuraja ohutus…minule teadaolevalt on tegemist avaliku ruumiga ja ma ei tea kas see “rada” on lennutegevuse ajal kuidagigi moodi turvatud, märgistatud ja kas selle territooriumi omanikuga/vallaga on olemas ka vastavad kokkulepped jne (kõlakate tasandil ei tahaks spekuleerida aga väidetakse et ei ole). Seega hetkel see “legaalsus minu jaoks pisut kahtlane.
Positiivse küljena lugesin välja, et reeglitest ollakse teadlikud ja soovitakse ka kinni pidada. See on igati tervitatav algus.

Lugupidamisega

Üllar Salumäe
Lennujuht/LJO juhataja

[ Anonüümsed kommentaarid pole lubatud ]

Kommentaarid on suletud.